“הנה מתנחל”: אישום נגד 3 פורעים שביצעו לינץ בחרדי בירושלים

הפורעים יידו אבנים לעבר הרכב של היהודי, לאחר שאחד מהם צעק ''מתנחל' • כאשר יצא מהרכב ונמלט, הם הפילו אותו לריצפה, דרכו עליו ובעטו בכל חלקי גופו • אחר כך הציתו את הרכב
חיים טוויל
ג' סיון התשפ"א / 14.05.2021 14:02

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה ערבים תושבי ירושלים, כבני 21 ו-23, בגין מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב – ממניע גזעני.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מדובר באירוע של ניסיון לבצע לינץ’ באזרח יהודי, כחלק מגל ההתפרעויות והתקיפות האלימות כנגד שוטרים ואזרחים, אשר פקד את ירושלים החל מחודש הרמדאן ומהווה כיום ‘מכת מדינה’.

על פי כתב האישום, ב-22 באפריל נסע אזרח יהודי בעל חזות יהודית דתית בכביש הראשי בוואדי ג’וז, בדרכו לכותל.

כאשר נעמד בפקק תנועה מול מוזיאון רוקפלר, אחד מעוברי הדרך במקום צעק לאנשים שהתגודדו בסמוך כי יש במקום רכב של “מתנחל”.

מששמעו הפורעים את הקריאה, הם החלו ליידות אבנים לעבר רכבו של היהודי, לבעוט ברכב ולנסות להוציאו ממנו. הפורעים היכו אותו ושברו את שמשות חלונות הרכב.

בשלב מסוים הוא הצליח להימלט מהרכב ולרוץ מספר מטרים בנסותו לברוח מהפורעים, אלא שהפורעים דלקו אחריו והשיגו אותו, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו בכל חלקי גופו, תוך שהם בועטים בו ודורכים עליו.

בין הפורעים שהיכו אותו, בעודו שרוע על הריצפה, היו גם שני הנאשמים שהוגש נגדם כתב אישום. בשלב מסוים הוא הצליח להימלט רגלית לעבר אמבולנס שהיה בסמוך.

לאחר שנמלט מהמקום, המשיך ההמון לכלות את זעמו ברכבו.

הנאשם השלישי לקח קרטון מפח סמוך, הדליק אותו והצית באמצעותו את הרכב, והכל מתוך מניע של גזענות. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמו לאזרח היהודי חבלות וחתך בראשו והוא סבל מכאבים בכל חלקי גופו.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשה נטען, כי הנאשמים לקחו חלק בהכאתו של האזרח לאורך דקות ארוכות, בעודו שרוע על הקרקע חסר אונים, בבעיטות ובאמצעות קסדת אופנוע, וכי נסיבות אלו מלמדות על עבירות שנעשו באלימות חמורה ובאכזריות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות