כך מצאו 48 כלי נשק שנגנבו בפריצה מתוחכמת ממטווח • צפו

חוליית הפורצים פרצה את חדר הכספות ואת הדלת המשוריינת באמצעות כלי חיתוך ייעודיים וגנבה 51 רובים ואקדחים, שהועברו לשטחי יו"ש • הם גם גנבו את מערכת מצלמות האבטחה מהמטווח מה שהקשה מאוד על התקדמות החקירה • כך הם נלכדו
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 16:12

פרשיית ‘מטווח אפס’: חקירה משותפת של משטרת ישראל והשב”כ הובילה לאיתורם והשבתם של 48 נשקים שנגנבו בחודש מרץ ממחסן של מטווח בעיר אשדוד והוסתרו בשטחי יו”ש. 3 חשודים נעצרו.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

ראשיתה של הפרשייה, שכונתה במשטרה ‘מטווח אפס’, בתחילת חודש מרץ: כוחות משטרה הוזעקו בשעת בוקר למטווח נשקים בעיר אשדוד, שנפרץ במהלך שעות הלילה ונגנבו ממנו 51 נשקים מסוגים שונים, וכן מערכת מצלמות האבטחה שפעלה במקום.

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת ההתפרצות, החלו באיסוף ראיות וממצאים, ופתחו בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ונערכה בשיתוף עם יחידות מחוזיות, יחידת הימ”מ של המשטרה ושירות הביטחון הכללי.

במהלך החקירה עלה, כי חוליית פורצים שנערכה לפריצה המתוחכמת – פרצה את חדר הכספות וכן את הדלת המשוריינת הניצבת בפתח, באמצעות כלי חיתוך ייעודיים. הפורצים גנבו מתוכו 51 נשקים – רובים ואקדחים, שהועברו לשטחי יו”ש, ועלה החשש כי הנשקים ימצאו דרכם מהר מאוד לידיהם של ארגוני טרור וישמשו לפגיעה באזרחים וכוחות הביטחון.

הגניבה של מערכת מצלמות האבטחה מהמטווח, הקשתה מאוד על התקדמות החקירה, ועל כן חוקרי המשטרה הפעילו את כלל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים במשטרת ישראל, ובדרך זו הצליחו לאתר את זהותם של 3 חברי החולייה – תושבי השטחים, בשנות ה-30, שנעצרו בפעילות מבצעית באיזור רמאללה.

החשודים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי, שבמהלכה נחשף מיקומם של הנשקים שהוסתרו בכפר ג’יב, צפונית לעיר ירושלים.

בשלב זה, רקמו במשטרת ישראל בשיתוף עם חטמ”ר בנימין, פעילות מבצעית, שמטרתה איתור כלי הנשק, ובפעילות שנערכה בחודש אפריל, איתרו כוחות המשטרה 48 מהנשקים – 21 אקדחים, 19 רובי ‘תבור’, 7 רובי ‘גלבוע’ ורובה ‘גליל’ – כשחלקם מוטמנים באדמה בשטח פתוח, וחלקם הוסלקו בתוך בלוני חמצן שאותרו באחד המוסכים השייכים לאחד החשודים.

היום (שני) הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד שלושת החשודים שנעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות