עמית סגל: ‘ימינה’ תשתלב בליכוד, עבאס נלחם על חייו הפוליטיים

הפרשן הפוליטי של חדשות 12: "ההערכה הסבירה היא שימינה תשתלב בליכוד והמשא ומתן על זה יסוכם בקרוב" • קרא לסמוטריץ' להתנצל בפני מנסור עבאס, לאחר שכינה אותו ''תומך טרור'' • בכירים ברע"מ והתנועה האסלאמית, "מנסור עבאס בסוף דרכו הפוליטית"
חרדים 10
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 00:58

המנדט מהנשיא: ליאיר לפיד נותרו 16 ימים כדי להרכיב ממשלה, אך כפי הנראה סיכויי ההצלחה שלו קלושים, לאור הודעתו של נפתלי בנט על זניחת ‘גוש החרם’.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

למרות הכישלון המסתמן, לפיד ממשיך להחזיק במנדט ולא מחזיר אותו לנשיא המדינה למקרה ותתרחשנה התפתחויות פוליטיות כלשהן, שישנו את המפה ויאפשרו הקמת ממשלה.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12,  סיפר כי בגוש הימין נמשכים המגעים בין בנט לנתניהו, וכי ראש הממשלה מתכנן להעניק שיריונים לבנט ברשימת הליכוד, בשל הסיכון שבנט לא יעבור את אחוז החסימה אם ישראל תצא לבחירות.

בנוסף, בליכוד רוצים להבטיח שבנט לא יעבור לצד השני ברגע האחרון וינסה להקים ממשלה עם השמאל ומנסור עבאס. “ההערכה הסבירה היא שימינה תשתלב בליכוד והמשא ומתן על זה יסוכם בקרוב, לרבות הסכם קואליציוני”, אמר עמית סגל.

באשר למפלגת רע”מ סיפר סגל: “מנסור עבאס נלחם על חייו הפוליטיים. המהלך שלו היה עשרה גשרים יותר מכל פוליטיקאי ערבי”.

לדברי סגל, בצלאל סמוטריץ’ וגורמים פוליטיים אחרים צריכים להתנצל בפני עבאס על שכינו אותו ”תומך טרור”, במיוחד לאחר שעבאס בחר לבקר בבית שהוצת בלוד על ידי פורעים ערבים.

לפי דיווח של איש התקשורת מוחמד מג’אדלה, ראש חטיבת החדשות ברדיו נאס, “בתנועה האיסלאמית ורע״מ סותרים את ח״כ מנסור עבאס לאחר שקרא להפסקת ההפגנות”.

בהודעה לתקשורת הערבית נכתב: “קוראים לשבות מחר במחאה על התוקפנות וההסתה הישראלית נגד עמנו בעזה ובירושלים והמסגד אל-אקצא וקוראים להמשך הפעילות העממית בחברה הערבית”.

לפני יומיים הוא דיווח כי לפי בכירים ברע”מ והתנועה האסלאמית, “מנסור עבאס בסוף דרכו הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל על עבאס
    18/05/2021 12:13
    אברהם
  1. בצלאל סמוטריץ הרג את הסיכוי לכניעה תודעתית של ערביי ישראל. שילוב עבאס ורע”מ בממשלה ובפרט בממשלת ימין היה מבטא את ההשלמה מצד חלק נבחר של ערביי ישראל בכך שמדינת ישראל שייכת לעם היהודי ולשליטתו. חבל. במקום לחנך את הגרים הערבים בצלאל העדיף לקבע ולהעמיק את התודעה ההפוכה.