“למה רצחו אותך, יגאל? רק כי אתה יהודי!”: נרצח הלינץ’ הובא למנוחות

מלווים רבים ליוו למנוחות במושב חדיד את יגאל יהושע הי"ד, שנרצח בלינץ' בידי ערבים בעיר לוד • אחיו: "לא סולח לאלה שפגעו בך. ומי שייתפס וימצו איתו את הדין - נבקש שייענש בחומרה"
חרדים 10
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 20:28

בבית העלמין במושב חדיד הסמוך למודיעין הובא הערב (שלישי) למנוחות יגאל יהושע הי”ד, שנרצח בלינץ’ של ערבים בלוד – ואמש נפטר מפצעיו.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

יהושע הי”ד הוא ההרוג היהודי הראשון בפרעות תשפ”א.

המספידים צמצמו בהספדים בשל אסרו חג שבועות.

אחיו אפי ספד: “האמנת בדו קיום, אמרת ‘לי זה לא יקרה’, חשבת שאם רק תוציא את הראש ויראו מי אתה – הכול יהיה בסדר. מיום רביעי בבוקר חיכיתי לך שעה-שעה שתתעורר. אבל לא הזזת אצבע ולא אמרת מילה. שילמת בחייך והענקת חיים לאנשים אחרים בזכות תרומת איבריך. אני לא סולח לאלה שפגעו בך. ומי שייתפס וימצו איתו את הדין – נבקש שייענש בחומרה”.

ראש העיר לוד יאיר רביבו: “על שום מה רצחו אותך, יגאל? רק כי אתה יהודי. המחבלים הפורעים עמדו, ומישהו סימן להם – זה יהודי וזה לא. מישהו סימן אותך”.

הוא הוסיף: “עשרות רבות של רכבים חטפו את האבנים האלה בשבוע האחרון. לרובם היה נס, אבל אותך בורא עולם רצה לידו. אנחנו כאן כדי לומר עם ישראל חי. לא נוותר, לא נוריד ראש. ננציח את שמך בעיר לוד כיהודי גאה. השם יקום דמך”.

השרה גילה גמליאל אמרה: “האבל האישי שלכם הוא גם האבל של עם ישראל כולו. היום כולנו כואבים על מי שהעניק רוח חיים, וחייו נלקחו בטרם עת. אויבינו מנהלים בימים אלה מבצע טרור כנגדנו, אבל היום מתבצע מבצע החיים של יגאל – חמישה אנשים זוכים לקבל את איבריו. במותו, ציווה להם את החיים. יגאל, עמוד האש שעומד לפני המחנה – שימש לאורך כל חייו דוגמה ומופת לאזרחות טובה ולשכנות טובה”.

בבית החולים שמיר אסף הרופא נלחמו על חייו של יהושע בשבוע האחרון, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו אתמול.

משפחתו החליטה לתרום את איבריו והם הושתלו בגופם של 5 חולים בני 69-22.

במשפחה אמרו: “זה היה רצונו, לו אפשר היה לשאול אותו”.

לבו של יהושע הי”ד הושתל בחולה בן 49 בשיבא, ריאותיו בגבר בן 69 בבית החולים בילינסון, הכבד הושתל בבת 22 בבית החולים איכילוב, כליה אחת בגבר בן 67 בבילינסון וכליה נוספת באישה בת 58 בהדסה עין כרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות