בנט: “להפסיק לכסוס ציפורניים בציפייה להחלטת ארגון טרור”

"צריך לעצור מיד את המו"מ עם חמאס, ולקחת את גורלנו בידינו, על פי מתווה פשוט: הומניטרי כן - טרור לא. כל הסדר אחר שיכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה"
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 12:50

שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט קורא להפסיק באופן מידי את שיחות ההסדרה בקהיר ולעבור למתווה של יוזמה חד-צדדית ישראלית, אותה הוא מקדם בימים האחרונים.

על פי מתווה בנט, תבצע ישראל מחד פעולות הומניטריות לטובת האוכלוסייה האזרחית בעזה, כדוגמת פתיחת המעברים לציוד הומינטרי ואזרחי, והרחבת מרחב הדייג, אולם מנגד תגיב בעוצמה לכל ירי שיבצע החמאס ותגבה מחיר כבד מארגוני הטרור, אם אלו יחדשו את האש. זאת על מנת, מה שבנט מכנה,  להפסיק את מדיניות גביית “הפרוטקשן המדיני” שמנהל חמאס.

לדברי בנט, “המצב שבו אנחנו כוססים ציפורניים בציפיה לתשובתו של ארגון טרור רצחני צריך להיפסק. צריך לעצור מיד את המו”מ עם חמאס, ולקחת את גורלנו בידינו, על פי מתווה פשוט: הומניטרי כן – טרור לא.

“מול תושבי עזה נאפשר מעבר מוצרים הומניטריים כמו מזון ותרופות, מול כל מפעל נשק או מנהרה וכל בכיר חמאס נפעל ללא מגבלות וללא חסינות – ונגבה מחיר כבד על כל ירי על אזרחינו.

“כל הסדר אחר שיכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה”.

בתוך כך, גם ציפי לבני מקדמת תכנית חלופית, למקרה שהיוזמה המצרית תידחה על ידי הצדדים. לפי התכנית, הזהה להצעה של בנט, ישראל תקל במצור על הרצועה באופן חד-צדדי, תוך שמירת חופש פעולה מלא לצה”ל.

בשבועות האחרונים קידמה שרת המשפטים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, ציפי לבני, הצעה ברוח זו תחת הכותרת “הסדרה מול העולם”.

על פי לבני, צעדים חד-צדדיים שתבצע ישראל למתן הקלות לתושבי עזה, יזכו לתמיכה מצד הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב, ללא צורך לחתום על הסכם עם חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות