200 שיגורים בשעה: שתי הרוגות ופצוע קשה ממטחים לאשקלון

כ-200 רקטות שוגרו בתוך שעה לאשדוד, אשקלון ויישובי הסביבה • חמאס: "שיגרנו 137 רקטות בתוך 5 דקות" • צה"ל והשב"כ: ראש היחידה הרקטית של הג'יהאד האיסלמי חוסל בדירת מסתור • הנחיית פיקוד העורף לתושבי אשדוד: להישאר במרחב המוגן ולא לצאת עד הודעה חדשה
חיים טוויל
כ"ט אייר התשפ"א / 11.05.2021 15:42

אבידות בנפש במבצע ‘שומר החומות’: שתי נשים, אחת כבת 80 והשניה כבת 40, נהרגו בצהריים (שלישי) מפגיעה ישירה של רקטה בשני בתים באשקלון.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

אדם נוסף נפצע באורח קשה.

מחבלי חמאס והג’יהאד האיסלאמי ממשיכים בירי הרקטות מרצועת עזה, כאשר לראשונה מאז תחילת מבצע ‘שומר החומות’ נורו רקטות גם לאשדוד.

בתוך כשעה נורו 200 רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי הסביבה. כאשר עם תחילת המתקפה נורו בתוך 5 דקות 137 טילים.

רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית באשדוד. שם נפצעו 11 בני אדם  קל מרסיסים, בהם שני ילדים. שלושה נוספים נפגעי חרדה.

פגיעה ישירה היתה גם בבית ספר באשקלון, שם לא היו נפגעים באירוע, מאחר שאין לימודים.

מדובר צה”ל נמסר, כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון. עם זאת, יש להקפיד על שאר הנחיות פיקוד העורף.

עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 דקות. בעת כניסה לבניין לצורך התמגנות יש לעלות לפחות קומה אחת בחדר המדרגות כדי להימנע מפגיעת רסיסים. כמו כן, יש להיכנס למרחב המוגן בזהירות על מנת להימנע מנפילות ופציעות.

לעומת זאת פיקוד העורף פרסם הנחייה לתושבי אשדוד לפיה הם מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

“פגיעה ישירה, הנזק עצום”

מוטי פריד, מתנדב זק״א שטיפל בזירה הראשונה באשקלון: “מדובר בבית פרטי שספג פגיעה ישירה. כשהגעתי למקום ראיתי את כל הבית מבפנים הרוס לגמרי. בתוך הבית מצאנו אישה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית. יחד עם פיקוד העורף חילצנו את האישה מחוץ לבית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום”.

מאיר בוסקילה, שטיפל בזירה השניה באשקלון: “מדובר בבנין רב קומות שספר פגיעה ישירה, הנזק עצום, בתוך הבית מצאנו אישה מבוגרת עם פגיעה רב מערכתית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום, צוותי מד״א פינו מספר נפגעים נוספים לבית החולים בעיר”.

צוות מורחב של מתנדבי זק״א באשקלון מטפלים בכבוד המת יחד עם שוטרי המז״פ ופיקוד העורף בזירות הקשות.

חיסול ממוקד בדירת מסתור

מטחי הטילים הכבדים הגיעו לאחר שצה”ל והשב”כ חיסלו את ראש היחידה הרקטית של הג’יהאד האיסלאמי בעזה, סמאח עבד אל ממלוכ, כאשר בוצעה תקיפה אל עבר דירת מסתור בה שהו מספר פעילים בכירים בארגון הג’יהאד האסלאמי.

המחבלים שנפגעו פיקדו על פיגועי ירי רקטי רבים, כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי.

“צה”ל ושב”כ ערוכים להמשיך את המערכה ככל שיידרש באמצעות מנעד רחב של תכניות אופרטיביות”, נמסר בהודעת צה”ל.

בנוסף, נפגע מוחמד סלים חסן אבו אל עטא, סגן מפקד חטיבת עזה ומראשי היחידה הרקטית המיוחדת, ואחיו של בכיר הארגון בהאא אבו אל עטא שסוכל בנובמבר 2019 במסגרת מבצע ‘חגורה שחורה’.

כוכבי: להיערך להרחבת המערכה

הרמטכ”ל אביב כוכבי הורה הבוקר להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס והג’יהאד האיסלאמי כפי שבוצע לאורך כל הלילה, לצד הרחבת התקיפות ליעדים נוספים.

כמו כן, הבהיר הרמטכ”ל כי יש להמשיך ולפגוע בכל מחבל באשר הוא. הרמטכ”ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי״ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנה אווירית, מודיעין ואוויר.

בנוסף, הרמטכ״ל החליט להשהות את התרגיל המטכ״לי ״מרכבות האש״ למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות.

הרמטכ”ל סיכם כי צה”ל ימשיך לפעול בנחישות להשיב את הביטחון לתושבי הדרום, ועל כלל המפקדות להיערך להרחבת המערכה, ללא מגבלת זמן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות