המפכ”ל אמר: “טרוריסטים משני הצדדים” – והרתיח את הימין

המפכ"ל קובי שבתאי אירח במטה מג"ב בלוד בכירים יהודים וערבים ועורר זעם, כשאמר: "טרוריסטים משני הצדדים" • אוחנה: "התבטאות מקוממת" • סמוטריץ': "ככה נראה מפכ"ל שיורק בשידור חי בפרצופו של עם ישראל • עיתונאית תושבת לוד: "בא המפכ"ל ומוכיח שהוא השקרן מכולם"
חרדים 10
ח' סיון התשפ"א / 18.05.2021 22:47

זעם בימין על מפכ”ל המשטרה: בניסיון להרגיע את הרוחות בעיר לוד, אשר חוותה במהלך השבוע האחרון פרעות שביצעו תושבים ערבים בעיר, אירח הערב (שלישי) המפכ”ל יעקב שבתאי במטה משמר הגבול בעיר בכירים מהציבור הערבי בלוד ורמלה – אמר כי המשטרה “חצצה בין הניצים”, והבטיח: “נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים, מבחינתי זה טרוריסטים משני הצדדים”.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

אמירות אלה גררו תגובה חריפה מצד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שצייץ:

״התבטאות מקוממת של המפכ”ל שלא הייתה צריכה להיאמר. כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד ‘שני צדדים’ – ארוכה מאוד הדרך״.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “ככה נראה מפכ”ל שיורק בשידור חי בפרצופו של עם ישראל, שבמשמרת שלו מוכה ומותקף ונרצח, ורכושו נבזז ונשרף, והוא מאבד את הביטחון האישי שלו וחי במצור בישובים שלמים שנשארים מנותקים לילות שלמים. היחס המעוות הזה ערכית ומעשית מסביר, כמובן, את כישלונה המהדהד של המשטרה בהשבת השקט והביטחון”.

ח”כ איילת שקד: “אדוני מפכ”ל המשטרה, ביקרתי היום בלוד. ההצהרה שלך בדבר ניצים משני הצדדים מנותקת מהמציאות בשטח. בתי כנסת שרופים, דירות שרופות של יהודים ותחושת פחד ואימה של תושבים יהודים מהשכנים בבניין. טאטוא הבעיות של הערים המעורבות מתחת לשטיח לא יפתור אותן, מבצע נחוש ותקיף של איסוף נשקים – כן”.

תושבי שכונות לוד, שהיו היעד לפרעות של הפורעים הערבים, החרימו את הפגישה – וטענו: “הערב דיבר מפכ”ל המשטרה בלוד על ההתמודדות עם ‘טרוריסטים משני הצדדים’. אנחנו לא רואים לנכון להגיב אפילו על משפט מקומם זה ויראה הציבור וישפוט את התנהלות המשטרה בעת הפרעות ולאחריהם ויסיק לבד את המסקנות.

“עוד קודם הפגישה, ראו תושבי רמת אשכול את הנולד וסירבו להגיע ל’פגישת פיוס’ עם נציגי המגזר הערבי בחסות המפכ”ל”.

הראל שוהם, חבר מועצת העיר רמלה, אמר בתגובה לדברי המפכ”ל: “המפכ”ל בעוד אמירה אומללה, נותן לגיטמציה לאלימות. כנראה שהוא עוד לא הבין את התמונה ולפיה אין פה שני צדדים. יש צד תוקף ויש צד מגן. יש צד שעושה מה שבא לו ויש צד שהפך להיות בשר תותחים.

“על המפכ”ל להתרכז בבעיות של המשטרה ולא להביע את דעתו בנושאים שמעבר לתחום סמכותו. בושה”.

העיתונאית עפרה לקס, תושבת העיר לוד, תקפה את המפכ”ל בציוץ בטוויטר: “אחרי שהמשטרה לא הפסיקה לשקר במהלך המהומות בלוד: להגיד שיש שקט, כשהמשיכו היריות, להגיד שבית כנסת דוסא לא הוצת, כשהוא הוצת פעמיים, בא המפכ”ל שלה ומוכיח שהוא השקרן מכולם. ניצים משני הצדדים. כמה עיוות, כמה סילוף. לך הביתה קובי”.

העיתונאי שילה פריד, גם הוא תושב העיר, צייץ: “כששבתאי אומר ‘משני הצדדים’ – הכוונה גם מצד האבנים וגם בקבוקי התבערה? או גם מצד שורפי בתי הכנסת וגם מצד מבעירי המכוניות של היהודים? חבר שואל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מפכל אפס
    19/05/2021 01:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רק אוכל שקצים ונבלות יכול להגיע לכאלה מסקנות. לך הביתה מנוול