אלה הדרישות של רע”ם: סבורים שאפשר להקים ממשלה עוד השבוע

רע"מ דורשת את ראשות ועדת הפנים של הכנסת או ועדת הכלכלה, לבטל את חוק קמיניץ, למצוא פתרון ליישובים הבדואים בנגב ועוד • בכיר ברע"מ: "לא נסכים לפגיעה בערכי דת ומשפחה" • ברשימה המשותפת מעריכים שממשלת בנט-לפיד לא תקום
אריה ריבקינד
כ"ז אייר התשפ"א / 08.05.2021 22:10

הדהירה לממשלת השמאל: צוותי המו”מ של יאיר לפיד ונפתלי בנט צפויים להיפגש הערב (מוצאי שבת) כדי להשלים את המו”מ על הקמת ממשלה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מחר יחל המשא ומתן של השניים עם מפלגת רע”מ.

לפי דיווח של עמית סגל, ברע”מ יערכו סקר לגבי דעת הציבור שלהם על כהונת עבאס כשר ועל עצם הכניסה לממשלה.

מוחמד מג’אדלה, ראש חטיבת החדשות ברדיו נאס, דיווח כי ברשימה המשותפת מעריכים שממשלת בנט-לפיד לא תקום, וכי במצב כזה הם מתכננים להציע ללפיד להקים ממשלה ללא נפתלי בנט וללא רוטציה – בתמיכתם.

מנגד, בכירים ברע”מ סבורים שאפשר להקים ממשלה עוד השבוע.

דרישותיו של מנסור עבאס נחשפו בתוכנית ‘השבוע’ ב’כאן חדשות’, על רקע ההתקדמות במגעים להקמת ממשלה. לפי הדיווח, רע”מ דורשת את ראשות ועדת הפנים של הכנסת או ועדת הכלכלה, לבטל את חוק קמיניץ, למצוא פתרון ליישובים הבדואים בנגב ולסוגיית הדיור בחברה הערבית.

רע”מ גם דורשת תוכנית חומש כלכלית לחברה הערבית ותוכנית למיגור הפשיעה. על רקע היוזמות של מרצ וליברמן, בכיר ברע”ם כבר הבהיר: “לא נסכים לפגיעה בערכי דת ומשפחה”.

בתוך כך, אתמול הייתה התקדמות של ממש במגעים להקמת ממשלת בנט ולפיד. גורמים שעודכנו בפרטים אמרו ל’כאן חדשות’ כי מנגנון הפעלת הממשלה, קווי היסוד והעניינים המהותיים קרובים מאוד לסיכום סופי. על פי הגורמים, המחלוקות הן על חלוקת התיקים.

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, אמר לפני כניסת השבת כי האווירה בשיחות המשא ומתן טובה, אך הפערים אינם פשוטים לגישור.

בנט כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק כי הוא מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי כדי שתקום ממשלה. “אפשר להסכים שלא להסכים. אבל – יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות