בדרך לסגירה עם עבאס • הערכה: השבעת הממשלה – אחרי החג

רע"ם דורשת את ראשות הוועדה למלחמה בפשיעה, תפקיד סגן יו״ר הכנסת וראשות ועדה נוספת, לצד תקציבים ותוכניות לבניה והפשיעה • עבאס צפוי להיות חלק מהקואליציה - ויצביע בעד • ומהי חלוקת התיקים המסתמנת? • אם ההסכמים לא יגובשו השבוע, ההשבעה תידחה בתשעה ימים
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"א / 09.05.2021 22:38

יו”ר ימינה נפתלי בנט ויו”ר רע”מ מנסור עבאס נפגשו היום (ראשון) במשך כשלוש שעות – במסגרת המו״מ להקמת ‘ממשלת החרם’.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

גורם בכיר ברע״מ, אישר כי הושגה התקדמות משמעותית בפגישה, בדרך לסיכומים שיאפשרו להשביע את הממשלה לאחר חג השבועות.

ההערכה היא שעבאס יצביע בעד הממשלה ויהיה חלק מהקואליציה, אך לא יכהן כשר‎.

רע”מ דרשה את ראשות הוועדה למלחמה בפשיעה, ראשות ועדה נוספת, את תפקיד סגן יו״ר הכנסת. כמו כן, רע”ם דורשת תקציבים ותכניות למלחמה בפשיעה ובבנייה הלא חוקית במגזר הערבי, ופתרונות ליישובים הלא חוקיים בנגב. מדובר באותה רשימת דרישות שהוגשה גם לנתניהו.

מחר תתקיים פגישת בנט-לפיד-עבאס, לקראת סגירה אפשרית ביניהם.

בימינה פרסמו אחרי הפגישה הודעה: “הפגישה הייתה טובה, במהלכה שוחחו השניים על האפשרויות השונות. סוכם כי צוותי המו”מ יעמדו בקשר ויפגשו בהמשך”.

מי יקבל מה?

צוותי המו”מ של יש עתיד וימינה נפגשו לאורך כל היום עם כל צוותי המפלגות שאמורות לקחת חלק ב’ממשלת החרם’. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אחד הקשיים מול מפלגות השמאל, הוא העובדה שבנט וסער הגיעו מתואמים והטילו וטו על תיקי החינוך, הפנים והמשפטים – ודורשים שתיקים אלו יהיו ברשותם, דרישה שעוררה זעם במפלגות השמאל.

לפי דיווח בחדשות 12, סער צפוי להיות שר המשפטים. לבכירת ימינה, איילת שקד, שחפצה בתיק הזה, יוצעו כפיצוי שורה של תיקים בכירים לבחור מהם: תיק הפנים, תיק ביטחון הפנים או תיק החינוך.

מנהלי המו”מ היו רוצים לראות את יו”ר מרצ ניצן הורוביץ במשרד הבריאות, אך הוא עדיין מתעקש לקבל את תיק החינוך. תמר זנדברג צפויה לכהן כשרה להגנת הסביבה.

בינתיים, אין סיכום עם מפלגת העבודה בנוגע לתיקים שתקבל – אך השיחות צפויות להימשך במהלך הערב.

מתי הממשלה תושבע?

בכל האמור לקווי היסוד של הממשלה – ראשי המפלגות סיכמו על שנה שבה לא יקודמו נושאים אידאולוגיים אלא בהסכמה של כולם.

בהקשר המדיני, בנט אמר היום במפגש שערך לחברי סיעתו שבכוונתו להמשיך במדיניות נתניהו הלכה למעשה: בלי סיפוח והקמת יישובים חדשים אבל גם בלי הקפאת בנייה ופינויי יישובים. בין הדרישות של גדעון סער בממשלה החדשה, שכאמור, צפוי ככל הנראה לשמש שר המשפטים הבא: פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

ההערכה הערב היא שההשבעה, אם יושגו כל הסיכומים, תהיה בשבוע הבא – לאחר חג השבועות. כדי להשביע ממשלה צריך להגיש את ההסכמים עד ליום רביעי, וכרגע מסתמן שזה לא יקרה.

המשמעות: בשל החג, ההשבעה תידחה ליום שלישי הבא – מה שמבטיח עוד 9 יממות של לחץ כבד על ימינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות