מטורף: הותקף באבנים, איבד שליטה – ואז ביצעו בו לינץ’ • צפו

יהודי הותקף באבנים ליד שער האריות, איבד שליטה והתנגש במדרכה ובפורעים • לאחר שהרכב נעצר ניסו הפורעים לבצע לינץ' • שוטר הניס אותם בירי באוויר • נהג הרכב שיחזר: "זרקו עלינו בלוקים. אם המשטרה הייתה מתעכבת כמה דקות זה היה נגמר אחרת" • נוסע: "היה להם רצח בעיניים"
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 10:51

נוסעי רכב יהודי הותקפו הבוקר (שני)  באבנים בסמוך לשער האריות – ובעקבות כך איבד הנהג שליטה על הרכב וביצע תאונה עצמית.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

לאחר התאונה, הפורעים ניסו לבצע בנהג לינץ’. אלא שאז הגיח שוטר, שלף אקדח, ירה מספר יריות באוויר ובכך מנע ניסיון לינץ’.

רועי מרדכי, תושב בית אורות שנהג ברכב בזמן ניסיון הלינץ’, שיחזר בשיחה עם חדשות 12 מבית החולים הר הצופים את האירוע הדרמטי: “זרקו עלינו אבנים גם בצומת שליד רוקפלר ומשם למזלנו הצלחנו להימלט עם הרכב, ואז התקשרנו למשטרה, שהייתה איתנו על הקו. כשהגענו אל מתחת לשער האריות, בדרך מהבית שלנו לכיוון הכותל, התחילו להשליך לעברנו הרבה בלוקים, לשבור את השמשות, ניסו לפתוח את הדלתות של הרכב. אנחנו ניסינו לברוח והרכב שלנו ממש כמעט התהפך, עלה על איזו אבן בצד הכביש.

“איזה ערבי הושיט את היד דרך החלון וריסס עליי גז – לא יודע איזה, פלפל או מדמיע – על הפנים ועל כל הגוף. שני החברים שלי נפצעו קצת מאבנים בפנים. מזל שהמשטרה הייתה איתנו על הקו ולקח להם 5 דקות להגיע, אחרת אני לא יודע איך זה היה נגמר. אני סובל מפגיעות של גז, היה לי מאוד שורף בפנים ועדיין כל הידיים שלי שורפות. אני גר כבר 6 שנים באזור העיר העתיקה, לא היו דברים כאלה פה כמו בחודש האחרון.

“אם המשטרה הייתה מתעכבת עוד כמה דקות, אני לא יודע מה היה קורה שם. היו שם כמויות אדירות של ערבים, כמה עשרות. אנחנו היינו שלושה תקועים בתוך הרכב, אני לא יכולתי לראות כלום אחרי הגז הזה, העיניים שלי היו עצומות עד לפני כמה דקות. באמת – נס שהיינו עם המשטרה על הקו”.

ברק ברוך, נוסע נוסף ששהה במושב האחורי של הרכב, שיחזר בשיחה עם חדשות 12: “היה להם רצח בעיניים. לא יודע איך יצאנו משם. נסענו לכותל להתפלל ואז בכביש שמגיע לכותל התחילו לזרוק עלינו אבנים, בלוקים ענקיים, השמשות התנפצו, כולנו נפצענו. היו שם לפחות 50 איש מסביב לרכב, הוציאו אותנו מהאוטו. מה שעבר לי בראש זה לצאת בחיים, זה הכול. זה נס גדול”.

נוסעי הרכב נפצעו, למרבה הנס, באורח קל.

מהמשטרה נמסר: “יודו אבנים לכיוונו של רכב שנסע באזור דרך יריחו בירושלים, כתוצאה מכך נהג הרכב איבד שליטה והרכב סטה מהכביש. נוסעי הרכב נפגעו קל, שוטר שהיה במקום שפעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים ונאלץ לירות באוויר.

“כוחות משטרה שנכחו באזור, סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הפורעים ופועלים לאיתור החשודים”.

חובשת בכירה במד”א מלכה לוק סיפרה: “הגענו למקום האירוע וראינו את הגברים עומדים מחוץ לרכב לאחר שנרגם באבנים כששוטרים מאבטחים אותם. הפצועים סבלו מחבלות קלות ומפגיעות של גז מדמיע.

“שני הפצועים הוכנסו לאמבולנס לקבלת טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב. עקב ההמולה ויידוי האבנים באיזור, נאלצנו לנסוע לבית החולים בדרך עוקפת ולא בדרך המהירה ביותר”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב: “לינץ’ נורא כזה שמתרחש לאור יום בירושלים הוא כשל טקטי ואסטרטגי. אסטרטגית יש כאן כישלון של נתניהו במשך הרבה מאוד שנים באכיפת הריבונות היהודית בירושלים. הרמת הראש של האויב הערבי בבירה לא התחילה ביום אחד.

“זה אירוע מתגלגל שהולך ומחמיר משנה לשנה. 100% כישלון של נתניהו. מדיניות של אפס אכיפה ואפס הרתעה מול פעילות גלויה של ארדואן והרשות הפלשתינית ושלל גורמי אויב ומול הרמת הראש של הטרור לאלימות. כמעט תמיד כניעה והתקפלות. טקטית כישלון של המשטרה שמאפשרת יותר ויותר מקרים כאלה בימים האחרונים. עד עכשיו זה תמיד מסתיים בנס. תודה לקב”ה שנכנס במקום שבו אנחנו נכשלים”.

צילום: אוליביייר פיטוסי, פלאש90

מהומות פרצו הבוקר בהר הבית כשעשרות ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים מההר לעבר שער העופל.

במקביל מאות החלו ביידוי אבנים לכיוון שער המוגרבים. כוחות משטרה נכנסו להר במטרה להדוף את המתפרעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לפי הערבים, בהר ישנם מאות פצועים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבא להורגך השכם להורגו
    10/05/2021 15:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה לירות באוויר?
    צריך לירות במחבלים. האבנים האלה הורגות.

  2. אחלה גבר האפריים הזה!!
    11/05/2021 08:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. נס שהצילו אותו.
    אבל נראה שלא פראייר…
    כל הכבוד
    ירבו כמותך בישראל