ליצמן: בנט, תסתכל לי בעיניים, איך אתה משקר לנו בבוטות?

אריה ריבקינד
|
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 20:44
דרעי: “אם נפתלי וימינה היו באים איתנו, היינו מגיעים ל-61, אתה יודע נפתלי שאני צודק. עוד לא מאוחר” • ליצמן: “לא נתמוך בממשלת בנט-לפיד בשום צורה. הכתרת ליברמן לאוצר ולפיד כראש ממשלה – ניתוק כל קשר עם החרדים” • גפני: “למה אתם עובדים עלינו? למה אתם משקרים?”

ראשי המפלגות החרדיות – יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן ויו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני התייצבו הערב (חמישי) במשכן הכנסת והצהירו, כל אחד בתורו, הצהרות לתקשורת.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

השר אריה דרעי התייחס בפתח דבריו לאסון במירון: “האסון הזה חייב להיחקר, הוא ייחקר ואנחנו כמובן נשתף פעולה עם מי שצריך לשתף וניישם את המסקנות”.

לאחר מכן התייחס לפלונטר הפוליטי: “החלטנו חבריי, ליצמן וגפני, לאחר שיחות רבות שקיימנו היום, לצאת בהצהרה משותפת כשהמסר המרכזי שלנו – עשינו כל מאמץ, ויתרנו על כבודנו, לא ספרנו למי יש יותר אצבעות כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהתחייבנו לבוחרנו וכפי שמדינת ישראל צריכה, כדי לשמור על זהותה היהודית, על ארץ ישראל, מדינת ישראל ותורת ישראל. לא חיפשנו כיסאות, לא ביקשנו תפקידים, אפילו הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה, שהיא חלק מהימין, כפי שהבטיחה לבוחרים שלה, להקים ממשלת ימין – תוכל להצטרף”.

דרעי גילה: “ישבתי עם בנט במשך שעות ארוכות, המון שיחות. שוכנעתי שאכן בכנות, הוא רוצה ממשלת ימין. כך שוכנעתי. לכן עשיתי כך. אני אומר בוודאות מה שאמרתי לו – אם נפתלי וימינה היו באים איתנו, יחד עם גוש הימין, 59 מנדטים בביטחון מוחלט, בעזרת ה’ היינו מגיעים ל-61 מנדטים. כל מה שהיה חסר זה הסכמה שלו.

“למרות שההסכם היה גמור, כל מה שהיה צריך זה להודיע שאין ממשלה אחרת. אז אני משוכנע שלא היו בחירות אלא הייתה קמה ממשלה של 61 ואף יותר גדולה. לצערי, נפתלי לא עשה את זה. כעת המנדט עבר ללפיד ולפי מה שאתם מדווחים יש מו”מ בין ימינה ליש עתיד”.

דרעי הדגיש: “רוב חברי הממשלה הזו היא שמאל וזו תהיה ממשלת שמאל גם אם בראש, לתקופה, יעמוד בנט. הוא יעמוד, איש ימין, בראש ממשלת שמאל. שרים, חברי כנסת, חברי ועדות, כולם יהיו שמאל. אי אפשר לייפות את התמונה עם כל מכבסות המילים. היות ולא באנו לכאן לדאוג לתפקידנו או מחרדה לרדת לאופוזיציה, באנו בשם הציבור החרדי, התורני בישראל, מייצגים ציבור חרדי ותורני גדול, את עולם התורה. אנחנו חרדים מאוד.

“כשאנו שומעים שליברמן, הרודף הגדול ביותר של היהדות החרדית, של הדת בכלל, הוא אומר את זה, עושה את זה, זה היה כל קמפיין השנאה שלו – הוא אמור להיות שר האוצר, ואתם יודעים מה המרכזיות שלו במדינת ישראל. כשמרצ בראשות הורוביץ, העבודה בראשות מיכאלי ואחרים ברשימה שלהם, ויש עתיד, הם למעשה הרוב בממשלה הזו – אנחנו חרדים מאוד.

“אנחנו חוששים מאוד ממה שיקרה לאופי היהודי של ישראל, מה יהיה הסטטוס קוו, מהם הערכים שנגדל את ילדינו ונכדינו, מה יהיה עם ההתיישבות בישראל, עם עולם התורה המפואר שבנינו כאן.

“לכן, אני אישית, פונה אליך נפתלי, כמי שהקדשנו שעות ארוכות והגענו פחות או יותר להסכם סגור – אתה יודע שאני צודק כשאני אומר ש-59 זה 61 ואף יותר. עוד לא מאוחר. יש עוד 28 יום ואחר כך עוד 21 יום”.

דרעי התעקש: “זה לא יביא לבחירות כפי שאתם אומרים, ממשלת ימין תקום רק ברגע שידעו שאין מקום לממשלת שמאל, את זה אתם חייבים להבין. יש הרבה דם רע באמצע, אבל אתה יודע, שאנחנו, מייצגי היהדות החרדית, לא במשחק הזה. אל תנתקו את הקו הזה, אל תחתכו את החבל הזה, אל תיצור טריז בין היהדות החרדית לבין מה שאתם מייצגים”.

דרעי פנה לבנט: “זו לא ממשלת אחדות, אלא ממשלת שמאל. אנא, תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך. נפתלי, אנא תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך”.

יו”ר יהדות התורה, משה גפני: “הציבור החרדי יודע לנצח בבחירות ולא להתגאות. אנחנו יודעים להפסיד ולא להתבייש. אבל אנחנו לא סובלים כשחושבים שאנו טיפשים, שלא יודעים מה נעשה.

“יושב בנט, מנהל מו”מ והופך אבן על אבן כדי להקים עם לפיד ממשלת שמאל אנטי דתית. הוא ושקד אומרים ‘הפכנו אבן על אבן כדי להקים ממשלה שהיא ממשלת ימין’. למה אתם עובדים עלינו? למה אתם משקרים?

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

“פתאום את הקואליציה עם מרצ והעבודה ותקווה לישראל – את הכל אתם יכולים בכמה ימים לגמור, זה לא היה נושא שעלה לדיון, לא ישבתם ימים כלילות? איפה הייתם בלילות האלה? לא ניהלתם מו”מ?”

גפני האשים את בנט: “הוא כבר עשה לנו את זה פעם אחת עם איילת שקד, כשהלכו עם לפיד והיינו צריכים ללקט פצעים שנים אחר כך. הייתה ממשלה אנטי ארץ ישראל מה עשיתם?! אני פונה אליהם, מצטרף לקריאה הזו! זו הולכת להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל, לא מתביישים להגיד עלי שמאלן, אני הכי ימני שיש. מעולם לא ישבתי בקואליציית שמאל, נתתם לי מוסר על ארץ ישראל.

“מה הממשלה הזו תעשה? מה יעשו הורביץ וזנדברג, מה תעשה מיכאלי? מה תעשה יש עתיד? אני מכיר את יש עתיד, ישמרו על ארץ ישראל? אני כבר לא מדבר ואומר לאנשים הרוחניים בימינה, מה עם האנטי דתיות שם?”

גפני המשיך: “היינו שותפים הרבה שנים אחרי מה שעשיתם לנו ב-2013. פעלנו ועשינו יחד. אם אתם חושבים שלנו אין בטן מלאה על כל השותפות רבת השנים עם הליכוד – אני יכול לכתוב ספר על זה, אבל אנחנו יודעים מה חשוב לתורת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל.

בנט ושקד מה תגידו ביום הדין? כנראה יש משהו יותר חשוב מארץ ישראל וזה כנראה השנאה לנתניהו. תגידו את האמת, תבוא בנט ותגיד – ‘אני שונא את ביבי והוא שונא אותי’. אנחנו יודעים את זה גם בלי הקלטות, אבל יותר חשובה ארץ ישראל ותורת ישראל”

השר יעקב ליצמן  אמר בהצהרה המשותפת: “נפתלי בנט, תסתכל לי בעיניים. מכולם הייתי הכי קרוב אליך,  אחרי שאתה פנית אליי כאשר התפרקה ‘ברית האחים’ שלך עם לפיד. ביקשת שיתוף פעולה. שאלתי אותך: איך אתה בא אליי אחרי מה שעשיתם לנו? הרסתם את הדת והמסורת! פגעתם בילדים שלנו ובכותל ובכל הקדוש והיקר!

“אמרת לי: ‘הבנתי את הטעות שלי, אני עוזב את מה שהיה ויוצאים לדרך חדשה’. ומה קרה עכשיו? איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות?

“נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר. אמרת שהוא פילג את העם ושהוא נהג בדרך רעה. הבטחת ונתת מילה שזו טעות, שלא תחזור אליה. על בסיס זה לחצנו ידיים ופעלנו יחד. אתה מפר זאת מולנו החרדים ולא רק מול בוחריך.

“שיהיה ברור לכל כלי התקשורת, כל התדרוכים והדיווחים על שיחות שלנו עם בנט סער ולפיד שקריים. מה שכתוב היום ב’המודיע’ זו טעות ונבהיר זאת. אין אף אחד שמוסמך לדבר איתם וזה לא קורה. לא נתמוך בממשלה של בנט ולפיד בשום צורה, אלא בממשלת ימין”.

ליצמן הדגיש: “משמעות הכתרת ליברמן לאוצר ולפיד כראש הממשלה הוא ניתוק כל קשר עם היהדות החרדית”.

על אסון מירון אמר השר: “האסון הנורא במירון מזעזע את כולנו. ניחמנו את המשפחות היקרות וראינו את שברם. אין כל וטו על סוג הבדיקה והחקירה. אנחנו דורשים מיצוי הדין כדי למנוע מקרי פיקוח נפש. זו מחויבותנו למשפחות ולציבור”.