שמעון ריקלין: “מצדיע לסמוטריץ’ שעמד על סירובו בעניין רע”מ”

רבים מודים כעת כי יו"ר הציונות הדתית צדק בהתנגדותו להקים ממשלה בהישענות על רע"מ • עמית סגל: קואליציה הנשענת על המפלגות הערביות לא בת קיימא עד להודעה חדשה
אבי כץ
כ"ט אייר התשפ"א / 11.05.2021 01:27

אחרי שיו”ר מפלגת רע”מ, ח”כ מנסור עבאס, הודיע על עצירת המגעים להקמת ממשלת שמאל  דיווח מוחמד מג’אדלה, ראש חטיבת החדשות ברדיו נאס, על הקשיים הצפויים בהמשך.

לפי הדיווח, בכירים ברע”מ והתנועה האסלאמית אמרו: “לא נוכל להצטרף לשום ממשלה שתכריז או תגבה מלחמה נגד העם שלנו בעזה”.

מסעוד גנאיים, יו”ר רע”מ לשעבר וחבר מועצת אל-שורא, כתב הערב: “אין מבחן חשוב יותר מההגנה על מסגד אל-אקצא. אם נפסיד במבחן הזה נפסיד בכל דבר אחר”.

“בתרגום חופשי”, מסביר מג’אדלה, “הצטרפות לממשלה לא על הפרק”.

ההתפתחויות האחרונות הובילו רבים להודות כי יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’,  צדק בהתנגדותו להקים ממשלה בהישענות על רע”מ.

איש התקשורת שמעון ריקלין הודה בטעותו ומתחרט על שניסה לשכנע את הימין הישראלי להקים ממשלת מיעוט שנשענת על מפלגת רע”מ של מנסור עבאס.

”קיוויתי שאנחנו במקום טוב יותר. וכנראה הייתי אופטימי מדי. טעיתי. מצדיע לבצלאל סמוטריץ’ שעמד על סירובו בעניין רע”מ וצדק”, צייץ ריקלין בטוויטר.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, אמר הבוקר כי בעתיד הנראה לעין לא תוכל לקום ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות.

”המסקנה הפוליטית של אירועי השבוע האחרון היא שקואליציה הנשענת על המפלגות הערביות לא בת קיימא עד להודעה חדשה באקלים הביטחוני בישראל. מכאן נגזרים הצעדים הבאים”, כתב סגל בערוץ הטלגרם שלו.

עיתונאי ”וואלה’ יקי אדמקר צייץ: ”אין דרך אחרת לומר את זה: סמוטריץ’ צדק. להקים ממשלה בתמיכה או בהימנעות מפלגה שאינה נותנת גיבוי מלא לצעדיה של ישראל בהסלמה כל כך קריטית זו הייתה טעות שלא הייתה כמותה מעולם. עוד לא עבר חודש והוכח כמה הוא צדק. או הא צדק”.

סמוטריץ’ הגיב לאדמקר: ”תודה רבה יקי. עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע”.

יוסי שלום, מיועצי נתניהו, כתב: “כל מי שחשב שאפשר להקים ממשלה עם רעמ ואלו שעדיין חושבים שאפשר להקים איתם ובתמיכת המשותפת ממשלה, בוקר טוב, תתעוררו מחלום הבלהות שאתם גוררים אותנו אליו”.

העיתונאי יאיר שרקי צייץ: “כל צד חשב שהוא יכול להקים ממשלת מיעוט בהישענות על רע״מ. המציאות מתעקשת: תסתדרו ביניכם”.

שרה העצני כהן, מנכ”לית ‘ישראל שלי’: “כשסמוטריץ’ שאל ואתגר וחפר והתעקש מה יקרה לקואליציה ולממשלה שנסמכת על אצבעותיהם של רע”מ במקרה של מבצע בעזה, אמרו שהוא מגזים או לגלגו. אז בבקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל תצדיע...
    11/05/2021 13:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה עדיף ממשלת שמואל מרץ רעם עבודה או ממשלת ימין? מזלנו שלבנתיים זה ניתקע אבל שזה יגמר בנט ירוץ חזרה לממשלת השמואל