“אף אחד לא רוצה לרדת למטרו בעזה”: ביתו של סינוואר הושמד

תקיפות חיל האוויר התמקדו הלילה בהנהגת הטרור, השמדת המשגרים הרב-קניים והמשך חיסול מערכת 'המטרו' • ביתו של מנהיג החמאס, אחיו ובכירים נוספים הושמדו • עשרות מטוסים המשיכו להשמיד את המטרו • 130 מחבלים נהרגו עד כה, ביומיים האחרונים חוסלו 45 משגרים רב-קניים
חיים טוויל
ה' סיון התשפ"א / 16.05.2021 08:44

מבצע שומר החומות:  דובר צה”ל, הדי זילברמן, התייחס הבוקר (שישי), בתדרוך כתבים צבאיים,  לפעילות צה”ל ברצועת עזה והעריך כי 130 מחבלים חוסלו עד כה בתקיפת חיל האוויר.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

הדובר הודיע כי צה”ל תקף את בתיהם של בכירי ארגון חמאס בעזה: “תקפנו הלילה שתי מטרות מרכזיות – את הבית של ראש הלשכה המדינית של חמאס, יחיא סינואר בחאן יונס. בנוסף, את הבית של אח שלו, מוחמד סינואר, מחזיק תיק כח האדם והלוגיסטיקה בחמאס, האחראי על האספקה והאנשים של חמאס.  שני הבתים משמשים תשתיות טרור. וזה חלק מהתקיפות על בתי הפעילים. בנוסף הותקף הלילה ביתו של מג”ד שכונת זיתון, ראש מערך תכנון ופיתוח בחמאס”.

לדבריו, תקיפות חיל האוויר התמקדו בפגיעה בהנהגת ארגוני הטרור, השמדת משגרים רב-קניים המשמשים לירי רקטות, והמשך חיסולה של מערכת ה’מטרו’, המשמשת את ארגוני הטרור ללחימה תת קרקעית בשטחי הרצועה.

“נמשיך להעמיק הפגיעה בחמאס. אנו מבינים שהתקיפות, במיוחד של הפעילים, והלך הרוח בעזה מסביר שנחת זרועו של צה”ל מורגשת ברצועה. הלילה המשכנו במבצע נגד המנהור של חמאס.

“ביצענו שלב שני בהשמדת ה’מטרו’ בצפון מזרח ובמרכז הרצועה. מדובר בתקיפה בהיקף משמעותי. – עשרות מטוסים, מעל מאה חימושים. יהיו שלבים נוספים, יש תקיפה שיטתית של המנהור התת קרקעי. הורדנו לטימיון עבודה רבה של שנים של חמאס. אנחנו מצליחים למצוא אותם מעל ובתת קרקע, יש כעת פחד של גופים שונים בארגוני הטרור להיכנס לתת קרקע. לא רק בכירים. גם פעילים. אף אחד לא רוצה לנסוע במטרו.

“השקעה כלכלית משמעותית של חמאס הלכה, מדובר בעשרות מיליוני דולרים. כל קילומטר עולה חצי מיליון דולר. כל הכסף הזה שיכול היה ללכת למשפחות נזקקות, חשמל או אנרגיה הושקע במנהרות”.

זילברמן התייחס לתקיפת משגרי הרקטות של ארגוני הטרור: “ביומיים האחרונים הצלחנו לתקוף 45 משגרים רב-קניים. כמעט משגר לשעה. רעיון חדש שהתפתח בלחימה – שיטה חדשה לאתר את במשגרים הרב-קניים של כמה קצינים ממר”ש עזה וממודיעין. הצלחנו לפגוע גם בחוליות השיגור וגם במשגר עצמו. אנחנו מצליחים לפגוע להם במשגרים עם בין ארבעה לתשעה קנים – שמסוגלים להוציא רקטה במשך שניה אחד מהשני. אלו משגרים שיורים רקטות המגיעות להרבה מקומות בארץ”.

“יש תחילתו של כרסום, יש להם עוד הרבה רקטות אבל זה כרסום במערך משמעותי שלהם. יש להם יכולת לתקוף איפה ומתי שהם רוצים, התקיפות שלנו משנות את דרך הפעולה שלהם”.

 צה”ל פרסם במהלך הלילה את ‘יומן הפעילות’ של תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה ורשימת המחבלים הבכירים שחוסלו. לחצו להגדלה

דובר צה”ל העריך, כי תידרש פגיעה גדולה פי שתיים או שלוש במערך השיגור על מנת שהדבר יורגש בהיקף הירי לעבר ישראל. לדבריו, “ארגוני הטרור יכולים לירות בכל שעה אך הם לא עושים זאת מתוך שיקולים של שמירה על כמות תחמושת”.

הדובר התייחס לביקורת של כלי התקשורת בעולם, על תקיפת בניין התקשורת בעזה:  “בהודעה שהוצאנו הצגנו את ההישגים שהיו לנו בתקיפת הבניין. אין פרופורציה בירי של החמאס על אזרחים. במידה והיו יורים רקטה אחת כך על וושינגטון, היו מדברים אחרת בעולם. הם יורים על אוכלוסייה אזרחית. התקשורת חשובה, אבל אם חמאס וגא”פ יחשבו שבניין של תקשורת הוא המגן שלהם, במבצע הבא שלנו בעזה אנחנו נגלה את נכסי הטרור שלהם מוקפים בתקשורת. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהתקשרות מגנה על טרור”.

הוא ציין, כי “אנחנו מבקשים להזהיר תמיד את האוכלוסייה לפני תקיפה, אך יש מטרות שאנחנו לא מתריעים עליהם מראש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות