גורם מדיני: אין הפסקת אש • נס: טיל פגע מטרים מתחנת דלק

מטחים כבדים: נפילות על בית כנסת ורכב באשקלון - וגם באשדוד • גורם מדיני: הקבינט לא דן בהפסקת אש • בן 8 חודשים נחבל קלות באשקלון בעת שאמו מיהרה לממ"ד • בת ה-4 שנפגעה קשה מרסיסי רקטה בחולון בדרך לשחרור הביתה • גרשון פרנקו הי"ד מר"ג שנהרג מרקטה נטמן
חיים טוויל
ה' סיון התשפ"א / 16.05.2021 10:02

מבצע ‘שומר החומות’: ארגוני הטרור ברצועת עזה חידשו הבוקר (ראשון) את ירי הרקטות ואזעקות נשמעו ביישובים בדרום הארץ.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

זמן קצר לאחר חצות שיגרו ארגוני הטרור עשרות רקטות לעבר מרכז הארץ. מנגד, לאורך כל הלילה נמשכו תקיפות צה”ל ברצועה וחיל האוויר פגע בעשרות עמדות שיגור רקטות ובבתי בכירים בארגון הטרור חמאס –  בהם מנהיג התנועה בעזה, יחיא סינוואר.

16:45: מטוסי קרב של צה”ל תקפו דירה מבצעית של פעיל מודיעין צבאי בארגון הטרור חמאס ובה עמדת טילי נ״ט בצפון רצועת עזה.

16:40: בימים האחרונים ניסה חמאס לפגוע באמצעות רקטות באסדת הגז ‘תמר’, כ- 20 ק”מ מעזה – אולם החטיא. האסדה הפסיקה את פעילותה בהחלטת משרד האנרגיה.

16:32: לוחמי צה״ל וכלי טיס תקפו שלוש עמדות שיגור רקטות נוספות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בנוסף, סיכלו שישה מחבלים שעסקו בהכנת השיגור.

16:31: צוותי כבאות והצלה לישראל פועלים במספר זירות בערים אשקלון ובאר שבע בעקבות פגיעות ישירות בבתים ובכלי רכב: באשקלון פגיעה ישירה בבית קרקע ופגיעה ישירה ברכב כאשר הרכב בוער ונזק נוסף נגרם למבנים סמוכים. לוחמי האש פועלים לכיבוי שריפות בחלק מהזירות ובסריקות לאיתור לכודים.

16:24: שלוש נפילות באשקלון: פגיעות ברכב חונה, בית פרטי ובבית כנסת. רקטה נוספת נפלה באשדוד.

16:19: לא התקבלו במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום, דיווחים על נפגעים. כוחות שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים.

16:16: המטחים לדרום נמשכים: שיגורים לעבר באר שבע ואשדוד.

16:11: פגיעה ישירה בבית באשקלון.

16:07: מטחים כבדים לעבר יישובים רבים בדרום והשפלה.

16:02: אזעקה בקריית מלאכי, אשדוד ובאר שבע.

15:50: אותרה פגיעה ישירה בבית הצעירים והנוער בנחל עוז. המקום היה ריק, ואין נפגעים בגוף אך נגרם נזק לרכוש. כתוצאה מפגיעה בכבל חשמל, ישנן תקלות באספקת החשמל לחלק מבתי הקיבוץ.

15:45: הירי התחדש: אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

15:40: משרד הבריאות בעזה: 188 הרוגים ויותר מ-1,200 פצועים מתחילת המבצע.

15:30: ישיבת הקבינט הסתיימה לאחר 4 וחצי שעות. ראש הממשלה יערוך ‘חיתוך מצב’ בקריה בת”א עם שר הביטחון, הרמטכ”ל והצמרת הביטחונית.

15:15:  גורם מדיני: הקבינט לא דן בהפסקת אש ואין הצעה כזו על הפרק.

15:08: כלי טיס של צה”ל תקפו מחסן אמצעי לחימה שמוקם בביתו של פעיל בארגון חמאס, במרכז רצועת עזה. בנוסף, כלי טיס של צה”ל תקפו מחסן אמצעי לחימה ימיים של חמאס בדרום רצועת עזה.

15:00: גרשון פרנקו הי”ד שנהרג בשבת מפגיעת רקטה ברמת גן, הובא למנוחות בחלקת נפגעי פעולות האיבה בבית העלמין ירקון.

הלוויה בחלקת נפגעי פעולות איבה. צילום: זק”א תל אביב

14:00: אוריאן בן משה, הילדה בת ה-4 שנפגעה קשה בשבוע שעבר מרסיסי רקטה בחולון, ממשיכה להתאושש והיא כבר מחייכת ומשחקת עם הצוותים הרפואיים, כך דווח בכאן חדשות. אוריאן הגיעה לבית החולים וולפסון, לאחר שרסיס חדר לעורק צווארי המוביל אל המוח. לאחר ניתוח והמשך התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ ילדים מצבה השתפר והיא לקראת שחרור לביתה.

13:29:  אל המרכז הרפואי ברזילי הגיע תינוק בן 8 חודשים מאשקלון, לאחר שנחבל בעת שאמו מיהרה לממ”ד, כאשר הושמעה בעיר אזעקת צבע אדום. הגיע עם חבלות קלות. כמו כן הגיעו עוד שני נפגעי חרדה, עם סימפטומים שונים – בן 19 ובת 26 מאשקלון.

12:32: במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות שני מיקומי פגיעות רקטות בנתיבות. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום לא נגרם נזק. אין דיווח על נפגעים בגוף בשלב זה. חבלן משטרה ממרחב הנגב במקום.

פרצה שריפה בשדה קוצים. שוטרים סגרו את הרחוב עד סיום פעולות הכיבוי.

הנס הגדול: אחת הרקטות נחתה מטרים ספורים מתחנת דלק ו’סופר’ ענק.

12:26: מטח כבד לדרום: אזעקות צבע אדום הופעלו באשקלון, אשדוד, לכיש וקריית מלאכי. לא התקבלו קריאות על נפגעים.

12:17: אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה ובנתיבות.

12:10: נציב החוץ של האיחוד האירופי, ג’וזף בורל, יוזם “דיון חירום של שרי החוץ”, של חברות האיחוד, במטרה לראות כיצד יכול האיחוד “לתרום להפסקת האלימות”.

11:59: מטוסי קרב של צה”ל תקפו נכסים צבאיים במטה המודיעין של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בבניין פועלים פעילי מודיעין של ארגון הטרור חמאס שמגבשים תמונת מצב עבור הארגון. תקיפה זו מהווה פגיעה בתשתיות מרכזיות בחמאס.

11:37: הלווייתו של ההרוג ממטח הטילים בשבת, תושב רמת גן בן 57 פרנקו גרשון הי”ד, תצא בשעה 14:00 משער החסד בבית עלמין ירקון לחלקת נפגעי פעולות איבה.

11:32: מטוס קרב של צה”ל תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג’בליה בארגון הטרור חמאס, ממנו פעלה תשתית צבאית לניהול לחימה.

11:22: מטוסי קרב וכלי טיס של צה”ל תקפו 11 משגרי רקטות בסג’עיה וחאן יונס וחוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל.

11:10:  מטוסי קרב וכלי טיס של צה”ל תקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה המרכז בעזה, שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס.

10:17: אחרי כ-4 שעות של שקט – אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

10:10: שר הביטחון בני גנץ והשליח האמריקני, האדי עמר, נפגשים  בקריה בתל אביב. לפי שעה, אין בקשה אמריקנית להפסקת אש.

9:15: לקראת ישיבת הקבינט קורא חבר ועדת חוץ וביטחון ניר ברקת לראש הממשלה להמשיך את המבצע בעזה נגד החמאס. בסרטון שפרסם אמר ברקת: “אסור לנו לעצור! אנחנו חייבים להמשיך את המבצע ולהנחית על חמאס מכת מחץ. עלינו להחזיר את ארגון הטרור הרצחני שלושים שנה אחורה, לתת לצה”ל להכות בו ולשלול את היכולות הצבאיות שלו. אדוני ראש הממשלה, חברי הקבינט, יש לנו הזדמנות. המשיכו בכל הכוח למען תושבי הדרום, למען אזרחי ישראל כולם”.

8:15: האתר “אל-ערבי אל-ג’דיד” מדווח שמצרים פועלת להפסקת אש הומניטרית של כמה שעות בעזה, כדי לאפשר פינוי של נפגעים שנקברו תחת ההריסות כתוצאה מתקיפות צה”ל. לפי הדיווח, ישראל בתגובה דרשה את הפסקת שיגור הרקטות וההפגנות בשטחי יהודה ושומרון.

7:30: ב-12 שעות האחרונות נקלטו במיון המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, חמישה נפגעים, ומתוכם ארבעה עם חבלות בעקבות ריצה לממ”ד, במצב קל ונפגע חרדה אחד.

7:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-120 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

6:50: דובר צה”ל מסר כי במהלך הלילה הושמדו למעלה מ-90 מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא”פ, וכ-40 משגרי רקטות.

06:25: מטח טילים נורה לעבר יישובי הדרום.

6:00: במהלך הלילה הושמדו עשרות יעדי טרור ברצועת עזה: תקיפת מתחמים צבאיים, משגרי רקטות, בתי בכירים ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות