‘היינו תחת מצור והם הגנו עלינו’: הפגנת תמיכה ביהודים שירו בפורע

תושבים הפגינו מחוץ לבית המשפט: מעצרם של היורים בפורע בלוד הוארך ביומים בהקלטות אל המשטרה אמש התושבים זעקו: "יש פה שריפות, אש, אבנים, אתם לא מגיעים לפה- יהרג כאן מישהו!!"
חיים טוויל
כ"ט אייר התשפ"א / 11.05.2021 20:25

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (שלישי)  את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות באירוע הירי שאירע אמש – במהלכו נהרג פורע תושב לוד בן 25  ונפצעו נוספים – עד לתאריך 13.5.21.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

בדיון דרש עו”ד עדי קידר מארגון חוננו לשחרר את העצורים באופן מידי. בדיון הודתה נציגת המשטרה, כי אין עצורים ערבים באירוע. עוד נחשף בדיון כי המשטרה הגיע לזירה באיחור רב.

מפגינים שהגיעו אל בית המשפט  קראו “דם יהודי אינו הפקר” ו”פרעות לוד 2021″.

מספר חברי כנסת הגיעו לחזק את העצורים ואת המפגינים – ובהם שמחה רוטמן, מתן כהנא, אביר קארה, ואיתמר בן גביר.

“חברינו מהקהילות השונות נעצרו במהלך היום לאחר שהגנו בגופם על תושבים רבים הלילה בעיר בפני התקפת טרור”, הסבירו המארגנים. “העצורים, בעלי משפחות, אבות לילדים קטנים, משרתים פעילים במילואים, פעילים חברתיים בעיר, נאלצו הלילה לירות מנשק שמחזיקים ברישיון, בכדי להניס פורעים רעולי פנים אשר תקפו קבוצה גדולה של תושבי העיר ובתים באמצעות אבנים, אלות ובקבוקי תבערה”.

הם הוסיפו: “העובדה שהמשטרה מפקירה את אזרחיה תחילה לשמש מגן אנושי, ולאחר מכן חוקרת אותם על רצח צריכה להדיר שינה מעיני הציבור”.

מהקלטות התושבים למשטרה מליל האימה אמש בלוד עולה כי במשך שעה ארוכה צלצלו מאות מתושבי העיר לוד, אשר היו בסכנת חיים למשטרת ישראל ולא קיבלו כל מענה. הם זעקו: “יש פה שריפות, אש, אבנים, אתם לא מגיעים לפה- יהרג כאן מישהו!!”

היום הם אמרו: “היינו תחת מצור, זרקו סלעים והבהירו אש בבתים שלנו, היינו בטוחים שלא נשרוד את הלילה. המשטרה פשוט התעלמה מקריאות העזרה שלנו. אנחנו התחננו למשטרה, תבואו, ואף אחד לא בא, אז החברים שלנו הגנו עלינו ועכשיו הם פה בפנים ודנים אם מאריכים להם את המעצר, זה לא נורמלי! דם יהודי אינו הפקר!”

חבר הכנסת אבי מעוז דרש מהשר לבטחון פנים, מהמפכ”ל וממפקד המחוז “להציב כבר עכשיו כוח משמעותי, שייקח אחריות על ביטחון התושבים בעיר, עד שוך הפרעות. אם תיפול שערה אחת משערות ראשם של תושבי לוד האידיאלייסטים – האחריות המלאה לכך תהיה עליכם”.

עו”ד קידר מסר לאחר הדיון: “בית המשפט נאלץ באופן מאוד מסויג להאריך את המעצר לתקופה מאוד מאוד קצרה. עדיין אני חושב שהארכת המעצר לא מוצדקת, מדובר באנשים שהם בסערת רגשות מהארוע הקשה שהם חוו, הם חוו אירוע מאד קשה, חסר תקדים, בתוך מדינת ישראל, של בקת”בים, אבנים, הצתות והיזק לרכוש, ומוצאים עצמם במעצר.

“אנשים שהגנו על שכונה שלמה, במקום המשטרה, שפשוט לא הגיעה למקום, המשטרה ממשיכה להפקיר אותם גם בבימ”ש, אנחנו נשקול להגיש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתן כהנא ואביר קאה
    11/05/2021 20:58
    חנן
  1. במקום חהפגין תמיכה בבית המשפט תפגינו תמיכה בכנסת ותבטלו את ממשלת הטרור שאתם מקימים