צה”ל תוקף בעוצמה חריגה • תקשורת בעזה: ‘הישראלים השתגעו’

מטחים כבדים לדרום: גבר כבן 60 נפצע קשה מרסיסים באשקלון • בת 87 נפלה בדרך לממ"ד ונפטרה • 3 רקטות נורו מלבנון לאזור שלומי - ונפלו מול חופי הגליל • 3 רחפנים ממולכדים שוגרו מעזה • צה"ל סיכל שבע חוליות נ"ט • גורם ביטחוני בכיר: "פגענו קשות בתשתיות, הדלק עומד לאזול"
חיים טוויל
ב' סיון התשפ"א / 13.05.2021 11:02

מבצע שומר החומות: צה”ל תוקף בעוצמה חריגה בגבול רצועת עזה בירי ארטילרי ובתקיפות מהאוויר. לפי תושבים בשדרות,  “הבניינים רועדים” מעוצמת האש של הצבא.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

02:31: מטחים כבדים ללא הפסקה על אשקלון ויישובי הדרום: גבר כבן 60 נפצע באורח קשה לאחר שנפגע מרסיסים בעקבות פגיעת טיל בבניין באשקלון. הוא פונה על ידי צוות מד”א לבית החולים ברזילי.

01:09: מטח  טילים נורה על אשקלון. שתי זירות נפגעו מפגיעה ישירה. אין נפגעים באירוע אך נגרם נזק לרכבים.

שניים מהטילים נפלו בעיר, לא היו נפגעים.

1:03: מטחים לאשדוד, השפלה ובאר שבע.

00:47: צה”ל הודיע לתושבי יישובי עוטף עזה, במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה,  להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

00:32: תושב שדרות: 12 שנה אני גר בשדרות ומעולם לא שמעתי כאלה תקיפות של צה”ל כמו עכשיו. בניינים בעיר רועדים מעוצמת ההתקפה של צה”ל”.

00:31: ראש הממשלה בנימין נתניהו: “אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס, אנחנו עושים זאת ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש”.

00:31: הפצצה מאסיבית בצפון רצועת עזה. כלי התקשורת בעזה: “הישראלים השתגעו. האדמה ברצועת עזה רועדת, ישראל מפציצה באמצעות ארטילריה ומטוסים״.

00:17: צה”ל הודיע כי כוחות אוויריים וקרקעיים תוקפים ברצועת עזה.

23:50:  צה”ל הודיע כי תקף בימים האחרונים שני מבנים של יחידת הסייבר של ארגון הטרור חמאס. המסנים אותרו והופללו כחלק ממערך התקשוב והמחשוב של חמאס.

23:44: אישה בת 87 ממושב שתולים ליד אשדוד נפטרה הערב (חמישי) לאחר שרצה לממ”ד ונחבלה בראשה.

אהרון זנו חובש באיחוד הצלה סיפר: “לדברי בני המשפחה היא החליקה ונחבלה בראשה כשמיהרה למרחב מוגן בעקבות האזעקה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות בסיוע פרמדיק שנאלץ בתום מאמצי ההחייאה לקבוע את מותה”.

23:44: מטח הרקטות לבאר שבע – כמה בתים נפגעו משברי רקטה.

23:43:צה”ל סיכל שבע חוליות נ”ט החל מהבוקר. בשעה האחרונה, צה”ל זיהה ותקף שתי חוליות נ״ט נוספות במרחב רצועת עזה.

23:30: למעלה מ-300 שיגורים נספרו היום.

22:30: דובר צה”ל: מטוסי קרב תקפו את מטה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס שבו מאוחסנים אמצעי לחימה.

22:26:  באמצעות מודיעין מדויק, יכולות אש קטלניות מהאוויר ומהקרקע וסגירת מעגלים מהירה, הצליחה חופת האש של אוגדת עזה למנוע בשעות האחרונות למעלה מ-5 פיגועי ירי נ”ט לעבר מדינת ישראל. במהלך התקיפות הושמדו משגרי נ״ט והותקפו חוליות של פעילי חמאס.

חוליות הנ״ט של ארגוני הטרור הותקפו באזורים שונים לאורך ולרוחב רצועת עזה ובין היתר בעיר עזה, חאן יונס, בית חנון, שג׳אעיה וג׳באליה.

22:25: מטח כבד לשפלה.  המשטרה: התקבל דיווח על נפילת טיל בשטח פתוח סמוך לכביש 44 – צומת הקרח. מדיווח כוחות משטרה שהגיעו למקום, מתברר כי לא נפל טיל במקום אלא שריפה בלבד.

22:15: עשרות רקטות שוגרו בתוך זמן קצר לאזור נתב”ג, לאשדוד ולמודיעין.

22:10: משרד הבריאות של עזה: 103 הרוגים ברצועה ו-580 פצועים מאז תחילת ההסלמה.

22:00: מטח כבד לדרום: ירי לאשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה.

22:00: דיווחים בלוד: בית הכנסת “דוסא” בשכונת נווה ירק עולה בלהבות.

21:56:  שלוש רקטות נורו הערב מלבנון לשטח ישראל על ידי ארגון לא ידוע, לעבר הים, מול חופי הגליל. לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות. כך אישר דובר צה”ל.

כתב של רשת החדשות הלבנונית אל מנאר דיווח כי הרקטות נורו משטח דרום לבנון, אך לא ברור מי מהארגונים שיגר אותן.

לפי דיווחים בלבנון הירי בוצע מהכפר כילה בדרום לבנון על ידי פלגים פלשתינים.

21:55: משטרת ישראל: מאות מתקהלים במוקדים שונים בלוד, כרגע ההתקהלויות אינן אלימות.

21:46: ילד בן 3 נפגע בראשו בעקבות נפילה בזמן האזעקה באשקלון. הוא פונה לביה”ח ברזילי במצב קל עד בינוני.

21:00: מטח לעבר אשקלון, חבל לכיש, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה.

20:30: חמאס חשף סרטון בו נראה הטיל שלטענתו נורה לעבר שדה התעופה רמון.

20:21: דיווחים פלשתיניים: הרוגים במתקפה אווירית ישראלית בצפון רצועת עזה

19:48: נשיא ארצות הברית, ג’ו ביידן : “אנו מנהלים מגעים עם סעודיה ומצרים כדי להפחית את ההסלמה ברצועת עזה”.

19:46: רשת “אל-ג’זירה”: שמונה בניינים נהרסו בבית לאהיה; ארה”ב מסרבת לקיום דיון במועצת הביטחון.

19:35: ראש חמאס חו”ל ח’אלד משעל: יש מגעים של מצרים, קטר, טורקיה, האו”ם וארה”ב עם רוסיה ובנות בריתן. אנו מעריכים את מאמצי המתווכים ועל ישראל שהחלה בתוקפנות להפסיק אותה.

19:30: מטוסי קרב של צה”ל תקפו אתר מרכזי לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, ומוצב צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור, המהווה גם הוא אתר מרכזי לייצור רקטות. שני האתרים הותקפו במרכז רצועת עזה.

בנוסף, צה”ל תקף במהלך היום מספר אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה לאורך רצועת עזה.

19:17: שר הביטחון, בני גנץ, אישר לצה”ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע “שומר החומות”, ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

19:00: החל מהשעה 07:00 הבוקר, זוהו כ-160 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

19:00: רקטה נפלה בחצר בית בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול. הרקטה לא התפוצצה והוזמן חבלן. בני הבית לא שהו בביתם בעת הנפילה. אין נפגעים.

18:57: חבר הלשכה המדינית בחמאס, עזת א-רשק, אמר לרשת הטלוויזיה האמריקנית CNN, כי מצרים, קטאר והאו”ם ממשיכות במגעים עם ארגון הטרור כדי להגיע להפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, “אמרנו להם שעליהם לדבר עם האויב שיעצור את התוקפנות קודם, ואחר כך חמאס יחליט”.

18:55: שלושה שיגורים לעבר העיר באר שבע, רקטה אחת יורטה ושתיים נפלו בשטח פתוח

18:53: משרד הבריאות בעזה: 87 בני אדם נהרגו מאז תחילת המבצע, מתוכם 18 ילדים.

18:53: דובר צה”ל הדי זילברמן: “צוברים כוחות ליד הרצועה לאפשרות של פעולה קרקעית”.

18:40:  מטוסי קרב של צה”ל תקפו עמדה לשיגור רקטות ארוכות טווח של ארגון הטרור חמאס בצפן רצועת עזה.

18:27: מטוסי קרב של צה”ל תקפו את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב”ם של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן.

18:26: גורם ביטחוני בכיר: “פגענו קשות בתשתיות ברצועת עזה, הדלק עומד לאזול להם”.

18:25: מטח נוסף לדרום: אזעקות צבע אדום הופעלו בבאר שבע.

17:37: תקיפה חריגה של צה”ל ברצועת עזה התרחשה באזור דיר אל-בלח ובצבא טענו שעשרות אנשי חמאס נכחו בזירת ההפצצה.

מצה”ל נמסר, כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את מתחם צבאי של מטה המודיעין של ארגון הטרור חמאס. במוצב נמצא חמ”ל התצפיות הראשי של הארגון.

בצבא טענו כי בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור חמאס. ערוץ אל-אקצא המזוהה עם חמאס דיווח על ארבעה הרוגים בתקיפה של צה”ל באזור דיר אל בלח, בהם לפחות ילד אחד.

17:23: צה״ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בארגון הטרור חמאס. כלי טיס של צה״ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה”ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות, של מפקד פלוגה בגדוד סג’עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

17:03: דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן:

• לגבי סוגיית ההצלחות בתקיפות משגרי נ״ט, תוקפים מאז הבוקר ארבע חוליות נ״ט במצב אחר של שיגור או תנועה, יש לנו 8 תקיפות בעולם הנ״ט.

•  אתמול נהרג ילד בן 5 וחצי משדרות. מתחקיר ראשוני עולה כי היה מקרה חריג מאוד של ממ״ד שנפרץ דרך החלון, שבר הרקטה מגיע בזווית מיוחדת ובמהירות ספציפית לנקודה ספציפית בממ״ד, הרקטה התפוצצה במגע הראשוני עם הבניין, החלון היה תקני. המלצות שלנו כצבא ופקע״ר, לשהות בממ״דים, לסגור את החלון, לרבות חלון הפלדה, ולהנמיך קומה מגובה החלון בתוך המרחב המוגן.

 החלטה של צה״ל להעביר את כל המערך הלוחם וההכשרות לעוצר יציאות, אתם מבינים מדוע.

• גיוס מילואים, ברגע זה 7000 אנשי מילואים נמצאים בצה״ל. גייסנו סוללה נוספת של כיפת ברזל וככה אנחנו מצליחים לעבות את השטחים של ההגנה.

• הרמטכ״ל מקבל החלטה להקפיא כל עיסוק בתרגיל הגדול. לאור זה מבטלים את כל צווי המילואים לשבוע הבא.

ירוט אחד מהכטב״מים

16:15: בשעה האחרונה אותרו במרחב שער הנגב שני רחפנים עם מטען נפץ. שני הרחפנים נוטרלו על ידי חבלנים. בשני המוקדים אין נפגעים בגוף ואין נזק לרכוש.
על פי הנחיות פיקוד העורף, בעת איתור רחפן חשוד יש להכנס למרחב מוגן ל-10 דק’. תושבי שער הנגב בישובים הרלוונטים התבקשו להיכנס למרחב מוגן על פי ההנחיה.

16:15: בעקבות ההסלמה: עוצר יציאות בכל המערך הלוחם של צה”ל. 7000 אנשי מילואים גויסו, כולל סוללת כיפת ברזל נוספת.

16:09: מטחים ללא הרף לעוטף עזה ולשדרות.

15:49: שר הביטחון בני גנץ לאחר הירי למרכז ולדרום: “אין לנו מגבלת זמן, יש לנו עוד הרבה מאוד יעדים לתקוף”.

15:32: לוחמי מגלן תקפו משגר נ”ט של ארגון הטרור החמאס שמוקם בבניין מגורים רב קומות בדרום רצועת עזה.

15:25: באחד מישובי שער הנגב הופל רחפן ואליו קשור מטען נפץ. כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה. הרחפן נוטרל על ידי חבלן. אין נזק לרכוש ואין נפגעים בגוף.

15:20: במועצה איזורית לכיש חובשים העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.

15:19: הערכה היא כי במטח האחרון נורו כ-100 רקטות בתוך זמן קצר. כוחות הצלה העניקו טיפול רפואי לארבעה נפגעים במצב בינוני וקל. ילד בן 7 נפצע באורח בינוני בגפיים מזכוכית בדרכו למרחב מוגן במישור החוף. פונה בניידת טיפול נמרץ לבי”ח שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה.

14:59: רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור המערבי של המועצה האזורית חבל אילות ליד אילת – רחוק מאוד מכל יישוב.

14:50: מנכ”ל מד”א אלי בין: “בכל המטח האחרון אין נפגעים”.

14:37 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, מוסר כי בהוראת מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שוגר טיל לעבר שדה התעופה רמון בדרום ישראל. לדבריו, מדובר בטיל שמכונה “עיאש” שמגיע לטווח של 250 ק”מ. “הטיל שוגר למען מסגד אל-אקצא והוא חלק מהתגובה על ההתנקשות במפקדים והמהנדסים של הארגון”.

14:33 –  מטח כבד לעבר אזעקות בתל אביב, גוש דן, אזור השרון, באר שבע, אשקלון וערי השפלה. יירוטים מעל שמי תל אביב.

14:33 – ירי לעבר באר שבע והפזורה הבדואית.

14:10 – ראש הממשלה נתניהו סייר בסוללת כיפת ברזל וקיבל סקירות על פעילות מערך ההגנה האווירית ע״י מפקד הגנ״א ושוחח עם הלוחמים. “זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו – להשיב את השקט למדינת ישראל”.

14:05 – צה”ל פרסם את תמונותיהם של בכירי ארגוני הטרור חמאס וגא”פ שסוכלו בפעולות משותפות לצה”ל ושב”כ בימים האחרונים:

13:50 – צה”ל תקף מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ”ט של ארגון הטרור החמאס בדרום רצועת עזה.

13:35 – דובר גדודי עז א-דין אל קסאם, אבו עוביידה: “חמאס קורא להתקוממות בישראל ואומר: לירות על תל אביב יותר קל מלשתות מים. אנחנו נלחמים בעזה כהמשך להתקוממות העם שלנו בירושלים ובשייח ג’ראח.

“ראיתם עד עכשיו רק חלק קטן מיכולותינו. פתחנו במתקפות טילים מסיביות שאף מדינה, מאז מלחמת העצמאות, לא העזו לבצע. מה שמייחד את הקרב הנוכחי הוא הסולידריות של העם שלנו ותמימות הדעים בנוגע להתנגדות”.

13:22 – אזעקות צבע אדום בנתיבות ובעוטף עזה.

13:05 – דיווחים פלשתיניים: מתבצעות התקפות ארטילריות של יעדים בעבסאן אל-כבירה ובחאן יונס. כמו כן, תוקפים במחנה הפליטים אל-בורייג’.

13:01 – צה”ל זיהה ותקף חוליית נ״ט נוספת במרחב רצועת עזה.  מדובר בירי הנ״ט הרביעי שמסוכל על-ידי צה״ל החל משעות הבוקר..

12:15 – בפעם השלישית בתוך שעה: צה”ל תקף וסיכל חוליית נ”ט נוספת של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.

12:05 –  צה”ל חיסל עד כה כמעט 100 מחבלים ברצועת עזה.

11:59 – בפעם השנייה בתוך שעה, צה”ל זיהה ותקף חוליית נ״ט ומנע ירי לעבר ישראל

11:55 – משרד הבריאות של חמאס:  83 הרוגים בעזה, מתוכם 17 ילדים ו-7 נשים. ברצועה ישנם 487 פצועים.

11:01-  דובר צה”ל דיווח שלפני זמן קצר הותקפה חוליית משגרי נ”ט של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. החוליה הותקפה בעת שכיוונה ירי לשטח ישראל

10:30 –  משרד הבריאות של חמאס: 72 הרוגים ברצועת עזה; מתוכם 17 ילדים ו-6 נשים

10:16 – שיפור במצב אימו של עידו אביגל הי”ד, בן ה-5 שנהרג, מצבה מוגדר עדיין קשה.

10:11 – דובר צה”ל: מטוסי קרב וכלי טיס של צה”ל תקפו לפני זמן קצר משרדים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס ברימאל שברצועת עזה. צה”ל ממשיך בגל התקיפות הנרחב ברחבי רצועת עזה

09:09 – תקרית הנ”ט בעזה: שיפור במצבו של חייל שנפגע באירוע

08:50 – דוברות אשכול: במטח האחרון זוהו 3 פגיעות בתוך קיבוץ ניר עוז, סמוך למבני מגורים. נזק נגרם למבנים. מאז חצות ועד לשעה זו, בוצעו 82 שיגורים לשטח המועצה האזורית אשכול ו-350 מתחילת המערכה

08:37 – דובר צה”ל: לפני זמן קצר מטוסי קרב וכלי טיס של צה”ל תקפו שני סניפים של הבנק המרכזי בעזה, המשמשים את ארגון הטרור חמאס

08:15 – שגריר ישראל באו”ם, גלעד ארדן, דורש במכתב תלונה רשמי ממועצת הביטחון: גנו בחריפות את התקפות הטרור מעזה ותמכו בזכותה של ישראל להגן על עצמה

08:05 – ישראל תקפה את בנייני הדואר והבנק הלאומי ברפיח

07:50 – דובר צה”ל: מהשעה 20:00 אמש, זוהו כ-130 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-24 שיגורים נפלו בשטח הרצועה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות

07:30 – בשל הירי למרכז הארץ: טיסות הנוסעים שאמורות לנחות בנתב”ג יוסטו לנמל התעופה רמון, ומשם יוסעו הנוסעים באוטובוסים.

07:05 – דובר צה”ל: “השמדנו את רוב מערך הייצור של חמאס והג’יהאד”

07:00: דובר צה”ל עדכן על הנעשה בלילה, ועל התוכניות להמשך מבצע ‘שומר החומות’:

על האזעקות בלילה בעמק יזרעאל אמר: “לא נורתה לשם רקטה, מדובר באזעקות שווא שנבעו מתהליך מקצועי של חיזוי נפילה”.

על התקיפות אמר: “הלילה מלמד על העמקת ההישג שלנו ועל סדקים ראשונים בצד השני, עם הנזקים הגדולים לחמאס ולעזה. הציבור העזתי קצת מתחיל לאבד את הסבלנות שלו עם הכניסה לחג.

“ההפתעה בצד השני מעוצמת התקיפה שלנו. יש קשיים שלהם לקדם מתווים שהיה להם קל יותר לקדם ביממות האחרונות.

“הנכס המרכזי שאנחנו תוקפים בנק מטרות חדש – מטרות ממשל. קיבלנו החלטה ברורה לטפל בכל מבנה ומוסד של חמאס. מערכת הבנקים, ביטחון פנים (משטרה). הארגון הזה מאבד את נכסיו. תקפנו שבע מטרות ממשל: שלוש מטרות של הבטחון הפנים – רימאל, בית להיא וחאן יונס.

“הורדנו שני סניפי הבנקים של הבנק הלאומי האסלאמי.

“בנוסף תקפנו בתי מפקדים, מפקד מחנות המרכז. לא יהיה לו לאן לחזור אם יישאר בחיים. תקפנו גם חוליה של הכוח הימי של חמאס – היא לא נמצאת בפעילות ימית אבל מכירים שזו חוליה ימית. תקפנו גם מנהרה מגננתית בבית ספר, בורות שיגור. גם במערך הייצור – לא נשארו שם הרבה מטרות כי השמדנו אותם.

“מתחילת המבצע אנחנו עם יותר מ-650 מטרות טרור שתקפנו. שלושה רבי קומות, שבע מטרות ממשל, 50 פעילים לפחות, תקיפה של בכירים מאוד – עשרה בכירים הרוגים. וזה האינטגרל. מאמץ התקיפה של צה”ל ממשיך, אנחנו עם רגל מלאה על הגז”.

על מאמץ התמרון אמר: “שוחחתי עם סער צור. מאוג’ 162. יש בשטח טנקים, נמרים. חיילים. גדוד הארטילריה ירה 350. צקחים נפרסו, מגוון אפשרי תמרון לרצועת עזה. עובדים במקביל על נהלי קרב שונים. אנחנו במוכנות לתמרון, הרמטכ”ל מאשר תכניות למגוון אפשרויות. אם נקבל את האישור לכך אולי נפעיל זאת”.

“היה אתמול יום שהכניס את חמאס למחשבות. היום התחיל לשנות את המומנטום.

“איך נראית עזה הבוקר? חסרים כמה רבי קומות, מטרות שלטון, בנקים. עיי חורבות. נמשיך בתקיפות במהלך היום. עושים אישורי תכניות”.

“הפעילים של חמאס מפחדים, לחוצים ולא מצליחים להוציא לפועל ירי נ”ט וצליפה כי התקיפות שלנו משפיעות. זה לא אומר שחמאס ממוטט, אבל זה הולך להם קשה יותר. נשארו לו עוד הרבה רקטות. זה הולך ומתקזז אבל נשארו לו. אתמול כמות השיגורים פחתה. אחוזי היירוט של הסוללה בגוש דן גבוהים ביותר, באחוזים גבוהים מהסוללות האחרות.

על ההנחיות לתושבים בדרום: “יש תושבים שעזבו מבחירה שלהם. כרגע לא נשנה את ההנחיות ביישובים צמודי הגדר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות