לינץ’ בחייל בן 19 בלב יפו: מצבו קשה • ירי באש חיה על יהודים בלוד

חייל בן 19 הותקף בידי פורעים ערבים ביפו: מצבו קשה והוא הוכנס לניתוח באיכילוב • יהודי נורה בידי פורעים ערבים בלוד ומצבו קשה • בצלאל סמוטריץ': "עומדים כאן כוחות מג"ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף. להכניס את כוחות צה"ל ללוד מיד לפני שיישפך דם"
חיים טוויל
ב' סיון התשפ"א / 13.05.2021 20:00

למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים ‘איכילוב’ הגיע הערב (חמישי) חייל צה”ל בן 19, שהותקף אלימות ביפו.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: בחצות הכספת נפתחת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מצבו מוגדר קשה.

לאחר אבחון ובדיקות הדמייה בחדר המיון, מצבו של החייל הוחמר והוא מוגדר כעת במצב קשה. החייל סובל מפגיעת ראש, שברים בגולגולת ודימומים מוחיים. הוא יורד לחדר ניתוח ב’איכלוב’.

גם בלוד לא שקט:  יהודי נורה על ידי ערבים בשכונת רמת אשכול ומצבו מוגדר קשה.

כשעה לאחר מכן, שוטר נפצע מירי שביצעו ערבים בצומת רמלה מרכז.

בהמשך, יהודי נוסף נפצע  מירי של ערבים לעבר קבוצת יהודים בלוד. הוא  חבר למד”א ומשטרה בצומת גינתון ופונה לאסף הרופא עם פציעת ירי ברגלו.

ועוד הערב בלוד: עץ הנמצא בצמוד למבנה בית הכנסת ‘דוסא’ בשכונת רמת אשכול  עלה באש. כוחות כב”ה פעלו לכיבוי השריפה. עד כה עלו  הוצתו שלושה בתי כנסת.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, השוהה בלוד, מתח ביקורת על התעלמות המשטרה מהתפרעויות הערבים ומהירי לעבר יהודים.

ירי אש חיה מתוך המסגד בלוד. צילום: דוברות קהילוד

”אני במכינה הקדם צבאית בלוד. פצוע אחד ברגל. עומדים כאן כוחות מג”ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף, לא מכתרים את הבניין, לא יורים. כלום. האסימון עוד לא נפל והמשטרה ממשיכה להתנהג כאילו אנחנו באירוע אזרחי רגיל. להכניס כוחות צה”ל מיד – לפני שיישפך דם”.

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי היא ערוכה גם הערב למחאות השונות המתוכננות להתקיים בערי המשולש וערי השרון.

שוטרי מרחב שרון פרוסים בכוחות גדולים במקומות אשר מופו ככאלה בהם מתוכננת או צפויה להתקיים מחאה. השוטרים נערכים לשמור על בטחונם של המוחים, לשמור על הסדר הציבורי תוך מזעור הפגיעה בתושבי האזור.

“אנו קוראים לציבור להימנע מאלימות מכל סוג שהוא ולהישמע להוראות השוטרים”, מתחננים במשטרה. “המשטרה תאפשר לכל קבוצה להביע מחאה אולם לא נרשה פגיעה בחיי אדם או פגיעה ברכוש ונמצה את הדין עם אלו שיבחרו לנהוג בבריונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות