בעולם העסקים של היום התחרות רק הולכת וגדלה. על כל מוצר כמעט ישנן 3 או 4 חברות לפחות. יחד עם עולם הרשתות החברתיות והניידות הגדולה שקיימת בעולם, בשביל להצליח תהיו חייבים לדעת מתי להשתמש במודיעין עסקי.
חלק זה, שאצל לא מעט מעסקים בינוניים עד גדולים לעיתים לא תופס מקום ושלא בצדק, יכול להפוך את המוצר הבא, את העסקה הבאה או אפילו את היתרון הבא שלכם אל מול המתחרות, לדבר בר השגה.
יחד עם זאת, חשוב לדעת מתי להזמין מודיעין עסקי ומה הצורך האמיתי של אותו מידע עבור החברה.
המוצרים הבאים
במוצר או הגאדג’ט הבא שתפתחו אתם תשקיעו לבטח לא מעט שעות, התייעצויות, מומחים מסויימים שיגיעו לייעץ ועוד ועוד זמן ואנרגיה שתשקיעו אל תוך המוצר הבא שלכם.
יחד עם כל המאמץ שתשקיעו, בתוך תוכם אתם תרצו שאותו המוצר גם יהיה ה-דבר הבא של החברה או העסק שלכם. הוא אמון על התרחבות, על שיפוץ או אפילו על דיבידנד יותר גבוה. אבל מה יקרה אם חברה מתחרה שלכם תוציא מוצר דומה, עם פטנטים שעליהם לא חשבתם ובמחיר עלות נמוך משלכם?
דווקא בסיטואציות כאלו ולעיתים אפילו עם תחילת פיתוח הפרויקט הבא שלכם, הדבר הנכון לעשות יהיה לבדוק את השטח אל מול המתחרים שלכם. כך תוכלו לדעת מי הולך לתת לכם פייט במוצר החדש, תוכלו לקצץ עלויות אם תגלו שהמתחרים שלכם משתמשים בחומרי גלם זולים יותר? אבל לא רק, מה שכן מודיעין עסקי בפיתוח המוצר הבא שלכם, יכול להיות הדבר הנכון.
להגיע עם ידע לעסקה מקדימה
לא מעט עסקאות בעלות שווי עתידי למיזוג או לרכישה, יכולות למנף את החברה את העובדים ואת המוצרים השונים. אבל ישנן לא מעט עסקאות אשר מצריכות באופן בסיסי ידע מודיעיני עסקי, ובדיוק כמו שהכנת החוזה הינה דבר הכרחי ושאמור להעשות בשיקול דעת וכובד ראש, כך גם המודיעין העסקי שלכם.
בעזרת מודיעין עסקי לפני העסקה שתבצעו עם שותפים לעתיד, תוכלו לוודא דברים כמו נכסים מעוקלים, צווים שונים, אי עמידה בתשלומים כאלו ואחרים ועוד מידע שלא תקבלו מדוחות חברה של רואי חשבון. כל אלו גם יהפכו את הידע המקדים שלכם גם לכלי לניווט של המשא ומתן, כך שלא רק תוכלו לוודא ממי לחשוש, אלא גם לדעת מה הם האינטרסים המשותפים או הלא עם השותפים הפוטנציאלים.