חרדית מבני ברק תובעת את ‘מעיני הישועה’: רופא נגע בניגוד לרצונה

הזכות לאיסור נגיעה: רופא ב'מעייני הישועה' נגע ביולדת חרדית מבני ברק שביקשה במפורש להיבדק על ידי אישה בלבד • עו"ד לילך יחזקאל, המייצגת את האישה ובעלה, פנתה לביה"ח בטענות על הפרת חוק זכויות החולה, עוולה נזיקית ועוולה רשלנית - ודורשת לפצותה
יוני גרין
ט' סיון התשפ"א / 20.05.2021 10:20

הזכות לאיסור נגיעה: רופא במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ בבני ברק נגע ביולדת חרדית שביקשה בצורה מפורשת להיבדק אך ורק על ידי אישה בלבד.

עורכת דינה של האישה, לילך יחזקאל, פנתה לביה”ח בטענות על הפרת חוק זכויות החולה, עוולה נזיקית ועוולה רשלנית.

במכתב ששיגרה למרכז הרפואי, כתבה עורכת הדין:

“…בבוקר יום שישי,  כשביקשה מרשתי להשתחרר מבית החולים לביתה לקראת השבת, וידעה כי עליה להיבדק טרם שחרורה, וידאה מספר פעמים מול מספר אנשי צוות, כי היא מבקשת בכל לשון של בקשה, שהיא תבדק על ידי אישה ולא על ידי גבר, וזאת מטעמי דת וצניעות. כמו כן, דרשה בכל אותן ההזדמנויות, שגבר לא ייגע בה, לבטח ללא קבלת רשותה”.

עורכת הדין מסבירה כי “מרשיי אנשים חרדים דתיים מבני ברק, מקפידים על איסור נגיעה, על כל המשתמע מכך”, ולכן “מה רבה הייתה הקלתה של מרשתי כי אכן קיימת האפשרות כי מרשתי תבדק על ידי אחות,וזו תעביר רשמייה לרופא, אשר יחתום לבסוף על מכתב השחרור”.

עורכת הדין מגוללת את אשר אירע: “מרשתי נשאלה האם זה בסדר מבחינתה שהיא תבדק על ידי אחות ולא על ידי רופא ומרשתי השיבה שכן, כל עוד הרופא לא בודק אותה, אז היא מאשרת את בדיקת האחות.

“ואכן, מרשתי נבדקה על ידי האחות הגברת === . לאחר הבדיקה, שבה הגברת == עם הרופא, ד”ר == ===, לחדרה של מרשתי, והסבירה כי מרשתי מבקשת להשתחרר אולם היא דורשת להיבדק אך ורק על ידי אישה ולא על ידי גבר, ועל כן נבדקה על ידה והבדיקה נמצאה תקינה.

“בזו הפגישה, מרשתי הסכימה עם דבריה של הגברת == והוסיפה כי אכן היא דורשת להיבדק רק על ידי אישה”.

אלא שאז, “לפתע ותוך התעלמות מוחלטת מדברי מרשתי ומדבריה של האחות הגברת =, וללא כל נטילת רשות ממרשתי – ההפך הוא הנכון – תוך כדי הפרה בוטה של הסכמתה – לחץ ד”ר === על בטנה של מרשתי בחוזקה!

“בתדהמתה, הזיזה מרשתי את ידו של ד”ר ==, נסערת. אך הוא בתגובה התעצבן על מרשתי וטען כי אם היא לא רוצה שהוא יבדוק אותה, אז הוא גם לא יחתום על מכתב השחרור”.

עורכת הדין מוסיפה ומתארת: “דקות בודדות לאחר האירוע, התקשרה מרשתי לבעלה, בוכה ונסערת ומספרת לו את שאירע. להזכיר, מדובר באישה אחרי לידה. מרשי מיהר לבית החולים לברר את פשר הדבר, אולם ראה שאין כל התייחסות ממשית לעניין.

“בצער, סיימו מרשיי את יומם המשמח, הולדת בנם, בתחושה מרה, ומרשיי חשים כה פגועים מהתנהלות ד”ר == והתעלמותו מרגשותיהם ואמונותיהם של מרשיי, בפרט כאשר מדובר בבית חולים מוכר ומרכזי, בעיר בני ברק, אשר קהל לקוחותיו הינם אנשים שומרי דת וצניעות”.

עורכת הדין מזכירה: “לצורך ביצוע טיפול רפואי וטרם ביצועו על המטפל לדאוג ולקבל מהמטופל הסכמה מדעת. חובת קבלת ההסכמה מדעת מעוגנת בחוק זכויות החולה. מרשתי תטען כי לא נתנה הסכמה מדעת לטיפול שניתן לה. להפך, מרשתי ציינה מפורשות (ומראש) כי היא מסרבת לטיפול”.

עורכת הדין מציינת במכתבה למרכז הרפואי, כי האישה תטען כי הופר חוק זכויות החולה, וכן כי נעשו לה עוולה נזיקית ועוולה רשלנית.

“מרשתי תטען כי עליכם לפצותה על כך שנשללה זכותה לאוטונומיה על גופה כמו גם לקבל החלטה מדעת בהתאם לרצונה, טובתה ואמונתה. בכדי לחסוך בזמן והוצאות לשני הצדדים, הנני מוצאת לנכון לפנות אליכם בדרישה זו לצורך ניהול משא ומתן טרם הגשת תביעה.

“אבקש לציין, כי בכוונתי להקציב למשא ומתן חודשים ספורים בלבד לצורך גיבוש הצעה. ככל שהדבר אינו אפשרי מבחינתכם – נא הודיעוני מראש ואגיש תביעה לבית המשפט. נא הודיעני כיצד ברצונכם לנהל תיק זה מחוץ לכותלי ביהמ”ש”.

מבית החולים ‘מעיני הישועה’ לא נמסרה תגובה לפניית חרדים 10.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה שטויות
    20/05/2021 19:17
    חרדית
  1. די תתאפסי על עצמך, מספיק עם תביעות של שטויות, לח‚ לה על הבטן!!!! חייב היה, כי רצתה להשתחרר, ואם לא היה בודק והיה לה שט דם הייתה תובעת אותו על רשלנות, בית חולים, אל תכנעו לסחטנים.

  2. בית חולים 'חרדי'
    04/06/2021 12:18
    מנחם
  3. שיביאו יותר רופאות,
    המצב בתה”ש כבר יותר טוב מהבחינה הזו.