נתניהו ללוחמי מג”ב בלוד: אל תחששו מוועדות חקירה

מחשש להתפרעויות אלימות: הכניסה ללוד נאסרה מהשעה 17:00, והעוצר יחל מהשעה 20:00 • ראש הממשלה ללוחמי מג"ב בלוד: ''יש לכם את הגיבוי המלא שלנו, אל תחששו מוועדות חקירה" • "האירוע לא פלילי רגיל, יש פה גורמים לאומניים שפורעים חוק"
חיים טוויל
ב' סיון התשפ"א / 13.05.2021 17:57

מחשש להתפרעויות: המשטרה החליטה להחמיר את ההגבלות על העיר לוד ולאסור כניסת זרים אל העיר החל מהשעה 17:00 אחר הצהריים (חמישי).

מהשעה 20:00 יוטל עוצר לילי עד השעה 04:00 לפנות בוקר.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: בחצות הכספת נפתחת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהרים הערכת מצב במפקדת משמר הגבול בלוד עם השר לביטחון פנים, ראש המל״ל, המפכ״ל, ראש השב״כ ובכירים נוספים.

“האירוע לא פלילי רגיל, יש פה גורמים לאומניים שפורעים חוק ואת מסגרת מדינת ישראל”, אמר נתניהו. ”מול איום כזה יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים, גיוס כוחות מילואים שמתקיים עכשיו ושימוש בחיילי צה”ל – זה נעשה במדינות אחרות וגם במדינת ישראל”.

ראש הממשלה הוסיף: “לא יכול להגיד שאנחנו לא בפני הסלמה – המודיעין שיש לנו אומר שיתכן מאוד שהאלימות תגבר בימים הקרובים”.

נתניהו פנה ללוחמי מג”ב בלוד – והדגיש: “אנחנו צריכים להשיב את השקט לתושבים, אנחנו שומעים שאולי אתם מפחדים מחקירות, ניתן לכם את כל הכלים. יש לכם את הגיבוי המלא שלנו, אל תחששו מוועדות חקירה”.

אחר כך הצהיר ראש הממשלה: “צריכים להשיב את השקט והביטחון לתושבי ישראל, וזה מתחיל ונגמר בגיבוי לחיילים וחיילות. אמרנו להם – יש לכם גיבוי להגן על עצמכם, אל תחששו מהרחשים של ועדות חקירה”.

בניגוד לעמדת שר הביטחון גנץ – נתניהו אמר למפכ”ל: “יש לך את האישור להפעיל את חיילי צה”ל ולהשתמש בהם למנוע פורענות”. ראש הממשלה הוסיף: “הבאנו כוחות צבא לעזור בסגרים, אנחנו משתמשים בהם למטרות כאלה ואחרות, אז איזו מטרה יותר נכונה מלעצור את הפרעות?”

נזכיר, כי הבוקר גנץ חתם על צו גיוס של 10 פלוגות מג”ב במילואים כדי לתגבר את המשטרה ואמר: “אף חייל צה”ל לא יעסוק בפעולות שיטור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות