סימה קדמון מ’ידיעות’ מאוכזבת: ‘בנט רץ בחזרה לזרועות נתניהו’

הפרשנית הפוליטית של 'ידיעות אחרונות' אחרי הנטישה של בנט: "מי שצריך היה לצוד עריקים זה לא נתניהו אלא בנט. ולא עריקים - אלא אנשי מצפון בליכוד. הם היו צריכים להצטרף לבנט, לסער וללפיד כדי להציל את המדינה. אבל אין אנשי מצפון בליכוד"
חרדים 10
ג' סיון התשפ"א / 14.05.2021 14:42

סימה קדמון, פרשנית העיתון ‘ידיעות אחרונות’, שטורה מתפרסם בעמוד 2 של עמודי החדשות, כותבת הבוקר (שישי) על סיבוב הפרסה של יו”ר ימינה נפתלי בנט – שנסוג מהמהלך של הקמת ממשלת שמאל עם יאיר לפיד, והותיר אותה ואת אנשי השמאל רק עם החלומות.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

“בנט החליט. אחרי שבועות שהוא מסובב את המערכת הפוליטית, משך בנט את ידיו מהמשא ומתן על ממשלת שינוי והיא ירדה מהפרק”, כותבת קדמון. “כל מי שאומר עכשיו שזה היה ברור, שבנט יקרוס ולא יעמוד בלחץ של הבייס ובעיקר של השותפה שלו –  צדק. הלחץ הכריע אותו. ואם כך – הרי שזו פשיטת רגל מוחלטת של מי שהיה יכול להיות ראש הממשלה הבא”.

לפי קדמון המאוכזבת, “בנט, ככל הנראה, לא בנוי מהחומרים הנכונים. היסס והיסס, וברגע ראשון של משבר קפץ לו הנפתול והוא עלה על העגלה של נתניהו, כשהוא מותיר מאחור את מי שניהלו איתו משא ומתן הוגן ומפרגן – לפיד וסער.

“אז אם יורשה לי לנחש, בנט כבר לא יהיה ראש ממשלה. ספק אם אחרי שנתניהו ישתמש ויזרוק אותו הוא יחזור להיות לשון מאזניים, או אפילו יעבור את אחוז החסימה.

“ושקד? בואו נראה מה יקרה בבלפור ביום שבו שקד תטוס לקוקטייל הראשון שלה בוושינגטון”.

לפי קדמון, “אם בנט היה עומד בלחץ, הוא היה צריך להחליף את הממשלה עכשיו ולא לחכות לסיום הלחימה. לפעמים, בזמן התפרקות, לא מחכים אלא מחליפים את המנהיג, כמו שצ’רצ’יל החליף את צ’מברלין בראשות בריטניה עם פרוץ מלחמת העולם השנייה”.

לדבריה, “אין כאן שום השוואה בין נתניהו לצ’מברלין, ובטח לא של בנט לצ’רצ’יל. אבל יש פה ניסיון להגיד שיש מקרים שבהם חייבים להחליף מנהיג בזמן לחימה.
מי שצריך היה לצוד עריקים זה לא נתניהו אלא בנט. ולא עריקים – אלא אנשי מצפון בליכוד שמבינים שהמדינה בורחת לנו מבין הידיים.

“הם היו צריכים להצטרף לבנט, לסער וללפיד כדי להציל את המדינה. אבל אין אנשי מצפון בליכוד. ועכשיו הם יצטרכו להסתפק בפירורים שישליך להם נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממורמרת
    14/05/2021 16:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מהחמוצים שנשארו יותר מידי זמן בחושך בתוך קופסת השימורים…