הקרב על הרחצה הנפרדת בשמורות טבע • אבוטבול ליועמ”ש: אשר מיד

לאחר חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של רשות הטבע והגנים:  דרישה לאשר מיד מספר ימים בודדים בשנה רחצה נפרדת לציבור הדתי והחרדי • מנגד, ארגוני שמאל קיצוני פנו ליועמ"ש לבטל את האישור להפרדה
אריה ריבקינד
כ"ז אייר התשפ"א / 09.05.2021 14:54

בשנה האחרונה מתנהל מאבק שמוביל ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’, לאפשר רחצה נפרדת בשמורות הטבע של רשות הטבע והגנים.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

לפני שנה הודיעה רשות הטבע כי תחל בפיילוט בשמורת ‘עינות צוקים’ שבים המלח. אולם, בעקבות לחץ של ‘שדולת הנשים’ הפיילוט בוטל על ידי המשנה ליועמ”ש עו”ד דינה זילבר, שטענה כי לרשות סמכות משפטית לאשר רחצה בהפרדה.

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי של רשות הטבע והגנים, עו”ד אופיר בר טל, בחוות דעת משפטית ששיגר למשרד המשפטים, ממנה עולה כי לרשות יש סמכות  לקיים ימים נפרדים לרחצה עבור הציבור הדתי.

במכתב ששלח ליועמ”ש כתב ח”כ אבוטבול:  “בשנה האחרונה פועל ארגון זכויות האדם בצלמו רבות למען רחצה נפרדת בשמורות טבע. כידוע, הציבור הדתי והחרדי בארץ הינו ציבור גדול מאוד, אשר מודר באופן קבע מרחצה בשמורות טבע בשל האיסור על רחצה מעורבת.

כך גם חלק גדול מהציבור המוסלמי בארץ.

רשות הטבע והגנים שקיבלה פניות רבות בעניין החליטה על פיילוט של רחצה נפרדת בסך הכל 4 ימים בשנה. לצערי, המשנה ליועמ”ש (לשעבר) דינה זילבר ביטלה את הפיילוט בטענה שאין הנחייה משפטית שמתירה את הדבר וכן שזה פגיעה חמורה בציבור הנשים ושאין דרישה לכך.

מכובדי קודם כל ישנה דרישה, ובדיון שהתקיים בכנסת דיברו נשים רבות וביניהן מדריכות טיולים על חשיבות הדבר ורצונן בכך. בדיון אף השתתפו ח”כים ממפלגות ערביות שאף הם הביעו את רצון הציבור הערבי לרחצה נפרדת.

לשמחתי השבוע פורסמה חו”ד משפטית מקיפה של יועמ”ש רשות הטבע והגנים על חשיבות ההנגשה, ועל כך שבהחלט ניתן בצורה משפטית לאפשר רחצה נפרדת מספר ימים בשנה עבור הציבור המעוניין בכך.

אני קורא לך לאמץ את חוות הדעת המשפטית הזו, ולאשר לרשות הטבע והגנים עוד בעונה הקרובה לקיים מספר ימי רחצה נפרדים עבור הציבור המעוניין בכך”.

מנגד, השבוע פנה ארגון נעמת ליועמ”ש בדרישה לבטל את האפשרות הזו. גם ארגון ‘זזים’ יזם קמפיין בו חתמו עשרות אלפי אנשים בדרישה לאסור הפרדה בשמורות טבע

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, לחרדים 10: “אנחנו בטוחים שהיועמ”ש לא ייכנע לשמאל הקיצוני. היועמ”ש, שכבר התיר קיום אירועי תרבות בהפרדה בצורה מיידית, יאשר באופן מידי גם מספר ימים בודדים בשנה רחצה נפרדת לציבור הדתי והחרדי.

“גם לציבור הדתי מגיע לקבל שירות בהתאם לאורח חייו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וואי וואי איזה צפיפות.תהיה שם... בכמה ימים בשנה. שלא יטבעו רק
    09/05/2021 18:40
    ת
  1. א ברוך