מטחים לאשדוד, אשקלון והשפלה; צה”ל הרס עוד 5 דירות של בכירים

נתניהו: "אויבינו מסביב בטוח יפיקו לקחים מהמכות שחמאס סופג" • אפי יהושע ספד לאחיו יגאל הי"ד שנרצח בלינץ' בלוד: "לא סולח לאלה שפגעו בך" • שני עובדים זרים מתאילנד נהרגו באשכול: 7 נוספים נפצעו קשה וקל • חייל נפצע קל מרסיס פצמ"ר במעבר ארז במהלך כניסת משאיות סיוע
חיים טוויל
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 13:19

מבצע ‘שומר החומות’ – היום התשיעי: לאחר שש שעות של שקט, חודש בצהרים (שלישי) ירי הטילים מרצועת עזה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

דובר צה”ל מסר, כי ביממה האחרונה תקף צה”ל 12 בתי מפקדים של בכירים בחמאס, בהם ניהלו חפ”קים וחמ”לים צבאיים. בלילה המשיך צה”ל בתקיפת ה’מטרו’ ושכונת רימאל – שכונת היוקרה בעזה.

23:43: מטח כבד של רקטות שוגר לעבר יישובי השפלה הדרומית, ולעבר הערים אשדוד ואשקלון, ומספר יישובים בצפון הנגב. בין הישובים בהם נשמעו האזעקות: מזכרת בתיה, קבוצת יבנה, ביצרון, בית חלקיה, כרם ביבנה, פדיה, יד בנימין, שדמה, עשרת, נוה מבטח, משגב דב, מישר, נצר חזני ועוד.

בחמאס טענו כי ביצעו ירי רקטות לעבר שישה בסיסי חיל האוויר – חצור, חצרים, נבטים, תל נוף, פלמחים ורמון – בתגובה לתקיפות בעזה.

23:06:  צה”ל תקף תשתיות צבאיות בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בחמאס, ביניהם ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי של חמאס.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של צה”ל תקפו חפ”קים, חמ”לים, תשתיות מבצעיות ללחימה ומתחמי מחקר ופיתוח עבור ארגון הטרור חמאס בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בחמאס.

התשתיות הצבאיות שהותקפו:

• תשתית צבאית בביתו בג’אבליה של ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי בארגון הטרור חמאס.

• תשתית צבאית בביתו בחאן יונס של סגן מפקד גדוד מזרחיות בארגון הטרור חמאס.

• תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ”פ הפועל תחת גדוד מזרחיות של ארגון הטרור חמאס.

• תשתית צבאית ששימשה לניהול לחימה בביתו ברפיח של יאסר שיח אליעיד, מ”פ ביבנא בארגון הטרור חמאס.

• תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו בחאן יונס של מוחמד אל נאג’ר, מ”פ בגדוד דרום חאן יונס של ארגון הטרור חמאס.

23:04:  גורם מדיני מבהיר: בניגוד לדיווחים הערב אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל.

22:53: נתניהו עדכן את וושינגטון כי ישראל מוכנה להפסקת אש בתוך יומיים-שלושה.  כך דווח בחדשות 12.

22:41: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב פורום חשיבה ביטחוני עם ראש המל״ל מאיר בן שבת וראשי המל”ל לשעבר, יעקב עמידרור ויעקב נגל, בקריה בתל אביב.

22:36: דיווחים פלשתיניים: צה”ל מבצע כעת תקיפה מאסיבית בדרום רצועת עזה, ובפרט בחאן יונס.

22:34: אזעקות צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה.

22:32: דובר חמאס פאוזי ברהום מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש: “לא התרחשה עד כה פריצת דרך כלשהי”.

22:25: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה

22:00: רשת אל-ערביה דיווחה הערב כי המתווכים המצרים הציעו להגיע לרגיעה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה, אשר תחל ביום חמישי בשעה 06:00 בבוקר.

21:40: משרד הבריאות של חמאס: מפתיחת מבצע “שומר החומות”, נהרגו ברצועה 217 פלשתינים ו-1,500 נפצעו

21:14: בכיר בחמאס: “אין שום סיכום על רגיעה עם ישראל. הם לא יהנו משקט, אלא אם גם עמנו יהנה ממנו”.

21:12: אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

21:04: אזעקת צבע אדום באשקלון

21:00: דובר צה”ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה”ל תקף וסיכל שני פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס בעת ששיגרו רקטות אל עבר מדינת ישראל בזיתון שבדרום העיר עזה.

20:59: אזעקות צבע אדום באזור אשדוד ולכיש.

20:45: מטח לכיוון יישובי חבל לכיש. אזעקות צבע אדום באזור.

20:33:  כלי טיס של צה”ל תקף וסיכל שני פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס בעת ששיגרו רקטות אל עבר מדינת ישראל בזיתון שבדרום העיר עזה.

20:19 צה”ל תקף חוליית שיגור פצמ”רים שביצעה ירי מתוך בית ספר. כלי טיס של צה”ל תקף חולייה של ארגון הטרור חמאס בסג’עייה מיד לאחר שביצעה ירי לשטח ישראל. כמו כן, עמדת שיגור הפצמ”רים הושמדה. העמדה מוקמה בתוך בית ספר, דבר המוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית.

20:00: משגר כוון לירי אל עבר מרחב העיר אשדוד, ותקיפתו בוצעה תוך מניעת פגיעה בבלתי מעורבים. צפו בוידאו

19:56: החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 19:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

19:45: הניו יורק טיימס מדווח: בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, השוהה בקטאר, סיפר שחמאס הסכים להפסקת אש מיידית, אבל ישראל דרשה שחמאס יפסיק קודם את האש לשלוש שעות, ורק אחר כך תחליט אם היא מעוניינת בהפסקת אש. חמאס שלל את ההצעה.

19:11: מטוס קרב של צה”ל תקף אתר אחסון ציוד ומכונות לפיתוח וייצור אמצעי לחימה של המודיעין הצבאי של חמאס.

19:15: בבית העלמין במושב חדיד ליד מודיעין מתקיימת הלוויתו של יגאל יהושע הי”ד, שנרצח בלינץ’ בלוד.

18:35:  צה”ל תקף שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס,  מהן נוהלה לחימה גם במבצעים קודמים. מטוסי קרב של צה”ל תקפו את דירתו המבצעית של וג’די צ’לאח בעיר עזה, מ”פ מגדוד אלפרקעין בחמאס, את דירתו המבצעית של מחמוד ג’מאל אלאעדא, מ”פ בגדוד צפון של החמאס, וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ”פ בגדוד נוחבה של חמאס, בהן תשתיות טרור של ארגון הטרור. בחלק מהדירות נוהלה לחימה במבצעים קודמים.

18:17: ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום וסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים: “החמאס קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. החזרנו את חמאס שנים רבות אחורה. נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל״.

הוא הוסיף: “האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שהם יפיקו את הלקח”.

18:17: בהתאם להערכת מצב עורף ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל. מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יהודה ושומרון. להלן היישובים בהם תקף הצו: אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, עץ אפרים, צופים, קרני שומרון ושערי תקווה.

נדגיש, כי ההחלטה התקבלה על בסיס הערכת המצב עורף בלבד ואיננה קשורה להערכת המצב הביטחונית במרחב יהודה ושומרון.

17:48: אזעקות צבע אדום ביישובים סמוך לנתיבות.

17:40: אזעקות צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה.

17:10:  שערי צדק: ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיעו שני פצועים מצומת איו”ש. שני הפצועים יציבים עם פציעות בפלג גוף תחתון.

16:55: המתיחות בירושלים: הפגנת תמיכה בטרור בשיח ג’ראח, התפרעויות בשער שכם.

16:46: פיגוע בכיכר איו”ש: חייל וחיילת נפגעו מירי במהלך הפרת סדר.

16:38: אזעקות צבע אדום ללא הפסקה באשקלון ובעוטף עזה.

16:05: הלווייתו של יגאל יהושוע הי”ד שנרצח בפרעות בלוד תתקיים בשעה 18:30 בבית העלמין במושב חדיד ליד מודיעין.

16:00: אזעקות צבע אדום הופעלו בבאר שבע, דימונה ועוטף עזה.

תקיפת עמדת שיגור רקטות ממנה בוצע הירי לבאר שבע. צילום: דו”צ 

15:30: מטוסי קרב של צה”ל תקפו עמדה לשיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה שממנה בוצע הירי לבאר שבע.

15:03:  מטוסי קרב של צה״ל תקפו מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה. בנוסף, הותקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה.

15:00:  פגיעה ישירה ברכב בצומת גורל, צפונית לבאר שבע. לא ידוע על נפגעים. דווח על פגיעה ישירה במבנה בבנייה במערב העיר אשדוד, לא ידוע על נפגעים.

14:53: שוטרים, בהם חבלן משטרה, הגיעו לזירת נפילת הרקטה באשכול, ותוך שהם פועלים תחת אש תחקרו את האירוע בו נפגע מקום מגורי עובדים זרים וסייעו בחילוץ והצלה ופינוי המתחם מיושביו.

על פי גורמי רפואה ישנם 2 הרוגים, אחד קשה, 1 בינוני, 5 קל.

14:45:  גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: ״אנחנו בתוך אירוע קשה עם נפגעים כתוצאה מפגיעה ישירה בבית אריזה באחד מישובי המועצה. כוחות הביטחון וההצלה נמצאים במקום. הנפילה היתה בישוב ללא מיגון, שלא נכלל בתוכנית המיגון המדינית ואת התוצאה הקשה קיבלנו היום. המציאות טפחה על פנינו בצורה קשה ואנו שבים, זועקים דורשים מהממשלה לפעול ללא דיחוי למגן את כל יישובי המועצה שנתונה תחת ירי בלתי פוסק”.

14:40: שני בני אדם, עובדים זרים מתאילנד, נהרגו בצהריים (שלישי) מפגיעה ישירה של רקטה בבית אריזה באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול בעוטף עזה.

אדם נוסף נפצע קשה והיתר נפצעו באורח בינוני וקל.

חובש בכיר במד”א חנניה אלמקייס ופראמדיק מד”א עומר ביטון סיפרו: “כשהגענו למקום ראינו מבנה שעולה באש לאחר שנפגע מרק”ק ומספר פצועים בדרגות פציעה שונות שנפגעו מרסיסים שכבו מסביבו. התחלנו מיד במיון ראשוני על מנת להעריך את מצבם, פצוע אחד היה במצב אנוש, 3 פצועים היו במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים ובפינוי הפצועים לבית החולים.”

דני שמואל ראש סניף איחוד הצלה בעוטף עזה מסר: “למרבה הצער נקבע מותו של אחד הפועלים שהיה ללא רוח חיים כתוצאה מהנפילה. הגעתי לזירה ברכב שטח של איחוד הצלה והענקתי סיוע ראשוני לפצועים שהיו בהכרה וחלקם בחרדה”.

14:20: חייל צה”ל נפצע באורח קל מרסיסי פצמ”ר במעבר ארז כתוצאה מירי במהלך כניסת משאיות סיוע אזרחי לרצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

14:16: שר הביטחון גנץ ביקר בבסיס חיל הים באשדוד ואמר: “גם הקהילה הבינלאומית צריכה להבין שמי שפתח באש הוא החמאס – אין אף אדם, אזור, או שכונה בעזה שיהיו חסינים”.

13:07: כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג’יאהד האיסלאמי הפלסטיני במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

12:56: החל מהשעה 08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה”ל זיהו ותקפו 9 עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.

12:51: צבע אדום בנחל עוז, כפר עזה, נירים ועין השלושה, אזור תעשייה הדרומית אשקלון, זיקים, כיסופים ונתיב העשרה.

12:28: צה”ל תקף 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס ברצועת עזה ב-24 שעות האחרונות.  מטוסי קרב של צה”ל תקפו בצהרים את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג’ תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ”קים וחמ”לים צבאיים.

12:06: צה”ל תקף וסיכל חוליית נ״ט של חמאס בחאן יונס.

09:11: צה”ל יירט מל”ט שהתקרב לגבול ישראל באזור עמק המעיינות.

07:35: החל מהשעה 19:00 אמש ועד 7:00 בבוקר זוהו כ-90 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

07:32: מטח הירי הבוקר מרצועת עזה לישראל: פגיעה ישירה בבית בשער הנגב. אין נפגעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות