מדידות לארנונה עם מודד מוסמך: למה זה חשוב?

יש לכם מחלוקת עם הרשות המקומית לגבי שטח הנכס שלכם ועל גובה הארנונה שיש לגבות מכם? מודד מוסמך הוא איש המקצוע היחיד שאתם רוצים לעבוד איתו • ואיך בוחרים את המודד הנכון?
תוכן שיווקי
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 02:00

יש לכם מחלוקת עם הרשות המקומית לגבי שטח הנכס שלכם ובהתאם לכך גם לגבי גובה הארנונה שיש לגבות מכם?

אם זהו אכן המצב, חשוב שתדעו שיש לכם כיצד להתמודד עם העניין, גם אם זה ידרוש מכם הליכה לערכאות משפטיות וכל עוד אתם בטוחים בעמדתכם. כדי להיות בטוחים בעמדתכם וכדי שתוכלו להעביר אותה בצורה ראויה לכל הגורמים הרלוונטיים, חשוב שתבצעו את הדברים בצורה נכונה – עבור מדידות לארנונה, מודד מוסמך הוא איש המקצוע היחיד שאתם רוצים לעבוד איתו וגם כדאי לבחור את המודד הנכון.

מיהו מודד מוסמך?

מודד מוסמך מטעם היחידה למדידות הוא איש מקצוע, שסיים מסלול לימודים אקדמי בתחום הגאודזיה ועבר את מבחני ההסמכה של המרכז למיפוי ישראל. אך ורק מודדים שעברו את המבחן הזה הם מודדים מוסמכים וחשוב מאוד שתקפידו לעבוד אך ורק עם מודד מוסמך.

לא לחינם אנו אומרים את הדברים. אנשים רבים חושבים שהם פשוט יכולים למדוד את שטח הבית שלהם ועל סמך זה לבסס את טענותיהם מול הרשות המקומית ואפילו בבית המשפט. לכל היותר הם נעזרים בקבלן שיפוצים או איש מקצוע מתחום הבנייה שיסייע בביצוע המדידה.

בפועל, מדידה של נכס חייבת להתבצע על ידי מודד מוסמך בלבד שכן רק דו”ח מדידה הניתן על ידי מודד מוסמך הוא דו”ח שזוכה להכרה כראיה משפטית ומסמך משפטי.

איך תוכלו לוודא שהמודד אכן מוסמך?

ככלל, אנו מבססים את ההתנהלות שלנו מול אנשי מקצוע ונותני שירות על אמון הדדי, אך אין שום פסול בכך שאתם מבקשים לוודא את הדברים לאשורם. במקרה של מדידות לארנונה מודד מוסמך הוא כזה ששמו מופיע במאגר המודדים המוסמכים של המרכז למיפוי ישראל. למעשה, תוכלו לבחור את המודד המוסמך שאיתו תעבדו דרך סקירת המודדים המוסמכים המופיעים במאגר זה ומספקים את שירותיהם באזור המגורים שלהם.

לחילופין, אם שכרתם מודד מוסמך בעקבות המלצה, חוות דעת מקצועית או אפילו חיפוש בגוגל, חשוב שתקבלו ממנו את פרטיו ותוודאו במאגר המודדים המוסמכים, שהוא אכן מוסמך.

האם יש הבדל בין מודד מוסמך אחד למשנהו?

ככלל התשובה לשאלה כמה עולה מודד מוסמך – כל דו”ח מדידה של מודד מוסמך הוא מסמך משפטי תקף. יחד עם זאת, ישנם מודדים מוסמכים ששמם הולך לפניהם יותר מאחרים ואם הנושא באמת חשוב לכם וכרוך במשמעויות כספיות ממשיות, בהחלט כדאי לוודא שאתם שוכרים מודד מוסמך בעל שם.

ישנם מודדים מוסמכים שמקבלים הסמכה כעד מוכר על ידי בית המשפט וישנם מודדים מוסמכים שכאשר הם מגישים דו”ח, כולם יודעים שהדו”ח הזה הוא אותנטי ומשקף את המציאות. על כן, התנאי הראשון הוא לעבוד עם מודד מוסמך בלבד ולאחר מכן, אם אתם יכולים גם למצוא מודד מוסמך בעל שם ומוניטין, זה בהחלט יכול לסייע לכם בהתמודדות קלה יותר מול הרשות המקומית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות