450 פצצות ב-35 דק’: ה’תחבולה’ שהשמידה את המחבלים במנהרות

במהלך הלילה הזיז צה"ל כוחות לעבר הגדר ושחרר הודעה עמומה לכלי התקשורת הזרים: "כוחות רגליים תוקפים ברצועה" • לא היה מדובר בטעות של דו"צ: צה"ל גרם לחמאס להכניס את לוחמיו למנהרות התת-קרקעיות - ואז החל להפציץ • 35 דקות, 160 מטוסים ו-450 פצצות גרמו לנזק אדיר
חרדים 10
ג' סיון התשפ"א / 14.05.2021 12:30

קצת אחרי חצות הלילה (ליל שישי) הודיע דובר צה”ל כי “כוחות אוויריים וקרקעיים של צה״ל תוקפים כעת ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך”.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

הכתבים הצבאיים בישראל הבינו כי מדובר על תקיפה של כוחות שריון ותותחנים המוצבים על גבול הרצועה, אולם ההודעה העמומה הביאה את כלי התקשורת הזרים – ובראשם ה’ניו יורק טיימס’ לדווח על תחילת מבצע קרקעי ברצועה עזה.

כעת מתברר כי ההודעה העמומה היתה תחבולה מתוכננת של צה”ל, במטרה לחסל מספר גדול של מחבלי חמאס בתוך זמן קצר.

לפי דיווח של ניר דבורי בחדשות 12, בצה”ל תכננו כבר מזמן  כיצד להפוך את איום המנהרות להזדמנות, וזה בדיוק מה שקרה אמש.

העיר עזה מוקפת בתשתית של מנהרות מגננתיות: קילומטרים על קילומטרים של מנהרות שמשמשות את חמאס ללחימה מתחת לאדמה, לשהות של חיילים, למעבר בין מקום למקום, לשיגור רקטות, ואף כחמ”לים. בזמן לחימה לוחמי החמאס שוהים בתת-קרקע ופועלים משם.

אתמול צה”ל הצליח לייצר תמונה עמומה של פעולה קרקעית. כוחות רגליים, תותחנים וטנקים, הוזזו לכיוון הגדר ובמקביל שחרר דובר צה”ל באנגלית את ההודעה העמומה. כך צה”ל נתן לחמאס לחשוב שמתחילה פעולה קרקעית מה שגרם לארגון הטרור להכניס את כלל לוחמיו, כולל הכוח המיוחד של החמאס, לרדת למנהרות ולהיערך ללחימה.

ואז במשך 35 דקות 160 מטוסים חגו מעל עזה והפילו 450 פצצות, שהם למעלה מ-80 טונות של חומר נפץ, על כל “המטרו” העזתי.

כוחות צה”ל מוטטו את מערך המנהרות על יושביהם, ובשעה זו עדיין לא ברורה – גם לנו וגם לחמאס – מידת הנזק וכמות פעילי הטרור שנקברה שם, אך סביר כי מדובר במאות.

לאחר המבצע הלילי, גורם ביטחוני ששוחח עם חדשות 12 אמר: “אתמול עשינו לפחות 20 סיכולים ממוקדים על בכירים, ומאות הרוגים בחמאס. השמדנו את מרבית מערך הייצור הרקטי של החמאס, שיתקנו את מערך המנהרות, שהיה כלי אסטרטגי שלהם, ועוד הרבה הישגים שהם עדיין לא מבינים”.

מאחורי מהלך הלחימה המפתיע שהתרחש הלילה, ובכלל מאחורי תוכנית הלחימה הקשה, שבה התקיפות בכל שלב מספיק משמעותיות כדי לאפשר לדרג המדיני לעצור אם ירצה בכך – עומד האלוף הרצי הלוי, עד לפני חודש מפקד פיקוד דרום.

מי שמוציא את התוכנית הזו לפועל בשטח הוא מחליפו, אלוף פיקוד דרום בהווה, אליעזר טולדנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש: ”אזרחי ישראל, אנחנו מתמודדים במערכה עם שתי חזיתות. החזית האחת – עזה. אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס ומשאר ארגוני הטרור, אנחנו עושים זאת ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    Maayan Efrat
    14/05/2021 15:56
    מוטי
  1. אין כל צורך להבין \לקרוא אנגלית , כמה פחות שפה זרה , הרי זה משובח , כמו כן בני דודים דוברי אנגלית .