נתניהו: הם ישלמו מחיר כבד, דמם בראשם • גנץ: עוד מגדלים יתפוררו

נתניהו בהצהרה משותפת עם בני גנץ והרמטכ"ל בקריה בת"א: "הפצצנו מפקדות, מוטטנו בניינים ומגדלים. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה" • כוכבי: תקפנו למעלה מ-500 מטרות, בהם גם בכירים, והשמדנו מבנים ותשתיות. בצד השני בעזה המציאות היא קשה"
חרדים 10
א' סיון התשפ"א / 11.05.2021 23:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב (שלישי) הצהרה משותפת, יחד עם הרמטכ”ל וראש השב”כ, בסיום הערכת מצב ביטחונית שערכו בקריה בתל אביב.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

ראש הממשלה נתניהו אמר: “אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה – מבצע ‘שומר החומות’. צה”ל תקף אתמול והיום מאות מטרות טרור של החמאס והג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. חיסלנו עשרות מחבלים, כולל מפקדים בכירים, הפצצנו מפקדות של החמאס, מוטטנו בניינים ומגדלים שמשמשים את ארגוני הטרור. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה”.

הוא הוסיף: “סיימנו עכשיו התייעצות והערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון וקיבלנו החלטות. חמאס והג’יהאד האסלאמי שילמו ואני אומר לכם כאן, ישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. אני אומר כאן הערב – דמם בראשם.

“אזרחי ישראל, אנחנו עומדים מאוחדים מול אויב שפל. כולנו דואבים על ההרוגים, כולנו מתפללים לשלום הפצועים, כולנו עומדים מאחורי צה”ל וכוחות הביטחון.

“אני מבקש מכולכם, בלי יוצא מן הכלל, לקיים את הנחיות פיקוד העורף בקפדנות – להיכנס למרחבים המוגנים – זה בפירוש מציל חיים.

“אני אומר לכם הערב דבר נוסף, המערכה הזו תיקח זמן. בנחישות, באחדות ובעוצמה נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל”.

שר הביטחון בני גנץ הבהיר כי המבצע לא צפוי להיעצר בקרוב: “צה”ל פועל ב-24 השעות האחרונות ביחד עם השב”כ, והמשטרה, ועושה זאת אופן עוצמתי, במאות תקיפות. מפעלי ייצור, מנהרות ומגדלים שמשמשים את ראשי הארגונים, מתפוררים ברחבי עזה – ועוד יתפוררו.

יש המון מטרות בקנה – זו רק ההתחלה.

אני מכיר את הזירה העזתית, ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להיפגע בשל ההחלטה המופקרת שלהם לירות לשטח מדינת ישראל. אנחנו נחזיר את השקט והביטחון ונעשה זאת לטווח הרחוק.

פגשתי את ראשי הרשויות בעוטף, שנותנים גב מלא למהלך – וכך כל אזרחי ישראל. צה”ל, אני מבקש להזכיר, שומר ומגן על כולם – יהודים וערבים כאחד, ואני קורא לכל אזרחי ישראל – זו העת לנהוג באופן אחראי ולהימנע מאלימות הדדית ומאלימות בכלל.

אני, ראש הממשלה וכל הדרג המדיני מגבים את כוחות הביטחון כולם ואת צה”ל בהובלת הרמטכ”ל. ניתן להם לעשות את עבודתם ככל שיידרש, הם עושים עבודה מצוינת וניתן להם להמשיך בה.

אני מבקש לומר למנהיגי מדינות העולם – אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת ירי על אזרחיה וריכוזי אוכלוסייה. גם אנחנו לא מקבלים זאת. יש לנו את הזכות והחובה לפעול – כך נעשה.

אני מבקש למסור את השתתפותי בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן, לאחל החלמה לפצועים ולבקש מכל אזרחי ישראל – שימרו על הנחיות פקע”ר, הן אכן מצילות חיים ואל לנו לזלזל בסיטואציה בה אנו נמצאים. כולנו נהיה מאוחדים, חזקים ונחושים. ביחד ננצח. רק ביחד.”

הרמטכ”ל אביב כוכבי אמר: “צה”ל פועל בעוצמה רבה. תקפנו למעלה מ-500 מטרות שכוללת אמצעי לחימה, אתרים ליצור אמצעי לחימה והפגיעה היא קשה. פגענו והרגנו עשרות פעילי טרור, בהם גם בכירים, והשמדנו מבנים ותשתיות. בצד השני בעזה המציאות היא קשה”.

ראש השב”כ נדב ארגמן אמר: “ארגון טרור שמאיים על אזרחי מדינת ישראל זה מצב בלתי נסבל. ארגון טרור שיורה על בירת מדינת ישראל ביום חגה זה בלתי נסבל. זה לא זמן לדבר. נמשיך לעשות את מה שנכון בכדי להבטיח את ביטחונם של כל תושבי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות