רע”מ הקפיאה את המגעים ו’גוש החרם’ מבולבל: “האם הכל מבוטל?”

מנסור עבאס מבקש להמתין לרגיעה • בכיר ברע"מ: "לא נוכל להצטרף לשום ממשלה שתכריז או תגבה מלחמה נגד העם שלנו בעזה" • סמוטריץ מלגלג: ''שוקינג, רע"מ החמודה שהולבנה כאן כשותפה לממשלה מזדהה עם התנועה-אחות שלה חמאס בעזה?! הרבה זמן כבר לא הופתענו ככה..."
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 20:52

יו”ר מפלגת רע”מ ח”כ מנסור עבאס הודיע הערב (שני) על עצירת המגעים להקמת ממשלה לאור ההסלמה בדרום ובירושלים.

בכיר ברע”מ אמר ל’כאן חדשות’, כי הם אינם יודעים אם יוכלו לשוב למשא ומתן לפני תום המנדט של לפיד, וכי הדבר תלוי בהיקף ההסלמה.

מוחמד מג’אדלה, ראש חטיבת החדשות ברדיו נאס, דיווח כי בכירים ברע”מ והתנועה האסלאמית אמרו: “לא נוכל להצטרף לשום ממשלה שתכריז או תגבה מלחמה נגד העם שלנו בעזה”.

ההודעה הדרמטית של רע”מ תפסה את חברי ‘גוש החרם’ לא מוכנים. הקמת ממשלת השמאל תלויה בחברי רע”מ, והעובדה שבמפלגה הכריזו על הקפאת המגעים לזמן בלתי ידוע גורמת לגורמים בראשי הגוש לחשש.

אחד מהם אמר ל’ישראל היום’: “היינו בדרך לחתימות ולסגירת קצוות. עכשיו המצב לא ברור. עוד לא מבינים מה זה בדיוק אומר, האם הכל מבוטל? האם אין מה לדבר איתו? אם הכל יירגע מחר או מחרתיים יחזור למשא ומתן? בכל מקרה אם רע”מ מחוץ למשחק זה משמעותי מאד ומעמיד את הקמת הממשלה בסכנה ממשית”.

גורם בכיר ברשימה המשותפת אמר ל’ישראל היום’: ״נוכח הגיבוי של בנט לפיד סער לתקיפות חיל האוויר בעזה ופגיעות באזרחים לא מעורבים, בהם ילדים, וכן הדרישה של סער ובנט למבצע נרחב בעזה מעמידים בספק את המשך המגעים לתמיכה בקואליציית השינוי. לא נתמוך בממשלה שבנט יעמוד בראשה״.

העיתונאי נדב אייל הגיב: “אם הדבר הראשון שרע”מ עושה זה להשהות מגעים – עם בנט/לפיד או נתניהו, לא משנה – בגלל ההסלמה, זה מעלה שאלות חריפות עד כמה ממשלה איתם היא בת קיימא. הסלמות מהסוג הזה מתרחשות בישראל”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב בציניות להודעת רע”מ: ”שוקינג, רע”מ החמודה שהולבנה כאן כשותפה לממשלה מזדהה עם התנועה-אחות שלה חמאס בעזה?! הרבה זמן כבר לא הופתענו ככה… מזל שזה קורה עכשיו ומה שמושהה זה מו”מ חסר אחריות ולא ממשלה ריבונית בישראל או פעילות מבצעית למאבק בטרור”.

סמוטריץ’ קרא לבנט וגדעון סער להקים ממשלת חירום של מפלגות המחנה הלאומי: ”שימו הכל בצד ובואו נקים ממשלת חירום של המחנה הלאומי עוד היום. כל היתר יחכה”.

לאיילת שקד כתב סמוטריץ’: ”בואי איתנו לממשלת חירום של המחנה הלאומי ויחד נוכל להחזיר את הנחישות למדינת ישראל”.

מוקדם יותר היום ביטל עבאס את הפגישה המשולשת עם יאיר לפיד ונפתלי בנט. הפגישה היתה אמורה להתקיים בשעה 16:30, לפני שיגור מטחי הרקטות מעזה לעבר ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לביבי יש מזל...
    11/05/2021 01:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נראה שהערבים אוהבים את ביבי.
    תמיד מסדרים לו איך לצאת מפלונטר פוליטי, פשוט מצילים אותו.
    אגב, להזכירכם כל ההסלמה הנוכחית התחילה מזה שנתנו לגיטימציה להכנסת מחבלים לממשלה, זה נתן רוח גבית לטרור ומסר ברור למחבלים ימ”ש כאילו שהם אדוני הארץ ר”ל.
    עכשיו זה מתפוצץ לנו בפנים