עימות פומבי ראשון עם ממשל ביידן • בן שבת: “נותנים פרס לפורעים”

עימות בין היועץ לביטחון לאומי האמריקני לראש המטה לביטחון לאומי: סאליבן הביע דאגה מפינוי של משפחות פלסטיניות משייח' ג'ראח • בן שבת השיב: "הנושא בריבונות ישראל ונתון לשיקול דעתה. ההתערבות - פרס לפורעים ולשולחיהם שקיוו להפעיל לחץ על ישראל"
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 10:32

ממשל ביידן מתחיל להתערב: היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג’ייק סאליבן דרש הלילה (שני) שישראל תרגיע את הרוחות בירושלים והביע דאגה מפינוי של משפחות פלסטיניות מבתים בשכונת שייח’ ג’ראח.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

את הדברים אמר סאליבן בשיחה שקיים עם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת – שהשיב לו: “ישראל מנהלת את האירועים מתוך עמדה ריבונית, באחריות ובשיקול דעת למרות ההתגרויות”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בן שבת הוסיף שהתערבות בין לאומית תהווה “פרס לפורעים ולשולחיהם שקיוו להפעיל לחץ על ישראל”.

הוא הוסיף שסיוע למאמץ יהיה אם הלחץ יופנה אל עבר הגורמים המסיתים.

שורת מדינות גינו בימים האחרונים את הפעילות הישראלית, הביעו דאגה מהמתרחש, וקראו להרגעת הרוחות.

גם מזכיר האו”ם אנטוניו גוטיירש הביע הלילה דאגה עמוקה מהאירועים האלימים במזרח ירושלים, ומהאפשרות של פינוי משפחות פלסטיניות מבתים בשייח’ ג’ראח. הוא הפציר בישראל לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים ולכבד את חופש הפולחן.

מועצת הביטחון של האו”ם תתכנס היום לדיון במהומות במזרח ירושלים. שני שלישים מהמדינות החברות במועצה ביקשו לקיים את הדיון, בהן סין, צרפת, אירלנד, נורווגיה וטוניסיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד שונא ישראל
    17/05/2021 23:39
    יהודה
  1. לא חסרים כאלה. היו, ולצערינו גם יהיו, כל עוד משיח לא בא. צריך לעמוד בקופה זקופה מול הניסיונות החצופים הללו לדחוף את האף לטובת הפלשתינים ימ”ש.