מה ששידרה שפת הגוף: חוסר הביטחון של שר ביטחון • צפו

בתדרוך עיתונאים הבטיח בני גנץ: 'נחזיר את השקט והביטחון לטווח רחוק' • אבל קווה שפרן, מומחה לשפת גוף, יוצר הקורס והספר 'סודות נתניהו' - מזהה איך שפת הגוף שלו שידרה משהו אחר
חרדים 10
ח' סיון התשפ"א / 19.05.2021 17:35

בעיצומו של מבצע ‘שומר החומות’, התייצב שר הביטחון בני גנץ מול המצלמות והעביר מסרים תקיפים שנועדו להרתיע את חמאס ולהגביר את תחושת הביטחון והחוסן של אזרחי ישראל.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

האם הוא הצליח בכך? לא בטוח.

קוה שפרן, יוצר הקורס הדיגיטלי לשפת גוף, מציג כיצד בשעה שגנץ דיבר במילים תקיפות, הגוף שלו דווקא העביר איתותים אחרים שביטאו חולשה.

מה גנץ עשה ומה הוא היה צריך לעשות כדי להיראות משכנע? שפרן מצביע  בסרטון על לפחות 3 טעויות קריטיות שעשה בני גנץ בתדריך, ושפגעו באמינות הדברים. לדבריו, הטעויות הללו בשפת גוף משותפות ללא מעט אנשים שמעבירים מסרים.

למשל, ניתן לראות את חוסר הלימה בין שפת הידיים למסר המילולי, נשיכות שפתיים, השפלת מבט, התנדנדות ועוד – אלו חלק מהאיתותים הלא מילוליים.

מה זה אומר חוסר הלימה? שפרן מסביר ששפת הגוף של גנץ שידרה חוסר ביטחון, בעוד שהמסר המילולי שלו הבטיח לייצר ביטחון לציבור.

לדברי שפרן, מחבר הקורס הדיגיטלי בנושא שפת גוף ורטוריקה, המחקרים גילו שכאשר יש סתירה בין הערוץ המילולי לערוץ הלא מילולי – שפת הגוף מנצחת ואצל הצופה נוצר דיסוננס ונפגעת האמינות של הדובר או שהצופה חש מבולבל ולא משוכנע.

איך להסביר את שפת הגוף הזו של גנץ?

לפי שפרן, “או שגנץ עצמו לא מספיק מאמין בדברים שלו וסבור שלא ניתן לייצר שקט לטווח ארוך ושפת הגוף שלו מסגירה את מה שהוא באמת חושב ומרגיש או שגנץ כהרגלו בעל סגנון תקשורת שאיננו מספיק מלוטש ומרשים ולא היה בתחושה של ביטחון ותקיפות כפי שמצופה ממנהיג בעת מלחמה ומכל מנהיג שעומד בפני מצלמה בעידן הטלוויזיוני”.

כך או כך מוסיף שפרן: “בהסברה חשוב לתת תשומת לב גם לאיך שאנו אומרים את הדברים ולא רק מה שאומרים – שכן המסר הלא מילולי חשוב לא פחות. זה נכון למנהיגים ונכון לכל אדם. כל אחד יכול ללמוד ולהשתדרג”.

• הסרטון הוא מקרה מבחן מתוך הקורס הדיגיטלי לשפת גוף כריזמה ורטוריקה של קוה שפרן. שפרן הוא איש תקשורת, מאמן בכירים להופעה מול מצלמה ומחבר הספר ‘סודות נתניהו’ שתורגם והפך לרב מכר עולמי באמזון.

הקורס הדיגיטלי החדש לשפת גוף כריזמה ורטוריקה מנתח את שיטות נתניהו ומנהיגי העולם להופעה בפני קהל ומצלמה ומלמד כיצד כל אחד יכול לאמץ את השיטות ולהימנע מהטעויות. שפרן שימש כמפקד בית הספר הצבאי לתקשורת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות