ביידן: “שיבחתי את נתניהו, הבטחתי לחדש המלאי של טילי כיפת ברזל”

נשיא ארה"ב בירך על הפסקת האש בעזה: "במהלך 11 הימים האחרונים שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו שש פעמים" • "נספק סיוע הומניטרי לרצועת עזה. בשותפות מלאה עם הרשות הפלסטינית, לא עם חמאס, כדי שחמאס לא ינצל את הכסף כדי להתחמש"
נתן פרל
י' סיון התשפ"א / 21.05.2021 02:05

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן נשא הלילה (ליל שישי) הצהרה לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הפסקת האש ברצועת עזה.

 

ביידן פתח: “ראש הממשלה נתניהו הודיע לי שישראל הסכימה להפסקת אש ללא תנאים, שתתחיל בעוד פחות משעתיים.

“מצרים עדכנה כעת שחמאס וקבוצות אחרות בעזה הסכימו להפסקת אש. אני מודה לנשיא א סיסי שהיה לו תפקיד מרכזי בדיפלומטיה שאפשרה את הפסקת האש הזאת”.

“בשיחתי עם ראש הממשלה, שיבחתי אותו על הרצון להרגיע את השטח, ולהביא לסיום הלחימה הנוכחית בפחות מ-11 יום. הדגשתי גם את מה שאמרתי לאורך הסכסוך הזה: ארצות הברית תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפות רקטות חסרות הבחנה מצד חמאס וקבוצות טרור אחרות בעזה, שגבו את חייהם של אזרחים חפים מפשע בישראל”.

ביידן אמר גם כי הבטיח לנתניהו שארה”ב תדאג לחדש את המלאי של מערכת כיפת ברזל. “הבטחתי לנתניהו שארה”ב תמלא את המלאי של כיפת ברזל.

“במהלך 11 הימים האחרונים שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו שש פעמים. שוחחתי גם עם יו”ר הרשות הפלסטינית עבאס כחלק מההתקשרות הדיפלומטית האינטנסיבית שלנו”, אמר הנשיא, שהודה למזכיר המדינה, שר ההגנה והיועץ לביטחון לאומי על חלקם בהגעה להפסקת האש.

לדבריו, ארה”ב מחויבת לעבוד עם האו”ם וארגונים בינלאומיים אחרים בכדי לספק סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

הוא הדגיש: “אנו נעשה זאת בשותפות מלאה עם הרשות הפלסטינית, לא עם חמאס, כדי שחמאס לא ינצל את הכסף כדי להתחמש”.

הוא הוסיף: “אני מאמין שהפלסטינים והישראלים זכאים באותה מידה לחיות בבטחה וליהנות מאמצעים שווים של חופש, שגשוג ודמוקרטיה. הממשל שלי ימשיך את הדיפלומטיה השקטה, הבלתי פוסקת שלנו, כדי להשיג מטרה זו. אני מאמין שיש לנו הזדמנות אמיתית להתקדם בנושא ואני מחויב לעבוד למען זה”.
.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות