בנט ולפיד מאיצים המו”מ הפוליטי I קרעי: בושה I סמוטריץ’: בלתי נתפס

על רקע המגעים להקמת הממשלה: בנט ביקר בחריפות את הליכוד, אך הודיע שיגבה כל פעולה ביטחונית "במנותק מכל שיקול פוליטי" • סמוטריץ': "לא רק שבנט מסרב להוריד מהפרק הקמת ממשלה עם תומכי הטרור, אלא שבשעות אלה ממש הוא ממשיך לנהל איתם מגעים אינטנסיביים"
אריה ריבקינד
א' סיון התשפ"א / 12.05.2021 11:17

גורם שמעורב בפרטי המו”מ הפוליטי טוען הבוקר (רביעי), כי בנט ולפיד מבקשים להאיץ את השיחות להרכבת ממשלה – למרות ההסלמה בדרום והפרעות של ערביי ישראל ברחבי הארץ.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: מחר הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

ב’כאן חדשות’ דווח, כי לפיד העביר ביממה האחרונה למנסור עבאס מסר: “גנה באופן ברור ונחרץ את האלימות ותקרא להרגעת הרוחות”.

לפי דיווח בחדשות 12, הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן להקמת ממשלה בגוש החרם, כאשר ההתקדמות נוגעת בעיקר להסכמות בין יש עתיד לעבודה ומרצ.

במפלגתו של בנט מקווים לחדש את המגעים ולחתום על הקמת ממשלה בראשות בנט ועם עבאס כשהמצב הביטחוני יירגע.

גם יאיר לפיד אמר הבוקר: “נמשיך את המאמצים להקים ממשלה חדשה, מפני שאנחנו פועלים בקודים אחרים: אנחנו לא מפחדים מהם, והם לא ינהלו לנו את החיים”.

יו״ר ימינה נפתלי בנט, התייחס הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו לפרעות של הערבים בעיר לוד, קרא למשטרה לפעול ביד קשה נגד הפורעים – ורמז כי ימשיך במו”מ הפוליטי.

“בעקבות הלילה הקשה של ירי מאסיבי מעזה ופרעות של ערבים ביהודים שהופקרו לגורלם, בערים המעורבות, אני קורא לממשלה לא לסיים את הסבב הנוכחי בעזה לפני שחמאס משלם מחיר יקר”, כתב בנט.

הוא הוסיף: “על המשרד לביטחון פנים והמשטרה להבטיח באופן מיידי את ביטחונם של המשפחות שנצורות בבתים מפחד הפורעים הערבים ולמצות איתם את הדין. יש אמצעים לזהות אותם ואי אפשר להניח להם להימלט ללא עונש”.

בנט הדגיש: “המערכת המשפטית והפוליטית חייבת לגבות את מי שמגן בנשק על עצמו ועל משפחתו. העובדה שכרגע הם יושבים במעצר היא עוולה מוסרית, ומסר חמור למי שירצה בעתיד להגן על עצמו”.

יו”ר ימינה, הדוהר לממשלת שמאל, תקף את מפלגת השלטון: “הליכוד הפך ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון. ימינה תיתן גיבוי מוחלט לכל צעד להשבת הביטחון של ממשלת נתניהו-גנץ, במנותק מכל חישוב פוליטי. כעת הזמן להתאחד ולנצח”.

מפלגת ‘הציונות הדתית’ הגיבה להודעת בנט: “לתדהמתנו לא רק שבנט מסרב להוריד מהפרק הקמת ממשלה עם תומכי הטרור שפורעים היום ביהודי לוד, רמלה והנגב, אלא שבשעות אלה ממש הוא ממשיך לנהל איתם מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. בנט ושקד ממשיכים באובדן עשתונות ערכי בלתי נתפס”.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס אמר הבוקר בריאיון לרדיו “מכאן”: “אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך. יש לנו הזדמנות אמיתית למלא תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית למען החברה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות