ניסיונות הלינץ’ • הגר”ד לאו: חייב להיפסק. סמוטריץ: אסור לנו!

הפרעות ביהודים וניסיונות הלינץ', במקרה אחד גם נגד ערבי בבת ים, גררו גל גינויים נרחב • השר אוחנה: "מדובר בפשיטת רגל מוסרית שאסור לאף אדם לתת לה יד" • מרגי: "אלימות היא לא דרכנו ואסור לנו לאבד צלם אנוש"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"א / 13.05.2021 02:32

הרב הראשי לישראל הגר”ד לאו: “האלימות הנוראה ברחובות ערי ישראל חייבת להיפסק. קראתי אתמול למנהיגי הציבור הערבי לפעול על מנת להרגיע את השטח, לעצור את האלימות וההשחתה, למנוע את התמונות האיומות של תקיפת יהודים ופגיעה בבתי כנסת. חבל מאד שאנו לא רואים את ההתגייסות שלהם להרגעת הרוחות.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: מחר הכספת נפתחת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

“מאידך, הערב בבת ים אירע אירוע חריג של אלימות. אנו קוראים לציבור לציית לכוחות הביטחון ולא לקחת את החוק לידיים. בוודאי לא באלימות כלפי חפים מפשע. זו אינה דרכה של תורה.

“אנו נמצאים בימים קשים מאד לעם ישראל והמשימה המוטלת עלינו בשעות קשות אלו היא לתת לכוחות הביטחון לפעול ולהתפלל לריבון העולמים להצלחת המערכה ולשלום עם ישראל”.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: “שפיכות דמים נוראית. גילויי האלימות בימים האחרונים בלתי מתקבלים על הדעת. ניסיונות הלינץ’ והמתקפות של ערבים כנגד יהודים, בכוחות הביטחון, בסממני יהדות ומוסדות שלטון מקוממים את הלב.

“אסור לקבל זאת ואין דבר שיצדיק זאת – בדיוק כפי שאין ולא תהיה הצדקה לאלימות הנוראית וניסיונות הלינץ בערבים מהשעות האחרונות. אלימות שמהולה בשנאה היא מגונה ויש להוקיע אותה מכל וכל.

“אני קורא לכולם: חזרו הביתה, הרגיעו את הרוחות, הימנעו מגילויי אלימות וגזענות. אין לנו ארץ אחרת ועלינו לחיות פה יחד. מדובר בפשיטת רגל מוסרית שאסור לאף אדם לתת לה יד במישרין או עקיפין. לאיש אין סמכות לקחת את החוק לידיים”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ יצא נגד הפורעים היהודים:‏ “אחיי היהודים. חדל. אנחנו לא כמוהם. אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה. הגנה עצמית מול טרור ופורעים כן, אלימות יזומה והרס רכוש בשום אופן לא – אסור להידרדר לאנרכיה”.

על הלינץ’ בבית ים: “צפיתי עכשיו בסרטון של יהודים שעושים לינצ’ בעובר אורח ערבי תמים ואני מזועזע ומתבייש עד עמקי נשמתי. אנחנו בימים קשים, מותקפים, עומדים מתוסכלים מול אזלת יד משטרתית ועיוותי דין משפטיים. אבל לכל הרוחות, איך יהודים מסוגלים להיות אכזריים כאלה?! נורא ואיום” .

גם ראש העיר בת ים צביקה ברוט תקף:  “המעשים הללו אורגנו על ידי פרובוקטורים שהגיעו מחוץ לעיר ואינם תושבי בת-ים, ובאו לפה כדי לעשות מעשי ונדליזם. זו לא דרכנו. למשטרה היה מידע בנושא מראש והיא נערכה בכוחות גדולים, ועלינו לעשות הכל כדי לוודא שהשקט חוזר לעיר בהקדם״.

ח”כ יעקב מרגי: “אלימות היא לא דרכנו ואסור לנו לאבד צלם אנוש גם כשאנחנו כואבים פגועים או נסערים האירוע בבת ים זה פרס לפורעים אלו שרוצים כאן אנרכיה. די אל תיגררו לקריאות של קיצוניים תנו למשטרה ולמגב לעבוד” .

ח״כ משה ארבל בתגובה למראות האלימות על ידי בני נוער בבת ים: ”אני מביע זעזוע ושאט נפש מקומץ מופרע שנוהג באלימות ומשחית רכוש. זו איננה דרכנו. למרות האירועים הקשים והפרעות מצד ערבים ישראלים בלוד עכו וחיפה אין להתנהגות מהסוג הזה מקום במחננו ובחברה חפצת חיים בכלל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות