יאיר לפיד: לא יסלחו למי שיתעקש על משרד וימנע הקמת ממשלה

יו"ר יש עתיד: "הקמת ממשלה היא אף פעם לא אירוע פשוט. לא כולם יקבלו מה שהם רוצים. לא נוותר על תפקיד יו"ר הכנסת בקואליציה הבאה" • יו"ר מרצ: "המו"מ להקמת קואליציה לא הסתיים, יש קשיים" • יו"ר העבודה: "עשינו ויתורים שאף מפלגה לא עשתה. מבחינתנו אפשר לסגור היום"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 15:40

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני), בישיבת סיעתו בכנסת, למגעים להקמת ממשלה ואמר: “אני קורא לראשי המפלגות – הפערים לא גדולים. מי שימנע את הקמתה של הממשלה רק בגלל שהתעקש על עוד משרד, אזרחי ישראל לא יסלחו לו”.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מנגד, לפיד הבהיר בישיבה כי מפלגתו לא תוותר על תפקיד יו”ר הכנסת בקואליציה הבאה.

על הצעות החוק של קידום ההתיישבות הצעירה ופסקת ההתגברות, שיעלו היום להצבעה בקריאה טרומית, אמר: “אלו הטרלות שעולות דקה לפני השבעת ממשלה אז לא אתייחס לזה ברצינות”.

הדברים המלאים של לפיד:

“אנחנו שומעים ורואים בימים האחרונים את כמויות הרעל וההסתה שמפיצים אנשי נתניהו.

מודעת האבל על בנט, ההטרדות של הילדים של אלקין, הקללות הבלתי נתפסות מול הבית של מתן כהנא, לוחם בסיירת מטכ”ל, טייס קרב בחיל האוויר.

אין גבול שנתניהו לא חוצה כדי לפלג את החברה הישראלית ולגרור אותנו לבחירות חמישיות, אבל זה מתהפך עליו. במקום שזה יחליש אותנו, זו תזכורת למה מוכרחים ממשלת אחדות.

אנחנו מוכרחים לבחור בדרך אחרת. האלימות והשקרים וזעקות השנאה במגפונים לא באמת מייצגים את מה שמרגישים רוב אזרחי המדינה. זה לא נכון שאנחנו שונאים אחד את השני.

אם תקום ממשלת האחדות, בעוד שלושה חודשים אף אחד לא יזכור את כל התקפות הזוהמה האלה. תהיה ממשלה. אנשים הגונים וטובים שיקומו כל בוקר כדי לעבוד למען אזרחי ישראל. לא יכפישו, לא ישקרו, יעבדו.

יעבדו כדי שתהיה פה מערכת בריאות טובה יותר, בתי ספר טובים יותר, יחסים טובים יותר עם הממשל האמריקאי. לפעמים זה יצליח יותר, לפעמים פחות, אבל כולם יידעו שזו ממשלה מתפקדת עם רצון טוב.

הקמת ממשלה היא אף פעם לא אירוע פשוט. לא כולם יקבלו מה שהם רוצים. אבל יש הבנה שכולנו שותפים לה. נפתלי ובני, איווט ומרב, גדעון וניצן. כולנו מבינים שהמדינה צריכה שינוי כיוון.

הפוליטיקה לא יכולה להיות הדבר שתוקע את המדינה. היא לא יכולה להתנהל בקודים עברייניים. פוליטיקה צריכה להיות מקום העבודה של משרתי ציבור קשובים, שזוכרים שהאזרחים הם הדבר החשוב.

אני קורא מפה לכל ראשי המפלגות: אני יודע שכל אחד מכם רוצה להביא הישגים למפלגה שלו. גם אני רוצה. אבל הרבה יותר חשוב שנביא בשורה למדינה, לאזרחים, לילדים שלנו.

מדינת ישראל צריכה לדעת שיש פה דור חדש ואחר של מנהיגים שלא חושבים רק על אינטרסים שלהם. מי שימנע את הקמתה של הממשלה רק בגלל שהתעקש על עוד משרד, אזרחי ישראל לא יסלחו לו.

הפערים לא גדולים, אנחנו יכולים תוך כמה ימים להשביע ממשלה ישראלית חדשה, מתפקדת, שמבוססת על הסכמות רחבות ועל הטוב המשותף. בואו נעשה את זה”.

יו”ר מרצ ניצן הורוביץ הבהיר בישיבת סיעתו שהמגעים להקמת ממשלה עדיין לא נגמרו: “יש עוד קשיים. אני אומר לכל המעורבים במגעים – חייבים לחתור כמה שאפשר לאיזון”.

הורוביץ הוסיף שמפלגתו מתכוונת להתעקש על קבלת תפקידים ועל קידום סוגיות בחקיקה.

יו”ר מרצ סירב לומר אם יסכים להתפשר על תיק החינוך.

על הדרישות של בנט וסער להסדרת יישובים ספציפיים קבע: “דברים שנויים במחלוקת לא יקרו בממשלה הזו”.

יו”ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה גם היא למגעים הפוליטיים, ברקע הדיווחים שמפלגתה נדחקת הצידה בכל הנוגע לחלוקת התיקים בקואליציה המתגבשת.

“אנחנו מחויבים לממשלת שינוי ולא נסכל את הקמתה”, היא הבהירה בישיבת סיעתה. “נעשה זאת תוך שאנחנו זוכרים שיש לנו שבעה מנדטים ואנחנו מחויבים לייצג אותם. לא רק שלא פגענו במאמץ, אלא עשינו ויתורים שאף מפלגה לא עשתה. עשינו דרך עצומה ומבחינתנו אפשר לסגור כבר היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות