דובר צה”ל: “לא נפסיק עכשיו. אנחנו עם רגל על הגז באופן מלא”

לאחר לילה לא שקט: שיגורי הרקטות לעבר הבירה והדרום הובילו ל-130 תקיפות של יעדי חמאס • כ-25 מחבלים חוסלו • כ-250 טילים נורו: 'כיפת ברזל' יירטה עשרות • דובר צה"ל: "הפלסטינים משתמשים בנפגעים הרבים מהרקטות שנופלות ברצועה, כדי לחזק הטענה שישראל פוגעת בילדים"
חיים טוויל
כ"ט אייר התשפ"א / 11.05.2021 10:14

מבצע ‘שומר החומות’: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שלישי) התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירים נוספים, בקריה בתל אביב.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

צה״ל תקף במהלך הלילה למעלה מ-130 יעדים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, בתגובה לירי של יותר מ-250 רקטות ששוגרו לעבר יישובי ישראל מאז השעה 18:00 אמש.

בגל התקיפה הראשון והשני, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של ארגון חמאס.

בגל התקיפות השלישי הותקפו מטרות של חמאס ושל ארגון הג’יהאד האיסלאמי – ביניהן: אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של ארגוני הטרור.

באחד מהם ממוקם גם ביתו של מפקד גדוד בחמאס – בבניין רב קומות.

במסגרת התקיפות ביממה האחרונה צה״ל תקף את מבנה המודיעין הצבאי של ארגון הטרור וחיסל כ-25 מחבלים.

בנוסף, טנקים וכלי טיס של צה״ל תקפו יעדי טרור נוספים, בתוכם שתי מנהרות טרור התקפיות סמוכות גדר.

בכלי התקשורת הפלשתיניים מדווחים על 25 הרוגים עד הבוקר ברצועת עזה, 9 מתוכם ילדים.

דובר צה”ל, הדי זילברמן: אמר הבוקר ברשת ב: “התקיפות ממשיכות ואנחנו מממשים את מה שהתכוננו אליו חודשים ארוכים למקרה של הסלמה מול חמאס. המטרה היא השבת היציבות לאחר פגיעה קשה בחמאס, לא נפסיק עכשיו. ביממה הקרובה אנחנו עם הרגל על הגז באופן מלא”.

בתידרוך לכתבים אמר זילברמן: “פעולה שלא עוצרת לשנייה. התקיפות שלנו רק בראשית הדרך – יש יממה עצימה לפנינו ויהיה המשך ישיר ורציף של מה שעשינו הלילה. נתקוף כל מי שמפנה נשק או מאיים בפעילות טרור לכיווננו כולל ארגונים סוררים, הכתובת היא חמאס וממנה נגבה את המחיר”.

במקביל, צה”ל הציב סוללות של כיפת ברזל מגוש דן ודרומה.

חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. דובר צה”ל מסר כי צה״ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית. ”ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, ויישא בהשלכות לפעולת כנגד מדינת ואזרחי ישראל”.

לפי דובר צה”ל, עד הבוקר זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. ״כשליש מהרקטות ששוגרו על-ידי חמאס נפלו בשטח הרצועה, זהו מספר חריג שמלמד על כשירות הארגון”.

לדבריו, “הפלסטינים משתמשים בנפגעים הרבים מהרקטות שנופלות ברצועה, כדי לחזק את הטענה שישראל פוגעת בילדים”.

לוחמי ההגנה האווירית ‘כיפת ברזל’ יירטו עשרות רקטות, כאשר דיוק היירוטים עומד על מעל ל-90 אחוז.

צה״ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום וערוך למגוון תרחישים. ״אנחנו ערוכים לכל תרחיש כולל של הסלמה רחבה, רוצים להשיג פגיעה קשה ולא נעצור עד שנשיג אותה״, אמר זילברמן.

נכון לרגע זה 10:45-  עד כה התקבלו במרכז הרפואי ברזילי 31 נפגעים: 21 קל, 8 נפגעי חרדה, 1 בינוני ו-1 קשה. בין הנפגעים: 4 בני משפחה אחת, וחמישה ילדים.

בין הפגיעות: 8 פגיעות ראש, 7 נפגעו באגן ובגפיים, 1 נפגע פגיעה רב מערכתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות