עבאס רוצה הקמת עיר ערבית. ומה מרצ? • אלה הדרישות של המפלגות

מפלגת העבודה לא מסתפקת בתיקי הרווחה והכלכלה שהוצעו לה • רע"ם רוצה הכרה מהמדינה ביישובים בנגב • ויש ויכוח על תיקי המשפטים והחינוך
חרדים 10
כ"ז אייר התשפ"א / 09.05.2021 14:00

צוותי המשא ומתן של מפלגות ימינה ויש עתיד מקיימות היום (ראשון) מרתון שיחות עם צוותי המפלגות שמרכיבות את ‘גוש החרם’.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

המטרה: להאיץ את המשא ומתן כדי להגיע להסכמה סופית ביממה הקרובה, בתקווה להכריז על ממשלה כמה שיותר מהר.

אלה הדרישות של המפלגות בשיחות המשא ומתן – כפי שדווח בחדשות 12:

על פי ההסכמות שכבר הושגו, בנט יהיה ראש הממשלה, לפיד שר החוץ וראש הממשלה החליפי, ליברמן יכהן כשר האוצר, גנץ כשר הביטחון וקרין אלהרר מיש עתיד כשרת התקשורת.

על תיק המשפטים נלחמים איילת שקד או גדעון סער.

תקווה חדשה רוצים את תיק החינוך עבור יפעת שאשא ביטון, אבל זה התיק שבו מעוניין יו”ר מרצ ניצן הורוביץ.

מפלגת רע”ם:

היום יקיימו בנט ולפיד פגישה עם יו”ר רע”ם מנסור עבאס, במטרה לחדש את המגעים ולהבטיח את תמיכתו בממשלת השמאל.

כחלק מהמשא ומתן להקמת ממשלה, צפוי  עבאס לבקש להקים עיר ערבית חדשה בדרום וכן הכרה מהמדינה ביישובים בנגב. עדיין לא ברור אם עבאס יהיה חלק מן הממשלה ויכהן בתפקיד שר, או רק חלק מהקואליציה ובראש איזו ועדה יעמוד.

מפלגת העבודה:

במפלגת העבודה דורשים במשא ומתן תיקים בכירים. ההערכה כעת היא שעמר בר לב יקבל את תיק האנרגיה. סימן השאלה מתמקד כעת בתיק שתקבל יושבת ראש המפלגה מרב מיכאלי.

לפי חדשות 12, למפלגת העבודה הוצעו תיקי הרווחה והכלכלה, אך מיכאלי דחתה את ההצעות בשיחות שקיימה עד כה. לכן, במפלגה מדברים על האפשרות של תמיכה מבחוץ בממשלה, כל עוד ההצעות יישארו דומות.

מפלגת מרצ:

במפלגתו של ניצן הורוביץ מתעקשים לקבל את תיק החינוך, כמו גם שורת חוקים שתיטיב עם הקהילה הלהט”בית – אחד מנושאי הדגל שקידמה המפלגה בקמפיין הבחירות שלה. בין החוקים, מבקשים במרצ לקדם את חוק הפונדקאות וחוק למניעת טיפולי המרה. דרישות אלה עשויות להיתקל בהתנגדות של רע”מ.

ישראל ביתנו:

ביום שישי פרסם אביגדור ליברמן רשימה מפורטת של דרישותיו כחלק מהמשא ומתן להקמת ממשלה. במרכז דרישותיו עומדים חוק ברית הזוגיות וכן ביטולם של חוק המרכולים והמונופול על הכשרות.

הבוקר התייחס ליברמן לשיחות בין המפלגות השונות כחלק מהמשא ומתן: “קיים סיכוי סביר שעוד השבוע נוכל להקים ממשלת שינוי. אף אחד לא יוכל לממש את כל החזון שלו. כל אחד יצטרך לוותר על משהו וכל אחד יצטרך לקבל משהו. אני בא עם ניסיון וידע, אני מחויב להציל את המגזר החרדי מעוני ומצוקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות