בוטל אישום נגד בחור ישיבה שמחה על שחרור מחבלים

אבי כץ
|
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 12:56
לפני כחצי שנה השתתף י’ בחור ישיבה, בהפגנה נגד שחרור מחבלים – ונעצר • במשטרת ירושלים הגישו נגדו כתב אישום בגין הפרעה לשוטר, אך לפתע החליטו לחזור בהם – והאישום נמחק

חף מפשע: בוטל כתב אישום שהוגש נגד בחור ישיבה שמחה על שחרור מחבלים.

הסיפור החל לפני כחצי שנה.  י’, צעיר בן 22 הלומד בישיבה בירושלים, השתתף בהפגנה שהתקיימה ברחוב כנפי נשרים בירושלים,  כנגד שחרור 26 מחבלים, באחת הפעימות שהתנהלו במסגרת המו”מ עם הרשות הפלסטינית.  

במהלך ההפגנה נעצר הצעיר. הוא אמנם שוחרר באותו יום, אולם לאחר מספר שבועות קיבל הודעה כי המשטרה הגישה נגדו כתב אישום בטענה שהפריע לשוטר.

על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש על-ידי מחלקת התביעות של משטרת ירושלים, י’ הפריע לשוטר בכך שאמר למפגינים: “בואו, אל תפחדו מהם, תרדו לאמצע הכביש”. לפי כתב האישום, נוכח דבריו נעצר י’ ואף התנגד למעצר וניסה לברוח מידי השוטר שאחז בו.

התביעה אף הודיעה כי יתכן ותדרוש להשית עליו מאסר בפועל, במידה ויורשע במיוחס לו.

לאחרונה התייצב י’ בבית המשפט השלום בירושלים לדיון הקראה בעניינו, אך הופתע לגלות כי המשטרה חזרה מכתב האישום, כבר בראשיתו של ההליך המשפטי.

עו”ד אריה ברנד שייצג את המשטרה אמר בדיון: “חופש הביטוי הוא אחד הערכים הכי חשובים במדינת ישראל, אך עם זאת גם לחופש הביטוי יש גבולות. לקרוא לאנשים לרדת מהמדרכה לכביש ולחסום כביש זו חצייה של אחד הגבולות. עם זאת אני לוקח בחשבון שמן הסתם הנאשם היה במצב של להט יצרים, ומדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, ולכן נבקש לחזור בנו מהאישום”.

השופט חן אביטל, שדן בתיק קיבל את הבקשה והורה על מחיקת כתב האישום.

מארגון חוננו, שליווה את י’ בעת מעצרו וההליך המשפטי נגדו, נמסר בתגובה: “אנו מברכים על כך שהתביעה הבינה כבר בראשית ההליך המשפטי כי אין מקום לניהול משפט כנגד אדם שבסך הכל הביע מחאה לגיטימית כנגד שחרור מחבלים.

“אנו מתריעים זמן רב על כך שהמשטרה משקיעה משאבים רבים ומפעילה יד קשה כנגד יהודים המוחים על המצב הבטחוני, ומציעים למשטרה במקום להגיש כתב אישום במקרה מינורי שכזה, להתרכז בטיפול בטרור הערבי ובפשיעה המשתוללת ברחובות”.