יהודי נרצח בפרעות של הערבים: יגאל יהושע הי”ד מלוד נפטר מפצעיו

בית החולים אסף הרופא נקבע היום מותו של יגאל יהושע, בן 56 מלוד, שנפצע באורח אנוש ביום שני שעבר לאחר שעבר לינץ' אכזרי על ידי ערבים בשכונת גני אביב • ראש העיר לוד: "המשטרה והשב"כ חוקרים את המקרה ואנו מקווים שישימו את ידם על האחראים למעשה הנתעב"
חיים טוויל
ז' סיון התשפ"א / 17.05.2021 21:40

רצח ראשון בפרעות תשפ”א: יגאל יהושע הי”ד, בן 56, תושב העיר  לוד שהותקף קשות בלינץ’ של ערבים ביום שני בלילה – נפטר היום (חג השבועות) מפצעיו.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

יהושע נפגע מלבנה שהטיחו הפורעים בראשו ופונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. צוות המחלקה לטיפול נמרץ כללי נלחם על חייו מאז, אך היום לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

משפחתו הסכימה לתרום את איבריו.

יהושע הי”ד, תושב שכונת גני אביב בעיר, הותיר אחריו אשה ושני בנים – בן 8 ובן 22. הוא עבד כחשמלאי וסייע רבות לקשישים ולניצולי שואה.

אפי יהושע, אחיו של יגאל, סיפר: “הוא נפגע בזמן שהיה בדרכו הביתה בידי פורעי חוק ערבים שעשו עליו לינץ’ אכזרי ביותר, פגעו בו בראשו על אף שהצליח לברוח מהם, ונתקע בנשמותיו האחרונות ליד ביתו. הוא התמוטט כשיצא מהרכב, ותושבת המקום שראתה אותו הזעיקה את האמבולנס. מאותו יום הוא לא הצליח להתאושש ולא נתן לנו אות חיים.

“תושבי לוד היהודים והערבים הכירו אותו, ידעו שהוא זה שמתקן ועוזר וזה שמסייע לכל אדם שמבקש ממנו עזרה. הוא היה נחלץ לעזרה לכל דבר ועניין והוא היה שמח לעזור. תרומת האיברים הייתה המשאלה שלו, המוטו שלו – קודם כל לחיות ואם כבר לא חיים, אז לתת חיים לאחרים”.

העיתונאי אמיר תיבון, כתב בטוויטר: “יגאל ז”ל, דוד של אשתי, איש טוב לב ומלא שמחת חיים, אבא לשני בנים, אוהב ומכבד כל אדם. עבד כחשמלאי בלוד והיה ביחסים מעולים עם אנשים מכל הקהילות בעיר, יהודים וערבים. הרצח שלו ואירועי טרור דומים בתוך גבולות מדינת ישראל, מסוכנים למדינה יותר מכל הטילים של חמאס”.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו כתב בצאת החג: “העיר לוד כואבת ומרכינה ראש. תנחומיי ותנחומי העיר לוד על הירצחו של יגאל יהושע ז”ל, תושב גני אביב בן 56 שנפצע באורח אנוש ביום שני בלילה עם תחילת הפרעות בלוד, מלבנה שזרקו פורעים ערבים לעבר מכוניתו, מהגשר המוביל לשכונת מגוריו.

“מרגע פציעתו הוגדר מצבו קריטי. תושבי העיר, מכריו וקרוביו התפללו להחלמתו, בבית החולים אסף הרופא נלחמו על חייו אולם פציעתו הייתה קשה ולמרבה הצער היום נקבע מותו.

“העיר לוד משלמת מחיר כבד במסגרת המהומות בערים המעורבות בכל הארץ. יהושע ז”ל הוא הקורבן היהודי הראשון שמקפח את חייו בפרעות הקשות. מכריו מספרים עליו שהיה אדם מקסים וטוב לב, עבד כחשמלאי עם יהודים וערבים והעניק סיוע לקשישים וניצולי שואה ללא עלות. הדעת אינה סובלת פגיעה באדם רק בשל היותו יהודי. זהו מקרה איום ונורא שמחייב את כל תושבי העיר, יהודים וערבים, לחשבון נפש, להימנע מהסתות ומכל ביטוי של אלימות.

“המשטרה והשב”כ חוקרים את המקרה ואנו מקווים שישימו את ידם על האחראים למעשה הנתעב. נמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי.

“עיריית לוד בראשותי תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. הנחיתי את גורמי החינוך והרווחה להעניק כל סיוע למשפחה היקרה, אשר הסכימה לתרום את אבריו כדי להציל חיים של אחרים. אני שב וקורא לכולם להרגיע את הרוחות בערב קשה זה, להימנע מאלימות ולא להיגרר לפרובוקציות. אנו שולחים מכאן את תנחומינו לבני משפחתו. יהי זכרו ברוך”.

קהילת הגרעין התורני בלוד: “כואבים את הרצחו של יגאל יהושע, תושב שכונת גני אביב בעיר לוד, שעבר לינץ על ידי פורעים ערבים בכניסה לשכונת מגוריו בעוד כל מטרתו הייתה להגיע לביתו לאחר יום עבודה. אנו שבים ומבקשים ממשטרת ישראל להשליט סדר בפורעים, לאסוף את כלי הנשק הבלתי חוקיים ולעצור את רוצחי יגאל המסתובבים חופשי”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לרצח של יגאל יהושע בלוד: “משתתף בצער המשפחה. נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא יימלט מעונש”.

ההלוויה תתקיים ככל הנראה מחר בישוב חדיד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות