השקעות ישראליות באירופה – סיפור הצלחה

מדוע משקיעי הנדל“ן העסקי מאמצים את אירופה ומרכזים שם את השקעותיהם? ובכן, ההצלחות הרבות בשוק משדרות מסר חיובי למשקיעים
תוכן שיווקי
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 02:36

דווקא עכשיו, כאשר העולם מתאושש ממשבר הקורונה, מלקק את הפצעים ועושה בקרת נזקים, זהו הזמן לבחון את האפשרויות בשוק הגלובלי.

כבר כמה שנים שאירופה מאוד אטרקטיבית עבור משקיעי הנדל“ן הישראלים, אלו הפכו להיות כוח מוביל ביבשת.

על מפת ההשקעות של הישראלים מדינות שונות במזרח ומערב אירופה – גרמניה, שווייץ, הולנד, פולין, רומניה ואחרות מככבות ברשימת ההשקעות. אנשי עסקים ישראלים רבים פועלים בשוק, חלקם מתעסקים בנדל“ן למגורים, אחרים בנדל“ן מסחרי ולוגיסטיקה.

בעוד רבים עשויים לחשוב על משקיע הנדל“ן הישראלים כשחקן שולי בשוק ענק, בפועל עולה תמונה הפוכה. משקיעים ישראלים הופכים להיות כוח מוביל בענף הנדל“ן באירופה, ועכשיו כאשר הממשלות זקוקות להשקעות זרות על מנת לקדם את הכלכלה שנפגעה מהקורונה, כוחם עולה.

ישנם משקיעים ישראלים אשר הפכו לשם מוכר בתחום שוק הנדל“ן העולמי, כמו למשל יצחק תשובה, עבורו אירופה היא עוד השקעה אחת מיני רבות. אך מצד שני אנו יכולים לראות גם אנשי עסקים ישראלים אשר קיבלו החלטה אסטרטגית להתמקד בשוק האירופאי. דוגמה טובה לכך יכולה להיות אמיר דיין. דיין הקים את מטה החברה בלוקסמבורג ומשם הוא שולט על השקעות בגרמניה, הולנד, אנגליה ומדינות נוספות. והשמות שהזכרנו הם אינם היחידים, גם זוהר לוי, פטריק דרהי ואחרים מנהלים עסקי נדל“ן מוצלחים באירופה.

למה דווקא אירופה     

מדוע משקיעי הנדל“ן העסקי מאמצים את אירופה ומרכזים שם את השקעותיהם? התשובה הראשונה בוודאי קשור לפוטנציאל התשואות ולסיכון המופחת. אלו הם שיקולים מרכזיים בכל עסקת נדל“ן. ובהתחשב בכך שמדינות אירופה הן מדינות הנהנות מיציבות פוליטית, וחלקן גם כלכלות מובילות ברמה עולמית, ניתן להבין מדוע הפוטנציאל שלהן כל כך גדול.

אך גם עניינים טכניים יכולים להסביר את העניין הגדול באירופה. השקעות בעלות תשואה גבוהה אנו יכולים גם למצוא בטורנטו או הונג קונג לצורך הדוגמה. אך נראה שהשוק האירופאי הוא הנגיש ביותר עבורנו. מרחקי הטיסות הם קצרים ואנשי עסקים יכולים לצאת לפגישות ואפילו לחזור במהלך אותו היום. המרחק הקצר מאפשר לשלוט על הנכסים והפרויקטים בצורה יותר קלה וזהו עוד יתרון אחד לרשימה.

גם ההצלחות הרבות בשוק משדרות מסר חיובי למשקיעים. כאשר אנשי עסקים זוכים להצלחה גדולה, כמו למשל זו של חברת סאמיט בתחום המשרדים להשכרה, ישנם עוד אנשי עסקים המפנים את מבטם לאירופה.

אנשי העסקים אשר פיתחו תשתית עסקים ענפה באירופה הם למעשה החלוצים אשר פתחו דלתות עבור משקיעים נוספים. אם השקעות בשוק הנדל“ן האירופאי נשמעות לכם אטרקטיביות עבור פורטפוליו ההשקעות שלכם, תוכלו למצוא ברשת האינטרנט משאבים רבים עם מידע על המגמות בשוק, השחקנים הפעילים בו והדינמיקות בנישות השוק השונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות