מאות פעילי להב”ה הגיעו למקום • גפני: אירוע מביש

יוני גרין
|
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 13:50
בפתח אולם ‘שמש אדומה’ אדומה בראשון לציון התייצבו עשרות בני אדם שחילקו פרחים במטרה לחזק את בני הזוג • במרחק כ-200 מטרים מתקבצים מאות המוחים כנגד ‘חתונת ההתבוללות’ • החתן: “אנחנו נשואים כבר מאז יום שישי, מורל התאסלמה ושייח חיתן אותנו”

חתונת ההתבוללות. בשעה זו כבר מתאספים מול האולם בראשון לציון, מאות פעילים שבאים למחות נגד החתונה או לתמוך.

פעילי ארגון להב”ה, מתכנסים במרחק של 200 מטר מהאולם, ומתחילים בהכנות להפגנת המחאה נגד החתונה, מאות פעילים כבר הגיעו למקום, ועוד רבים עושים את דרכם באוטובוסים מאורגנים.

כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום, במטרה לשמור על הסדר.

במגרש סמוך, מתגודדים עשרות פעילים חילונים שמבקשים לתמוך בזוג המתבולל.

ח”כ משה גפני, הצטרף גם הוא למגנים את החתונה המעורבת ואמר: “בתקופה זו בה קיימת סכנת התבוללות קשה בעם ישראל, כואב הלב, וזו בושה שנערה יהודיה הולכת עם גבר לא יהודי וברוב חוצפתם מכנים זאת חתונה ופוגעים בפומבי במסורת היהודית ובשרשרת הדורות של עמנו”.

“אנו מגנים בתוקף את האירוע המביש הזה המטיל כתם על העם היהודי, וכפי שהיה בהיסטוריה – אנו בטוחים כי עשבים שוטים שכאלו לא הם שיכתיבו את שרשרת הדורות של העם היהודי”

מוקדם יותר אישר בית משפט השלום בראשון לציון לארגון להב”ה להפגין מחוץ לאולם האירועים בראשון לציון, בו צפויים להינשא הערב מחמוד מנסור ומורל מלכה.

על פי החלטת בית המשפט, יכלו פעילי להב”ה לקיים את ההפגנה במרחק של לפחות 200 מטרים מאולם האירועים בו תתקיים החתונה.

נציגת המשטרה אמרה בדיון כי הוקצה מגרש חניה במרחק של כ-150-200 מטרים מהאולם, בכדי לאפשר את קיום ההפגנה.

הסערה סביב חתונתם המעורבת של השניים, תושבי יפו, שאמורים להינשא הערב הגיעה אל בית המשפט, לאחר שמחמוד הגיש בקשה להוציא צו שיאסור על יו”ר ארגון להב”ה, בנצי גופשטיין, ופעיליו לקיים מחאה מול האולם.

סיפור חתונתם של מחמוד ומורל נחשף בשבוע שעבר – לאחר שארגון להב”ה פרסם בדף הפייסבוק שלו את ההזמנה לחתונה, לצד קריאה להגיע ולהפגין מול אולם השמחות.

באולם בית המשפט אמר מחמוד כי הוא אינו מוטרד במיוחד מפעילותם של אנשי הארגון. “אני מודה לארגון הזה, הם עשו לי פרסומת”, אמר. “אנחנו חיים בדו קיום אמיתי ולא כל כך אכפת לי ממה שאומרים. אנחנו נשואים כבר מאז יום שישי, מורל התאסלמה ושייח חיתן אותנו. היום למעשה, תיערך רק המסיבה”.

לאולם בית המשפט הגיעו פעילי להב”ה, שהתלוו ליו”ר הארגון, בנצי גופשטיין.  אחת הפעילות צוטטה בחדשות 2: “עכשיו היא קיבלה נסיך, אבל בעוד שנה היא תהיה הפאטמה שלו. אם יהיו בעיות הוא ישחט אותה”.

מי שייצג את בני הזוג היה עו”ד יניב שגב. לדבריו, בני הזוג לא חשו בנוח עם העובדה שהאירוע הפרטי שלהם הפך לנחלת הכלל, והדגיש כי אינו מתנגד לכוונת הארגון להפגין, אלא לרצונם לפגוע בשמחת בני הזוג. “אין לי בעיה עם הפגנה, רק לא ברדיוס הקרוב למתחם. אנחנו לא מתנגדים למחאה, העתירה היא נגד הרס האירוע”.

לפני פתיחת הדיון ישב גופשטיין על הספסל באולם בית המשפט, כאשר לא רחוק ממנו ישב מחמוד. השניים לא שוחחו אחד עם השני.

באולם בית המשפט אמר גופשטיין לערוץ 7: “זה לא נגד איש זה או אחד, זה נושא עקרוני. אנחנו דיברנו עם מורל ללא הצלחה. לפנות אליו אין לי מה לפנות. זה נושא עקרוני, לא נגד חתונה אחת או שנייה. אנחנו נגיע לכל חתונה כזאת”.

בא כוחו של גופשטיין, עו”ד איתמר בן גביר, אמר אתמול: “מדובר בצעד חסר תקדים שאדם פרטי מנסה למנוע מחאה, ואני מקווה שבית המשפט יפעל על פי החוק והדין, ויפסוק נגד המבקש הוצאות משמעותיות.

ישראל היא מדינה דמוקרטית. במהלך עשרות שנים ראינו הפגנות של אנשי השמאל הקיצוני, אנשי התנועה האיסלאמית ועוד ועוד, ומדינת ישראל התירה הפגנות אלה, כאשר היא מגדירה את המחאה כציפור נפשה של הדמוקרטיה.

“זכותו של מרשי ומאות אזרחים לקיים מחאה נגד תופעת ההתבוללות. מדובר בתופעה חמורה וקשה המסכנת את קיום מדינת ישראל, ואם צריך נקיים דיון עקרוני, ונזכיר למחמוד מנסור שכאן זה לא שלטון חמאס, מותר להביע דעות, גם אם הם מאוד מאוד מרגיזות אותו”.

יצוין, כי גם אבי הכלה, יורם מלכה, המתנגד בתוקף לנישואין של בתו עם ערבי, אמר כי יגיע להפגין נגד החתונה.

בעקבות החלטת בית המשפט, במשטרת ראשון לציון נערכים לאפשרות שיצטרכו לאבטח את המתחם שמחוץ לאולם, על מנת למנוע את התפרעות המפגינים.