‘כאילו שטח אש’ I עוד ליל פרעות: ירי חי, שריפת ‘דוסא’ והצתות • צפו

עוד ליל טרור בלוד: 16 אירועי ירי חי וירי זיקוקים עם נפגעים, 13 הצתות ושריפות באמצעות בקבוקי תבערה - ובהם ניסיונות הצתה של חמישה בתי כנסת • לוחמי מג"ב עצרו במהלך הלילה 43 מתפרעים • נזק נגרם לחצר הכניסה ולאחד מחדרי המבנה של 'דוסא'
חרדים 10
ג' סיון התשפ"א / 14.05.2021 11:34

לילה נוסף של פורענות עבר על תושבי לוד – למרות הבטחות המשטרה לשמור על השקט ולאכוף את העוצר ואת הפורעים ברחובות.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

לפי חמלוד – חמ”ל העיר המונה את תושבי השכונות המותקפות, במהלך הלילה התרחשו  16 אירועי ירי חי וירי זיקוקים עם נפגעים, 13 הצתות ושריפות באמצעות בקבוקי תבערה, בהם ניסיונות הצתה של חמישה בתי כנסת, כולל בית הכנסת ‘דוסא’ הוותיק בעיר ואחד המתנ”סים, למעלה מ-20 אירועי השלכת אבנים אל עבר תושבים, אירוע דקירה, שני ניסיונות דריסה ופריצה ובזיזת בתי תושבים.

עם זאת, למרות אירועים חמורים אלו, נראה כי המשטרה מנסה לצייר בתקשורת לילה שקט לכאורה ללא אירועים חריגים.

מטעם חמלוד נמסר: “אם בלילות הטרור הקודמים נדהמנו לספור אירועי ירי בנשק חי, הלילה כבר לא יכולנו לספור. עיר בלב הארץ שמותקפת כאילו הייתה שטח אש. אנו חרדים לגורלנו ומגנים כל גילוי אלימות בעיר, עם זאת נמשיך להגן על ביתנו מאחר ונראה שאף אחד אחר לא יעשה זאת עבורנו. אנו דורשים ממשטרת ישראל לפעול באופן מיידי להשבת השקט לעיר, לפעול לאיסוף הנשק הבלתי חוקי ולבלום את גל הטרור נגד היהודים שהולך ומסלים”.

לפי המשטרה, בשעות הלילה המאוחרות החלו להתפתח אירועי הפרות סדר אלימים במספר מוקדים בלוד. הפרות הסדר כללו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה על כוחות הביטחון, מספר אירועי ירי, הצתות של בתי כנסת ומקומות ציבוריים, קטטות שהמשיכו להסב נזק רב לרכוש ולתשתיות שבעיר.

לוחמי מג”ב נכחו במוקדי החיכוך וההתקהלויות, פיזרו את החשודים באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו מעצרים של 43 מתפרעים במהלך הלילה.

מהמשטרה נמסר: ”לוחמי משמר הגבול ימשיכו בפריסת כוחות גדולה בלוד גם במהלך סוף השבוע, ימשיכו בביצוע מעצרים של מתפרעים נוספים ויפעלו בנחישות על מנת להשיב את הסדר על כנו”.

עו”ד נתי רום שהגיע אמש מטעם ארגון חוננו לתחנת המשטרה בלוד, לסייע לעצורים – נתקל בהתנהגות אלימה: בכניסתו לתחנת המשטרה, התנפל על עו”ד רום קצין בכיר והורה על מעצרו. הקצין סרב להקשיב לדברי עו”ד רום, שהסביר כי הגיע לסייע לעצורים במקום.

בנוסף הקצין ושוטרים נוספים סרבו להזדהות בפני רום.

לאחר התערבות חבר הכנסת שמחה רוטמן וחברת הכנסת אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית, הובנה הטעות ועו”ד רום שוחרר. מיד עם שחרורו המשיך עו”ד רום בעבודתו וסייע לעצורים, מעוכבים ולתושבים במקום אשר נזקקו לסיוע משפטי.

עו”ד רום תיאר את שעבר: “אני מקווה שהמשטרה תצליח להחזיר את הביטחון כאן לאזור, ותמגר את הטרור, ולעצור את מי שצריך לעצור. אני מודה לחברי הכנסת על הסיוע”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו תקף את הפרת הזכויות והפגיעה בעו”ד רום: “ההפקרות של המשטרה עולה מדרגה. מצדו האחד של המתרס מפירים הערבים עוצר תוך ירי והצתות לרבות בית כנסת באין מפריע ומן העבר השני עשרות שוטרים עוצרים בכח עורך דין שכל חטאו שהגיע לתת יעוץ לעצורים.”

בית הכנסת ‘דוסא’. הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א’ לחוק זכויות היוצרים

אחד מבתי הכנסת שהוצת הלילה הוא בית הכנסת ‘דוסא’ בשכונת רמת אשכול בלוד. נזק נגרם לחצר הכניסה ולאחד מחדרי המבנה, כאשר עץ במקום עלה באש.

בית הכנסת עצמו לא ניזוק.

בית הכנסת דוסא הוקם על ידי ג’נאח דוסא, שעלה מתוניס בשנות ה-60, ושימש כבית כנסת מרכזי למתפללים בשכונות הסמוכות מכל העדות. עם השנים האוכלוסייה היהודית עזבה את השכונה ובית הכנסת ננטש ואף נהרס ונשרף.

בשנת 2014 שופץ בית הכנסת על-ידי תלמידי המכינה הקדם צבאית בלוד והחל לפעול שוב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות