דיווח: ביתו ומשרדו של סינוואר הושמדו • בחצות: מטחים כבדים

לאחר שחמאס איים בהפגזה כבדה בחצות על הרס המגדלים בעזה: עשרות טילים נורו לגוש דן, הדרום והנגב • מטוסים, חיל הים וכוחות ארטילריה במתקפה רחבה מאוד ברצועה • דו"צ: "אנחנו ממשיכים, יש לפנינו עוד לילה מאוד מאוד אינטנסיבי" • בשבת: בן 55 נהרג מפגיעת רקטה בבניין בר"ג
חיים טוויל
ד' סיון התשפ"א / 15.05.2021 20:34

מבצע שומר החומות:   ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך גם היום (שבת) לעבר שטחי ישראל.  יהודי אחד  נהרג ברמת גן מפגיעת רסיס. בחצות הלילה, לאחר שבמשך היום הפיל צה”ל את הבניין בו מוקמו כלי התקשורת ברצועה, תקף חמאס בעשרות טילים את ת”א, המרכז, הדרום והנגב – ללא נפגעים.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

02:35: מטח לעבר באר שבע: חמש רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. שבע נפלו בשטח פתוח. אין דיווחים על נפגעים או נזק.

02:20: מטוסים, חיל הים, כוחות ארטילריה, וכלי טיס תוקפים מאות יעדים ברצועה.

01:40: ‏דיווח: חיל האוויר תקף גם את ביתו של מוחמד סינוואר בח’אן יונס, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ואחיו של מנהיג ארגון הטרור ברצועה.

01:20: רדיו אל-אקצא הפלשתיני: ביתו של יחיא סינוואר בח’אן יונס הושמד בתקיפת חיל האוויר.

01:20 : עשרות נפגעים פונו לבית החולים שיפא לאחר תקיפות חיל האוויר ברצועה. הפלשתיניים מדווחים על עשרות תקיפות במקביל של חיל האוויר ברצועה.

1:19:  דיווח פלסטיני: צה”ל תקף את משרדו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר.

00:48: חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי לכ-10 נפגעים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן או נפגעי חרדה.

00:29: אין דיווחים על נפגעים בנפש או על פגיעות ישירות בבתים.

00:15: חמאס: שיגרנו מטחים כבדים על תל אביב בתגובה על הפצצת הבניינים.

00:10: דובר הזרוע הצבאית של חמאס הבטיח מטח כבד על ת”א בחצות – וקיים. עשרות טילים נורות לעשרות ישובים במרכז ובדרום.

23:59: מטוסי קרב של צה”ל תקפו בנק מרכזי בשכונת רמאל ברצועת עזה, בו נמצאים כספי הטרור של ארגון הטרור חמאס, וממנו משולמות המשכורות של פעילי הזרוע הצבאית ומנגנוני הארגון.

23:55: במהלך שבת בצהריים, המאוזין מהכפר הסמוך לביתר עילית הפעיל ברמקולים אזעקת דמה של ‘צבע אדום’, בכדי להניס את תושבי ביתר למקלטים.

23:50: דובר צה”ל, תת-אלוף הדי זילברמן ב-ynet: “אנחנו רק באמצע, אנחנו עוד ממשיכים ויש לפנינו עוד לילה מאוד מאוד אינטנסיבי. בתוכניות התקיפה שלנו – המשך ציד פעילים, לתקוף מטרות תת-קרקעיות, לתקוף מבנים בהם נמצאים אנשי חמאס והג’יהאד האיסלאמי” .

23:46: ניסיון פיגוע דריסה בצומת דהריה: מחבל נהרג מאש צה”ל. דובר צה”ל: “לפני זמן קצר, רכב פלשתיני ניסה לדרוס לוחמים במחסום צבאי סמוך לצומת דהרייה שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. כוח צה”ל ששהה בנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי”.

23:35: דובר משרד החוץ המצרי לאל-ג’זירה: “יש מאמצים אינטנסיביים של קהיר מול ישראל וחמאס להשגת רגיעה”.

22:20: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר תקף בית במחנה הפליטים א-שאטי.

22:25: כלי טיס של צה״ל תקפו שני בורות שיגור של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה בזמן שיגור פצצות מרגמה לשטח מדינת ישראל תוך סגירת מעגלי מודיעין ואש של אוגדת עזה.

22:23: כוח צה״ל תקף מחסן אמל״ח בתוך בסיס צבאי במסגרת סיכול יכולות מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס ומנע ירי לעבר מדינת ישראל.

22:15: משרד הבריאות בעזה: 145 הרוגים ו-1,100 פצועים עד כה בתקיפות צה”ל.

21:50: הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה מלגלגת לפיה מוחמד דף הסכים “להסיר את העוצר בתל אביב” למשך שעתיים – בין עשר לחצות. חמאס מאיים כי  ישגר מאות רקטות לעבר תל אביב והסביבה.

21:29: מטוס קרב של צה”ל תקף את ביתו של חאלד מנעמרה, מג”ד אלפרקעין בארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון. צה”ל ממשיך לתקוף בשעה זאת מטרות טרור ברצועת עזה.

20:45: צה”ל תקף את המגדל אל-ג’לאא בעיר עזה. בבניין נמצאים מטה רשת אל-ג’זירה, סוכנות הידיעות AP ומטות של תחנות שידור נוספות.

20:45: מטוס קרב של צה”ל תקף את ביתו של ראא’ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

20:25: ירי בלתי פוסק לדרום: מטח לאשקלון וליישובי עוטף עזה.

20:15: נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 7:00 הבוקר, זוהו כ-278 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

20:12: מטוסי קרב של צה”ל תקפו היום בניין רב קומות בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלסטיני המשמש את ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה מהווה פגיעה בהתנהלותו הכספית של חמאס, שכן הסניף היווה כלי לניהול תזרים המזומנים השוטף של ארגון הטרור והזרוע הצבאית שלו.

על רקע המלחמה מול חמאס, נשיא ארה”ב ג’ ביידן התקשר היום לראש הממשלה. נתניהו עדכן את הנשיא בהתפתחויות, בפעולות של ישראל בשטח, ובצעדים עתידיים. כמו כן, ראש הממשלה הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות של ישראל להגן על עצמה. נתניהו הדגיש בשיחה עם ביידן כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

רשת ‘אל-ג’זירה’ דיווחה: ישראל פנתה לתושבי שכונת רימאל בעזה בקריאה לפנות את האזור.

בשעות הצהריים נהרג גבר בן 55 פגיעת רקטה בבניין מגורים ברמת גן, בעת מטח כבד שנורה לאזור המרכז.

פראמדיק מד”א ליאור מרמלשטיין סיפר: “כשהגענו לזירה ראינו הרס ופגיעות בבניינים ברחוב. עברנו מדלת לדלת וביצענו סריקות בדירות כשבאחת מהן איתרנו גבר כבן 55 מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואית על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל לאחר פעולות החייאה נקבע מותו”.

נפילות נוספות זוהו בטייבה ובאזור ראשון לציון, לוד ויבנה.

במקביל, צה”ל ממשיך כל העת לתקוף ברצועת עזה. חיל האוויר פגע, בין היתר, באתר של המודיעין הצבאי של חמאס, בעמדות שיגור רקטות ובביתו של סגן מנהיג חמאס ברצועה ח’ליל אל-חיה.

צה”ל תקף גם את ביתם של מח”ט מחנות המרכז ומג”ד קרארה בחמאס ששימשו כתשתיות צבאיות של הארגון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות