פורעים הבעירו את לוד: יהודי נעצר בחשד שחיסל את אחד המחבלים

מאות פורעים ערבים תושבי לוד התפרעו הלילה במספר מוקדים בעיר - והציתו מבנים ורכבים • יהודים שהגנו על חייהם הדפו את הפורעים עם נשק - ואחד מהם נורה למוות • המשטרה עצרה הבוקר את אחד היהודים, בחשד שירה • בן גביר: "טיפשות של המשטרה, צריך לתת לו צל"ש"
חיים טוויל
כ"ט אייר התשפ"א / 11.05.2021 10:45

מאות ערבים התפרעו הלילה (שלישי) במספר מוקדים בעיר לוד, ירו זיקוקים לעבר שוטרים, שרפו בית כנסת ומכוניות, ניסו להצית תחנת משטרה – וביצעו ונדליזם בחנויות של יהודים ובבניין העירייה והמוזאון המקומי.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

יהודים שהגנו על חייהם הדפו את הפורעים באמצעות ירי בנשק.

מאיר ליוש, תושב לוד, עם תיאור מצמרר מליל הטרור: ‏”מוזיאון הפסיפס החדש נשרף, תלמוד תורה נשרף, תחנות משטרה, המכינה הקדם צבאית, בתי כנסת רכבים ועוד – נשרפו. המשטרה בעיר, לא מספיקה. רימוני הלם לא מספיקים. מי שפורע במטרה לפגוע באחר – צריך למות. נקודה”.

ערבי שניסה לפרוץ לשכונה יהודית נורה במהלך ההתפרעויות ומת מפצעיו בבית החולים אסף הרופא. ערבי נוסף הגיע באופן עצמי, כשהוא סובל מפצעי ירי ומצבו בינוני.

המשטרה עצרה בשעות הבוקר את אחד היהודים, בן 34,  שביצעו ירי לעבר הפורעים וככל הנראה גרם למותו של אחד מהם.

בני משפחה של הפצועים בפרעות בלוד התפרעו מחוץ לבית החולים אסף הרופא והשליכו רימוני עשן. עשרות ערבים החלו להשתולל, זרקו אבנים, השחיתו ציוד, קיללו ואיימו על הצוותים הרפואיים שנאלצו להסתתר מחשש לחייהם. הפורעים גם הפנו איומים מפורשים כלפי בני המיעוטים בצוות הרפואי על כך שהם ממשיכים לעבוד בבית החולים בתקופה זו.

הצוותים הרפואיים נאלצו לפנות חלק מהמטופלים לאזורים מוגנים ולהסתגר במשך דקות ארוכות מחשש לחייהם. כוחות המשטרה והיס”מ שהוזעקו למקום, נאלצו לפזר את המתפרעים באמצעות רימוני הלם.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מתח ביקורת חריפה על המשטרה שעצרה את היהודי שהגן באמצעות נשק וגרם למותו של אחד הפורעים. ”פרעות ליל בדולח ביצעו תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח.

”זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות. אטפל בזה בלי נדר בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה…) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר: “הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “ממשלת ישראל: אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל”ש”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו: “בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד על ידי צעירים פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום, השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה החדש שרק בשבוע שעבר נכנסנו אליו, נזקים אדירים במוזיאון הפסיפס שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, שריפת בתי כנסת, תלמוד תורה, עשרות רכבים, שריפת מכולות אשפה, השחתת דגלי ישראל – וחמור מכך הורדת דגל ישראל והנפת דגל פלסטין – בליל פרעות שהביא לפציעתם של שוטרים ותושבים שמצאו עצמם נצורים.

“אין ספק שנחצה קו אדום בעוד שכלל לא מובן מאיפה זה בא בכלל, לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה.

הוא הוסיף: “העיר לוד נמצאת בשעות אלו באחד הרגעים המאתגרים שלה. לפנות בוקר הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו, כדי להעביר מסר ברור לפורעים הקיצוניים, שלא נאפשר להם לשבש את חיינו. נמשיך בעשייה בנחישות, לא נוותר ולא נתייאש”.

בתום התייעצות ביטחונית שקיים השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה עם מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובכירים נוספים במערכת הביטחון בעקבות אירועי האלימות ברחבי הארץ לאורך הלילה, הוחלט על גיוס מיידי של 8 פלוגות מג״ב במילואים לצורך תגבור כוחות משטרת ישראל ומשמר הגבול ברחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בבקשה מכם
    11/05/2021 11:16
    חנן
  1. אני יודע שלא תפרסמו את התגובה אבל תביאו את תגובת בנט וסער…