מנהל האגף: “יש למנוע ממשגיחי הכשרות להיכנס לכפרים ערבים!”

הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף שירותי דת במשרד לשירותי דת, המליץ: "למנוע  מהמפקחים והמשגיחים בתקופה זו להיכנס לכפרים ערבים!" מנכ"ל המשרד: "לא נאפשר הפסקת שירותי כשרות. פועל למצוא פתרון"
יוסף גרינבוים
ח' סיון התשפ"א / 18.05.2021 21:08

הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף שירותי דת במשרד לשירותי דת, שיגר היום (שלישי) מכתב לרבנים האחראים על הכשרות הארצית בו המליץ להורות למשגיחי ומפקחי כשרות שלא להיכנס יותר לכפרים הערבים – בשל הפרעות.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

במכתב, תחת הכותרת “שלומם וביטחונם של מפקחי ומשגיחי הכשרות”, כותב הרב סאמין: “לאור המצב הביטחוני הפנימי השורר בארץ, מחובתנו לדאוג לשלומם ובטחונם של מפקחי הכשרות ומשגיחי הכשרות בימי שגרה וק”ו בתקופה זו”.

לאחר שהוא מסביר כי מפקחי ומשגיחי הכשרות מתניידים ברכבים שאינם מתאמים, שכן הם אינם ממוגנים, וכי הנסיעה בחלק מהמקרים היא במקומות מבודדים, הוא ממליץ: “יש למנוע  מהמפקחים והמשגיחים בתקופה זו להיכנס לכפרים ערבים!”

במכתב, שמוען גם לרבניים הראשיים, השר ומנכ”ל המשרד לשירותי דת, הוא כותב עוד: “דעתי, כי יש ליידע על כך בדחיפות את הציבור ואת המפעלים ובתי העסק  הנמצאים בכפרים ערביים, כי אינכם יכולים לקבל אחריות על הכשרות, על כל המשתמע מכך”.

המשמעות של ההמלצה: הסרת הכשרות ממוצרים המיוצרים ביישובים ערבים.

בעקבות המכתב, הנחה הערב מנכ”ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, את מנהל הכשרות הארצית לבחון את המשך מתן שירותי כשרות והשגחה ביישובים הערבים.

הנחייתו של מנכ”ל המשרד באה בעקבות מכתבו של הרב חזקיהו סאמין.

בשיחה שקיים מנכ”ל המשרד לשירותי דת עם אריה אבוחצירא, המנהל את מערך הכשרות הארצית, נבחנו האפשריות להמשך פעילותם של משגיחי הכשרות, תוך שמירה על ביטחונם.

השר לשירותי דת יעקב אביטן ומנכל המשרד עודד פלוס יפנו לשר לביטחון פנים ח”כ אמיר אוחנה ומפכ”ל המשטרה רנ”צ קובי שבתאי על מנת לייצר סידורי אבטחה למשגיחי הכשרות.

במקביל תעשה פניה לראשי הרשויות במגזר הערבי בכדי להבטיח את ביטחונם של משגיחי הכשרות.

עודד פלוס אמר הערב: “בימים אלו אנו נדרשים לעשות הכל בכדי לשמור על שגרת החיים. לא נאפשר הפסקת שירותי כשרות. המשרד פעל ופועל גם בימים מורכבים אלו למצוא פתרון לשמירתם ובטחונם של משגיחי הכשרות העושים מלאכת קודש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצויין
    18/05/2021 22:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כשלמוצרים שמיוצרים אצל המחבלים לא יהיה הכשר זה יפגע להם בפרנסה ופחות כסף יילך לטרור.
    כל המחבלים ערבים וכו