נתניהו: “אם החמאס חושב שלא נוכל לעמוד לאורך זמן הוא טועה”

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אם חמאס חושב שעל ההפסד הצבאי הוא יחפה בהישגים מדיניים - הוא טועה. אם החמאס חושב שבאמצעות טפטוף הירי הוא יגרום לנו לעשות ויתורים - הוא טועה" • השר שטייניץ: "נמל בעזה יהיה דיוטי פרי לטילים"
שרי רוט
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 11:56

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למגעים העקיפים המתנהלים בקהיר מול ארגון הטרור חמאס, ואמר כי ישראל לא תסכים להסדרה שאינה מבוססת על הכרה בצרכי הביטחון שלה.

“אנחנו בעיצומה של מערכה צבאית ומדינית משולבת. המשלחת הישראלית לקהיר פועלת מיומה הראשון תחת הנחיה ברורה מאד: לעמוד בתוקף על צרכי הבטחון של מדינת ישראל. רק אם יהיה מענה ברור לצרכים הבטחוניים שלנו נסכים להגיע להבנות”.

נתניהו הוסיף ואמר: “בחודש האחרון החמאס ספג מכה צבאית קשה. אנחנו השמדנו לו את מערך המנהרות שהוא חפר במשך שנים, פגענו במאות מחבלים, יירטנו את הרקטות שהוא צבר במטרה לבצע אלפי פגיעות קטלניות בעורף הישראלי, וסיכלנו את הפיגועים שהוא ניסה לבצע נגד אזרחי ישראל – מן הים, מן האוויר ומן היבשה.

“אם החמאס חושב שעל ההפסד הצבאי שלו הוא יחפה בהישג מדיני – הוא טועה. אם החמאס חושב שבאמצעות המשך טפטוף הירי הוא יגרום לנו לעשות ויתורים – הוא טועה. כל עוד לא ישוב השקט החמאס ימשיך לספוג מכות קשות מאד.

“אם החמאס חושב שלא נוכל לעמוד לאורך זמן – הוא טועה.

במזרח התיכון הסוער והבלתי יציב בו אנו חיים לא מספיק שיהיה יותר כוח, צריך גם נחישות ואורך רוח. החמאס יודע שיש לנו הרבה כוח, אבל אולי הוא חושב שאין לנו די נחישות ואורך רוח, וגם בזה הוא טועה טעות גדולה.

“אנחנו עם חזק, אנחנו עם נחוש. ראינו את זה בגילויים מדהימים של עוצמות וחוסן בשבועות האחרונים הן אצל החיילים והן אצל האזרחים. אנחנו נמשיך לעמוד יחד איתנים ומלוכדים עד שנשיג את יעדי המערכה – השבת השקט והבטחון לכל אזרחי ישראל”.

בפתח הישיבה התייחסו כמה מהשרים למגעים, כאשר השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, תקף את חמאס על דרישתו לקבל נמל: “”נמל ימי או אווירי יהיה בעצם דיוטי פרי לטילים ורקטות”.

שר התיירות עוזי לנדאו תקף את ראש הממשלה מימין ואמר, כי בעקבות השיחות בקהיר, “חמאס מנהל אותנו והופך לארגון בעל מעמד בינלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות