ח”כ עמיחי שיקלי: לא נעשתה פנייה רצינית של בנט לסער לחבור לליכוד

חרדים 10
|
כ"ז אייר התשפ"א / 08.05.2021 22:53
חבר הכנסת מימינה התראיין ל’פגוש את העיתונות”: “מרצ מטילה חרם מוחלט על המפלגה הגדולה במחנה הלאומי” • למה הוא מעדיף את נציגי התנועה האסלאמית בממשלה על פני מרצ? ואיך הוא מתכוון להצביע בכנסת במקרה שבו בנט יקים ממשלה?

עמיחי שיקלי, חבר הכנסת מימינה, התייצב לריאיון ששודר הערב ב’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 – לאחר שהביע התנגדות פומבית למהלכיו של יו”ר המפלגה נפתלי בנט, שפועל להקמת ‘ממשלת חרם’.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

“זו אחת ההחלטות היותר כבדות שקיבלתי. פשוט תחושת מועקה שהצטברה – תחושה שזה לא אני, שאני לא שלם עם זה”, אמר שיקלי כשהתייחס לבחירה שלו להתנגד באופן נחרץ. “אמרתי שאני חייב להיצמד לאני מאמין שלי. מצד אחד, הכרת הטוב והמחויבות כלפי בנט שקרא לי וכלפי שקד”.

לצד זאת, הוא הודה כי מדובר בהחלטה שגובה מחיר כבד: “המהלך הזה מייצר נזק למפלגה ואני ער לזה. אין לי מוטיבציה לפגוע בהם”.

על הקמת ממשלה, אמר שיקלי כי הוא תומך בממשלה עם נתניהו – בתמיכת רע”ם: “אני בעד להקים ממשלה עם נתניהו. החברה הערבית בישראל עוברת תהליכי עומק מעניינים. אני לא בטוח שעבאס יודה בפה מלא שהוא מכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית”.

הח”כ מימינה התייחס להתנגדותו לשבת בממשלה עם מרצ: “מרצ למשל מטילה חרם מוחלט על המפלגה הגדולה במחנה הלאומי ולכן, הקונסטלציה לא מתחברת. כל האפשרויות שאנחנו מנווטים סביבן הן אפשרויות לא טובות. אבל כשזה נוגע לאוריינטציה הכללית המפלגה צריכה להיצמד לקו שהיא הציגה לאורך כל קמפיין הבחירות.

“ההכרעה של הציבור היא שמסה קריטית במרכז ובימין. הנקודה המרכזית היא מאיפה נובעת ההתנגדות. השאלה היא אם אני מוכן לקבל הטלת חרם על מיליון פלוס מצביעים של המפלגה הכי גדולה במחנה שלי”, אמר שיקלי. “אני לא נפרד מימינה. אני בתוכה. אנחנו עדיין מדברים וחושבים איך לפתור את הקונפליקט”.

על השאלה האם שוחח עם נתניהו, השיב: “הוא התקשר ואמר שהוא מברך אותי. הוא לא דיבר איתי לפני. היו פניות וגישושים לפני אבל לא דבר קונקרטי”.

על ההצבעות בכנסת, במקרה שבו תקום ממשלת בנט-לפיד, אמר: “לא יודע עדיין”.

ל’כאן חדשות’ אמר ח”כ שיקלי: “עד הרגע האחרון אנסה לעצור את המהלך. יכול להיות שזה לא יסתייע ואז יתכן שלא יהיה מנוס מפיצול. הבעיה שלי היא לא העבודה ומרצ, אלא הפניית העורף למחנה הלאומי והחרם על המפלגה הכי גדולה – הליכוד. לא נעשו כל המאמצים להקמת ממשלה לאומית – לא נעשתה פנייה רצינית של בנט לסער לחבור לליכוד”.