בנט לחברי ימינה: לא נקדם בשנה הראשונה נושאי דת וריבונות

אחד המשתתפים בפגישה עם בנט: "לא מאה אחוז שתקום ממשלה. אבל אם תקום, היא תהיה כזו שלא תטפל בנושאים השנויים במחלוקת. לא ריבונות, לא תקצץ בקצבאות הילדים של החרדים - הדברים האלו לא יהיו על סדר היום" • אז במה יטפלו? ומה עם הפרובוקציות של מרצ?
כ"ז אייר התשפ"א / 09.05.2021 20:26

יו”ר מפלגת ימינה, ח”כ נפתלי בנט כינס היום (ראשון) במשרדו ברעננה את חברי הכנסת של מפלגתו, לצד יתר חברי הרשימה שלא הצליחו להיבחר. הפגישה ארכה כשלוש שעות.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

בנט התחייב בפני המשתתפים – שהתייצבו כולם מלבד ח”כ עמיחי שיקלי, שהוזמן אך בחר שלא להשתתף – כי בשנה הראשונה לממשלה שיקים עם יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, לא יקודמו נושאי דת, ריבונות ונושאים נוספים “השנויים במחלוקת”.

בנט אמר עוד למשתתפים:  “יש לי רצון להקים את הממשלה כדי להוציא את ישראל מהפלונטר הפוליטי. אני מקווה שנצליח, יש פערים וגם אם תקום לבסוף הממשלה אני לא בטוח שהיא תחזיק ארבע שנים”.

בשיחה עם אחד המשתתפים, הוא מסביר את המתווה של הממשלה שתקום. לדבריו, אחרי כל מה ששמע מיו”ר המפלגה בישיבה, יש להוסיף: “אם תקום ממשלה, ממש לא מאה אחוז שהיא תקום”.

לדבריו, “אם תקום הממשלה, היא תהיה כזו שלא תטפל בכלל בנושאים השנויים במחלוקת. לא ריבונות, לא שטחים, לא תקצץ בקצבאות הילדים של החרדים – כל הדברים האלו לא יהיו על סדר היום. הממשלה תטפל בנושאים כמו בריאות, פרנסה, כבישים – כמו בשוויץ. דברים שהם מהותיים להצלחת המדינה, ואשר הוזנחו שנתיים”.

כשמציגים בפניו את דברי ח”כ מוסי רז ממרצ, שותפו לקואליציה המסתמנת של בנט, לפיהם מחר הוא מתכוון להעלות את הצעתו לתיקון חוק סדרי משפט ומנהל בו מסתייעות עמותות של מתנחלים מהימין כדי לרכוש בתים של פלסטינים במזרח ירושלים – הוא נשמע נחרץ.

“ככל שיהיו דברים כאלו, פשוט לא תקום הממשלה. הרי אמרתי מראש, זה לא מאה אחוז שהיא תקום. ירצו יקבלו אותנו, לא ירצו – יישבו באופוזיציה עוד 50 שנה”.

ואז תלכו לבחירות ותתרסקו?

“אנחנו לא מפחדים מבחירות”, הוא מבהיר. “רק נתחזק בהן”. כך הוא אומר, לפי מה ששמע מהיו”ר בנט.

דבריו של בנט מנוגדים לדרישות שהציג ביום שישי יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. ליברמן דרש שהממשלה החדשה תקדם את חוק הגיוס ללא שינויים, בחודש הראשון לאחר הקמתה. כן דרש את חוק ברית הזוגיות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה מנוגד לליברמן
    09/05/2021 22:32
    חנן
  1. כל זה יקרא אחרי שנה

  2. טרלול
    10/05/2021 10:08
    פיני
  3. לא יתעסקו לא בדת לא במדינה לא שיבות הארץ העיקר שיחמם את הכסא, מכר כל עקרון שיש העיקר לשבת בממשלה, בעיניי אדם רף גאוה לאומית הוא ומתן כהנא וניר אורבך ואיילת שקד ועידית סילמן בוגדים בציבור בתורה ובארץ.
    אנשים רעים גרועים מגולדפרב שקפץ בשביל מציבושי, הם כנופית גאוותנים שיעשו הכל העיקר שלא יהיו בחירות מאחר וכנראה מבינים שלא ישאר מהם כלום!