חמאס פרסם אולטימטום: נחסמו צירים בעוטף • ‘ריקודגלים’ בוטל

כחות הביטחון החליטו שמצעד הדגלים לא יעבור בשער שכם - והמצעד בוטל: "לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת" • חמאס באולטימטום: להוציא המשטרה מהר הבית ושייח' ג'ראח עד השעה 18:00 • צה"ל בשורת הנחיות חריגה בדרום: שורת צירים נחסמו לתנועה, חוף זיקים פונה
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 17:01

על רקע אירועי הטרור בירושלים ובדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לכנס אחר הצהריים (שני) את הקבינט המדיני-ביטחוני.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

בצה”ל נערכים להסלמה על רקע אולטימטום שפרסם ארגון הטרור חמאס לישראל בדרישה להוציא עד השעה 18:00 את כוחות המשטרה מאל-אקצה ושייח ג’ראח, ולשחרר את כל העצורים במהומות האלימות בירושלים.

בתום הערכת מצב הוחלט בצה״ל על חסימת אזורים וצירים הממוקמים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה.

האזורים והצירים שייחסמו הם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 – מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם, כביש מס׳ 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז, כביש מס׳ 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״.

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

כמו כן הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע.

בצה”ל מדגישים, כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. ”יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש”.

בנוסף, הרמטכ״ל אביב כוכבי החליט להשהות את תרגיל המטכ״לי הגדול ‘מרכבות האש’ ליממה הקרובה, והנחה את צה״ל למקד את כלל המאמצים בהיערכות ומוכנות לתרחישי הסלמה.

בעקבות ההסלמה הביטחונית: תנועת המטוסים בנתב”ג הוסטה לנתיבים חלופיים.

במקביל, בהתאם להמלצת צה״ל והשב״כ, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהמסלול של מצעד ‘ריקודגלים” בירושלים יעבור דרך שער ליפו לכיוון רחבת הכותל – ולא דרך שער שכם והרובע המוסלמי.

בתגובה, עמותת ‘עם כלביא’ המארגנת את המצעד השנתי ביטלה את הצעדה: “במשך 30 שנה מתקיים הריקודגלים ודגלי ישראל מונפים בכל רחבי ירושלים המאוחדת. בזמן כל ממשלות ישראל. גם בזמנים קשים של האינתיפאדה הראשונה והשנייה לא הורד דגל ישראל מהעיר העתיקה.

”המצעד של ריקודגלים מבוטל. לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת. האירוע בכותל המערבי יתקיים כרגיל”, נמסר מהעמותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות