ח”כ יאיר גולן: הנה ההוכחות שלי שנתניהו עשה הפיכה מתוחכמת

נתניהו הצית את השטח באמצעות שליחים - המשטרה, בן גביר, מצעד הדגלים - ורק באיחור ניכר ניסה להוריד את הלהבות • מדובר באיש מסוכן וחסר מעצורים I ח"כ יאיר גולן ממרצ מציג את ה"הוכחות" שלו
ח"כ יאיר גולן
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 15:14

מה שישראל חוותה בשבוע שעבר זו הפיכה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

יציאה למלחמה כדי למנוע את החלפת השלטון – גבעת הקפיטול פי אלף. אך בניגוד לגבעת הקפיטול, שם ניסיון ההפיכה היה גלוי ובוטה, כלומר המון זועם שמסתער על בית הנבחרים, פה המצב מתוחכם הרבה יותר.

נתניהו השתמש בשלל כלים, גלויים וסמויים, כדי להבעיר את השטח בדיוק בשבוע שבו אמורה הייתה להיות מושבעת ממשלת השינוי. אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, חזה במאמר בעיתון ‘מעריב’ כמעט אחד לאחד את המהלכים שיעשה נתניהו כדי למנוע את החלפת שלטונו. המפכ״ל הודה שבן גביר מנסה להצית בישראל ״אינתיפאדה יהודית״.

כדי להבין את ההפיכה של נתניהו חשוב להסתכל על רצף האירועים שהובילו להתלקחות שמנעה את חילופי השלטון (הקרדיט לעיתונאית אורלי בר לב על איסוף ומיפוי הנתונים):

• 13.4 המשטרה הציבה מחסומים בשער שכם, בניגוד לנהוג, ומלהיטה את השטח.

• 18.4 שליחיו של נתניהו מהימין הקיצוני, בן גביר וסמוטריץ, מגיעים לשער שכם ומלבים עוד את היצרים והאלימות בשטח.

• 24.4 לאחר שבועיים חסימה חסרת אחריות בשער שכם המחסומים מוסרים, התסיסה ממשיכה.

• 5.5 לפיד מקבל את המנדט.

• 5.5 בן גביר ונתניהו מעלים הילוך ובן גביר מבקר את ראש עיריית לוד (עוד לפני שהייתה שם אלימות) ואומר לראש העיר, מהליכוד: ״אנחנו השליחים שלכם״.

• 6.5 בן גביר מקים לשכה בשיח ג׳ראח תוך קריאת קריאות גזעניות ומתסיסות כלפי ערבים.

• 7.5 המשטרה יורה רימוני הלם לתוך מסגד אל אקצה.

• 7.5 השטח בוער, פרעות בירושלים, ואז נתניהו מצהיר שחמאס ירה על ירושלים וקורא לבן גביר להתפנות.

• 8.5 היום הקדוש ביותר בראמדאן. נתניהו והמשטרה חוסמים אוטובוסים של מתפללים צמים בדרכם לירושלים. הם משאירים את מצעד הדגלים, שידוע כאירוע אלים וגזעני שמתסיס את השטח, על כנו.

• 10.5 יום ירושלים. המשטרה שוב נכנסת וזורקת רימוני הלם בתוך מסגד אל אקצה.

• 10.5 מצעד הדגלים אמור להיוותר על כנו עד לרגע האחרון ולעבור באיזורים הכי מתסיסים בעיר העתיקה, בגלל התראות בטחוניות נתניהו מחליט לשנות את תווי המצעד ברגע האחרון.

• 10.5 רקטה משוגרת לקריית ענבים, ירושלים.

• 11.5 המדינה בוערת, ירי על כל רחבי ישראל, התלקחות בערים המעורבות ואלימות קשה מצד ערבים ויהודים, בן גביר מגיע לערים מעורבות עם כהניסטים ופורעים יהודים להלהיט עוד את היצרים.

נתניהו הצית את השטח באמצעות שליחים, המשטרה, בן גביר, מצעד הדגלים ורק באיחור ניכר ניסה להוריד את הלהבות. זהו האליבי שהשופרות בתקשורת מעבירים לציבור פעם אחר פעם כדי לטשטש את אחריות נתניהו למצב.

נתניהו ידע היטב שמעשיו יקטינו את הסיכוי להחלפת השלטון, ראשית על ידי יצירת חיץ בין המפלגות הערביות לגוש השינוי על ידי ליבוי שנאה בין יהודים לערבים, ושנית על ידי הפעלת לחץ על בנט להתקפל מהמהלך.

מדובר באיש מסוכן, חסר מעצורים, שלא יבחל בסיכון חיי אדם כדי להישאר בעמדת כוח. עלינו לעשות הכל כדי להחליף את השלטון.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זיהוי תהליכים
    18/05/2021 15:26
    אנגלה מרקל
  1. …מדהים לראות את הגרמני מגזע הנאצים יאיר גולן המכוער..מדבר על ראש הממשלה נתניהו..יפה עשה ראש הממשלה.שלא נתן לשונאי ישראל ותומכי טרור כמותכם להקים ממשלה…בנתיים תתפוצצו.יחד עם שופטי הרשע מבגצ חברי החמאס…

  2. אין מדובר ב"הוכחות"... מדובר בהוכחות!!
    18/05/2021 18:50
    אני
  3. אלוף עלוב
    19/05/2021 16:44
    אהרון הכהן
  4. קשה להאמין שגולן היה אלוף בצה”ל ועוד סגן רמטכל.התבטאויותיו אומללות וזאת לא הפעם הראשונה. יתכן שהיה קצין מצטיין אך חסר אמינות וחסר ציוניות. אין ספק שמדובר בכשל מיון צהלי. בתקופת בן גוריון הוא בקושי היה מגיע לדרגת מ”כ.

  5. בקיצור נתניהו גאון...
    19/05/2021 17:10
    אריק
  6. ויאיר גולן בקושי הבין את המהלכים של נתניהו.. דרך אגב, יש עוד הרבה מהלכים, אבל יאיר יבין אותם בעוד שנתיים