בנט נטש את ממשלת השמאל: ‘אי אפשר להסתמך על עבאס’

יו"ר ימינה: אין היתכנות לממשלה שנתמכת על ידי מפלגה ערבית • צוותי הליכוד וימינה נפגשו למו"מ • מסתמן: ביטול הפריטטיות, הביטחון לבנט ושיריון של ח"כי ימינה בליכוד • בנט חותר לממשלה אחדות שתכלול את סער, לפיד וגנץ • עבאס: "בנט עדכן אותי שממשלת שינוי ירדה מעל הפרק"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"א / 13.05.2021 20:57

אחרי ההסלמה והפרעות של הערבים: אחרי שכמעט כל הפרטים סוכמו וממשלת השמאל של בנט-לפיד כבר הייתה עובדה מוגמרת – יו”ר מפלגת ימינה, ח”כ נפתלי בנט, ויתר על ניסיונותיו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל הקיצוני ורע”מ של מנסור עבאס.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: בחצות הכספת נפתחת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מפלגת ימינה חידשה את השיחות עם הליכוד ובכוונתה לפעול להקמת ממשלה אחדות שתכלול גם את מפלגות תקווה חדשה, יש עתיד וכחול לבן.

לפי ערוץ 7, בשיחות סגורות אמר בנט: “מוריד את ממשלת השינוי מהפרק. ממשלת שינוי בהרכב שתוכנן לה לא תוכל להתמודד עם הבעיות בערים המעורבות. הכנסת צבא לערים וביצוע מעצרים מנהליים אלה דברים שלא ניתן לעשות כשנשענים על מפלגה על מנסור עבאס. אני פועל להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה עם סער, גנץ ולפיד”.

לטענת יו”ר ימינה, המצב הביטחוני קודם לזה האזרחי. במציאות שנוצרה אי אפשר להסתמך על עבאס”.

יו”ר ימינה בנט עדכן את יו”ר יש עתיד יאיר לפיד בהחלטתו להקים ממשלה עם מפלגות הימין. לפיד ימסור הצהרה בשעה 21:15 הערב.

גם חברי הכנסת של מפלגת ימינה קיבלו עדכון על החלטתו של בנט.

גם יו”ר רע”מ, מנסור עבאס, הודיע: “בנט עדכן אותי הערב שממשלת שינוי ירדה מעל הפרק”.

במהלך המשא ומתן עם הליכוד, בנט ינסה לקבל את תיק הביטחון ואף מקומות משוריינים ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

לפי דיווח בחדשות 12, מסתמן כי הפריטטיות תתבטל ויו”ר ימינה ימונה לשר הביטחון ואיילת שקד לשרת החוץ. מפלגת ימינה תקבל 8 שריונים בארבעים המקומות הראשונים של הליכוד.

הערב בפגישה בין נפתלי בנט לאיילת שקד הבהירה האחרונה ליו”ר מפלגתה כי אין היתכנות לממשלת החרם.

כאמור, בנט מנסה לקדם כעת ממשלת אחדות רחבה עם הליכוד שתכלול גם את תקווה חדשה, את גנץ וכחול לבן ואפילו את יש עתיד ויאיר לפיד.

בסביבתו של בנט אומרים שהם לא אופטימיים וקשה לראות איך ממשלה כזאת מצליחה לקום.

ח”כ עמיחי שיקלי מימינה’ בירך על החלטת בנט: ”אני מברך את יו”ר הסיעה נפתלי בנט על החלטה אמיצה ומקווה מאד לראות במהרה ממשלה לאומית שתתן תשובה ניצחת לאלימות הערבית המשתוללת”.

מיקי זוהר: “מברך את נפתלי בנט על הורדת האופציה של ממשלת שמאל מסוכנת מהשולחן. הוא גילה אחריות ומנהיגות. זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתשמור על אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. אני קורא לך גדעון סער – בוא להקים ממשלת ימין. עוד היום”.

יו”ר ‘הציונות הדתית’ בצלאל סמוטריץ’: “‏ההורדה מסדר היום של ממשלת שמאל בתמיכת תומכי טרור היא התקדמות חשובה. אבל אסור עכשיו להחליף מכבסת מילים אחת במכבסת מילים אחרת. מה שנדרש זה הקמת ממשלת ימין על מלא של כל מפלגות המחנה הלאומי”.

ח״כ סמי אבו שחאדה, יו״ר בל״ד, הגיב: ”נתניהו שוב מצליח לפלס את דרכו לבחירות או לראשות הממשלה. הפעם על גופות הילדים בעזה ובהסתכנות בטבח נגד האזרחים הערבים בלוד ושאר הערים המעורבות, הוא נסמך על הקונצנזוס הגזעני במערכת הפוליטית בישראל. רק במדינת כל אזרחיה נוכל לשים קץ לאלימות, הגזענות ולשלטון האפרטהייד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תזדכה על הציוד
    16/05/2021 07:58
    משה
  1. לנפתלי .: לטובתך ולכבודך, כדאי שתזדכה על הציוד , משפחתי הצביעה בנט – לא עוד.
    מחברי שהצביעו בנט – לא עוד. כל מי שתמך בך – כבר לא.
    התברר שאתה כמו כולם , התהפכת 180 מעלות.
    מנע בושות מעצמך, לך הביתה!