האסון: מהנדס בטיחות ובכיר בחצר קרלין חשודים בהמתה בקלות דעת

מהנדס הבטיחות ובכיר בחסידות קרלין חשודים בהמתה בקלות דעת - עבירה של עד 12 שנות מאסר • המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בשמונה ימים • הארץ: "אחת הראיות - תיעוד שלהם מדברים על הטריבונות יומיים לפני"
חרדים 10
ט' סיון התשפ"א / 20.05.2021 13:23

‘אסון הטריבונה’ בחצר קרלין: המשטרה עצרה הלילה (חמישי) שני חשודים באחריות לקריסה לפני כניסת חג השבועות ב’היכל הטישים’ החדש – בה נהרגו מאיר גלויברמן ז”ל בן ה-13 ומרדכי בנימין רובינשטיין ז”ל בן ה-23, ונפצעו עוד כ-220.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: בחצות הכספת נפתחת

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

לפי דיווח של ג’וש בריינר ב’הארץ’, העצורים הם המהנדס שאישר את הטריבונות וגבאי בחסידות קרלין שהיה אחראי על האירוע.

השניים חשודים בעבירה של המתה בקלות דעת, שהעונש המרבי עליה הוא 12 שנות מאסר.

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בשמונה ימים בשל חשש לסיכון ביטחון הציבור ולשיבוש חקירה.

למרות בקשת המשטרה, בית משפט השלום בת”א שחרר את מהנדס הבטיחות ואת איש חסידות קרלין למעצר בית, משום ש”חלקם שולי אם בכלל”.

לפי הדיווח ב’הארץ’, בשלב זה מתמקדים במשטרה באנשי החסידות כחשודים המרכזיים.

בריינר מציין, כי אחת הראיות המרכזיות של המשטרה היא מצלמות אבטחה שתיעדו את שני החשודים מדברים ביניהם על הטריבונות ביום שישי, יומיים לפני התקרית.

לטענת איש החסידות החשוד, ההחלטה להקים את הטריבונות העליונות שקרסו לא היתה על דעתו ונעשתה בידי גורם אחר בחסידות.

פרקליטו של המהנדס מסיר ממרשו אחריות, וטוען כי הטריבונות שקרסו נבנו ללא אישורו וידיעתו בהתקנה פיראטית.

אתמול נחקרו ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב – החוקרת את האסון – שורה של חשודים נוספים, בהם בכירים במועצה המקומית גבעת זאב, שניים מאנשי חסידות קרלין, ומהנדסים שנשכרו על ידי החסידות. הם נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות, ושוחררו בתנאים מגבילים.

עורך דינו של המהנדס החשוד, אמיר מורשתי, מסר היום בתגובה ל’הארץ’: “מרשי נקרא לאשר את בטיחות המבנה ואת התאמתו לעצרת ובהתאם היה בקשר עם מהנדס המקום ונתן הנחיות ברורות לפתחי מילוט והסדרת המקום בטיחותית כאשר הטריבונות לא היו תחת אחריותו.

“יחד עם זאת, עם הגעתו למקום ביום שישי כדי לבדוק האם מולאו הנחיותיו, הבחין בטריבונות שהותקנו כדין, העיר את הערותיו ומדובר בטריבונות שלא קרסו ואינן רלוונטיות לאירוע. למעשה, הטריבונות שקרסו היו כאלה שנבנו ללא ידיעתו בהתקנה פיראטית ולזה לא נתן אישור. האישור שנתן היה במפורש בכך שלא יבוצע שינוי נוסף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות